Foutcodes !!??!!

Gestart door rico187um, 28-05-2009 13:52:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rico187um

Wie o wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en wat ik moet doen?
M'n 850t5 uit 94 geeft bij A2 de volgende codes in deze volgorde aan..
hij begint bij 3-2-5 (geheugenstoring) dan 5-1-4 (koelventilator) dan 2-1-2 (vooste lambda sonde, lampje brand ook op dashboard)  dan 1-4-3 (voorste pingel) en als laatste 1-2-1 (signaal luchtmassameter), dan begint t weer van voor af aan.
Als ik met een koude motor ga rijden kan er bijna zeker van uit gaan dat ie uitvalt..laat ik m ff een paar min. warm laat lopen heb ik bijna nooit problemen, ik heb relais 103 ook vervangen maar de problemen bleven zich voordoen, voor de rest begint er wel eens een lampje te branden als ik ga remmen wat ook evensnel weer weg is als dat ie dr was, eigenlijk zijn alle probleempjes begonnen nadat ik uit de bocht ben gegleden tegen een stoeprand (rechts) weet niet of het er iets mee te maken heb maar voor die tijd deed hij t prima,
Alvast bedankt voor de tips

FGG

Zitten er ook oude codes bij? Begin eens met resetten en dan eens kijken welke codes er terug komen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Inderdaad, alles resetten (niet alleen A2) en na een ritje kijken welke codes terugkomen.


Gr 8)

rico187um

Ok bedankt, ga t ff proberen, ik laat t wel f weten

BoudewijnB

ik heb in A2 ook steeds maar weer de code 5-1-4.... ??? Ik lees nét dat dat de koelventilator is??? hij werkt prima. Wat kan dit zijn??

alvast bedankt,

Boudewijn

rico187um

Ik heb alles gereset ben een stukje gaan rijden, ging dat lampje (motorstoring) weer branden. codes uitgelezen...hij geeft nu in a2 alleen nog 1-4-3 aan )voorste pingel) en in A3 1-4-2 (remlicht schakelaar) aan..A1 en A7 geven geen foutcodes meer.

thuur

Voor jouw ABS fout is een Sticky.

Ik zou eerst de pingelsensors vervangen voordat je verder zoekt.


Gr ;)

rico187um

k dan thanks, die sensoren raad je me aan om die gewoon bij de volvo te bestellen of heb je een beter alternatief?
gr :)

rico187um

Ik heb een nieuwe sensor gevonden voor 60 euri's, is dat een schappelijke prijs of wordt ik genaaid waar ikbij sta?
gr

prefect

Gewoon een gebruikte kopen  :eusa_whistle:

FGG

Citaat van: rico187um op 31-05-2009 09:24:27
Ik heb een nieuwe sensor gevonden voor 60 euri's, is dat een schappelijke prijs of wordt ik genaaid waar ikbij sta?
gr

Bij nieuwe onderdelen wordt je altijd genaaid waar je bij staat.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

sean850

pingelsensoren niet meteen vernieuwen kan eigelijk weinig aan kapot loshalen netjes opschuren en stekkertjes loshalen en schoonmaken daarna vasaline erin en dan kijken of het weer terug komt
waarschijnlijk gewoon vervuilde stekker :D

had ik ook alleen dan de achterste

sean850

oh ja let er wel op dat je ze precies zo terug zet als ze erop zaten de een moet op half 5 en de ander op 3 uur gemonteerd dacht dat het zo zat kan altijd nog voor je in vadis kijken