Antenne versterker sedan

Gestart door MarcoV, 28-05-2009 16:05:16

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Ik heb wat slechte ontvangst en vaak wegvallen van het geluid van de radio.
Weet iemand waar de antenneversterker zit bij een S70?

MarcoV ;)

haasje

rovelra

In het voetje van de antenne zelf , zit aangesloten met een geel rode kabel en uiteraard de antenne plug

rovelra

Sorry je vroeg naar de sedan versie , die weet ik helaas niet te vinden !!!

Sbv

Zit het niet onderaan de electrisch inschuifbare antenne ?. Verder ben ik het in een S70 nog nergens tegen gekomen met demonteren

Jeff

Misschien een optie, om het van een C70 af te halen...  :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Ludo

volgens mij zit een antenneversterker enkel bij een estate, i.v.m. de raam antenne.

MarcoV

Oké, dan zal het wegvallen wel aan de radio liggen vrees ik ;)

MarcoV

ps, vanavond de versterker ingebouwd en klinkt al een stuk lekkerder :eusa_dance:
Morgen kijken naar een set high performance hoedenplankspeakers van een S60, past volgens mij  ook bij een S70 zo aan het inbouwframe te zien.

thuur

Heb je een originele radio?

Kan wel eens zijn dat de solderingen loslaten. Even de bout erop en je hebt weer maximale ontvangst *) ;)

Gr 8)

*) oeh, wat een goede woordkeus thuur :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: MarcoV op 28-05-2009 22:46:31

MarcoV

ps, vanavond de versterker ingebouwd en klinkt al een stuk lekkerder :eusa_dance:
Morgen kijken naar een set high performance hoedenplankspeakers van een S60, past volgens mij  ook bij een S70 zo aan het inbouwframe te zien.

Anders stekker aangeschaft voor je versterker, of?

Misschien dat ik de antenneversterker van de Engelse nog heb liggen. Geen idee of je daar iets mee kunt?

Sbv

Citaat van: MarcoV op 28-05-2009 22:46:31

MarcoV

het is gelukt ?
Nu de juiste verloop kabel erop en genieten maar

MarcoV

Ja, verloopkabeltje van Thuur overgenomen en werkt prima, veel voller en strakker geluid, zeker icm de high-performance speakers in de hoedenplank!
Deze zijn van een S60/S80 en zouden niet passen in een S70, wel dus, is exact het zelfde frame waar ze in zitten.

MarcoV ;)

MarcoV

Citaat van: thuur op 28-05-2009 22:48:30

Kan wel eens zijn dat de solderingen loslaten. Even de bout erop en je hebt weer maximale ontvangst *) ;)

Gr 8)

ik neem aan dat dat de solderingen zijn van de antenne-aansluiting aan de binnenzijde van de radio?

MarcoV

thuur

Citaat van: MarcoV op 29-05-2009 21:22:19
Citaat van: thuur op 28-05-2009 22:48:30

Gr 8)

ik neem aan dat dat de solderingen zijn van de antenne-aansluiting aan de binnenzijde van de radio?

MarcoV

Yep. Waarmee de antennestekker op de printplaat zit. Ik heb er al eens een foto van geplaatst.

Gr 8)