Versterker aansluiten op sigare-aansteker?

Gestart door axelvr, 28-05-2009 16:28:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

axelvr

hallo ,

ik heb recent een kenwood simpel versterker'tje gekocht en wilde hem inbouwen ,

nu vroeg ik me af of het gewoon mogelijk was om 12 te pikken van de sigare-aansteker , ik heb even gekeken in het volvo boekje alleen werd ik daar niet echt wijs van wat voor zekering op die sigare-aansteker is verbonden.

ik heb een sc-805 en ik heb ze ooit een keer voorbij zien komen , maar wie weet waar welke speakers op de stekkers zitten?

gr , Axel

UserID6342

Hoe zwaar is die versterker ?  Maar ik zou het niet doen dus, standaard pakt een versterker gewoon teveel weg.  Bij de grote jongens zoals ik die bijv. achterin heb liggen trek je niet voor niets separate kabels voor.

heutink

 ;D
ander nadeel is dat je dan je sigaar niet meer aan kan steken :eusa_doh:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

V70D

Als je deze aansluiting gebruikt heb je wel een kans dat je er een filter tussen moet zetten. Anders heb je kans dat er een toerenafhankelijke bromtoon doorheen klinkt.  :eusa_boohoo:

thuur

Als je de plaat boven de pedalen wegneemt zie je een gele stekker met een dikke rode draad. Deze kun je hier wel voor gebruiken. Tenzij je een trekhaak hebt en de stekker bezet is, dan kun je beter een nieuwe draad vanaf de accu trekken.


Gr 8)

axelvr

Citaat van: thuur op 28-05-2009 23:26:10
Als je de plaat boven de pedalen wegneemt zie je een gele stekker met een dikke rode draad. Deze kun je hier wel voor gebruiken. Tenzij je een trekhaak hebt en de stekker bezet is, dan kun je beter een nieuwe draad vanaf de accu trekken.


Gr 8)

geen trekhaak , goed idee. dan tap ik de 12v sigare-aansteker nog wel eens af voor de (ingebouwde) voeding van de tomtom

kan ik de speakers gewoon benaderen door de kabels (die nu in de sc-805 gaan) af te tappen met deze jongens?


weet iemand mss nog welke speakers op welke pluggen zitten?

gr

-D©©©L-

gewoon een draad trekken, als je bij de zekeringen kast zit is het nog maar een meter extra.

thuur

#7
Nee, ajb niet zeg :eusa_hand:

Kijk of je een platte stekker kunt uithalen die je in de (gele) stekker kunt schuiven. Daarna wat lijm met het lijmpistool om het vast te zetten.

Knijp deze aan een voldoende dikke kabel en klaar ben je. Let op: de rode draad is continu plus!

Speakerkabels hebben in de auto dezelfde kleur als in de stekker achterin de radio volgens mij.  Het schema staat vast wel ergens hier, maar anders kun je het uit de deurstijlen afleiden (2 kabels per speaker).


Gr 8)

axelvr

Citaat van: thuur op 29-05-2009 00:33:47
Nee, ajb niet zeg :eusa_hand:

Kijk of je een platte stekker kunt uithalen die je in de (gele) stekker kunt schuiven. Daarna wat lijm met het lijmpistool om het vast te zetten.

Knijp deze aan een voldoende dikke kabel en klaar ben je. Let op: de rode draad is continu plus!

Speakerkabels hebben in de auto dezelfde kleur als in de stekker achterin de radio volgens mij.  Het schema staat vast wel ergens hier, maar anders kun je het uit de deurstijlen afleiden (2 kabels per speaker).


Gr 8)

dus deze gaat niet uit als de auto uitgaat , wat in het geval van een versterker volgens mijn niks uitmaakt.. correct me if I'm wrong


thuur

Klopt, een versterker heeft een permanente plus die voor de daadwerkelijke stroomvoorziening zorgt. Hetzelfde als iedere autoradio (de gele draad). Het aanzetten gebeurt middels een 'schakeldraad'. Die zijn doorgaans veel dunner (blauw voor de versterker, rood voor de radio).

Ik heb wel ISO kleuren genoemd. Dat wijkt uiteraard af bij onze Volvo's :D


Gr ;)