Vragen over V70R AWD AT MY 2000

Gestart door spartamet, 11-11-2003 22:41:23

Vorige topic - Volgende topic

spartamet

Beste forumleden,

Na een overtuigende proefrit ben ik van plan een V70 R aan te schaffen. Een paar dingen zijn mij echter niet geheel duidelijk:

* De huidige eigenaar gaf aan dat vanwege de standaard dubbele uitlaat een trekhaak (liefst afneembaar) niet mogelijk is. Weet iemand of dat ook zo is?

* Heeft deze auto nog de visco koppeling als de eerste AWD's of al de nieuwe Haldex koppeling die electrisch ingeschakeld wordt bij gripverlies van de voorwielen?

* Wat zijn kenmerkende problemen met deze auto? De verkopende eigenaar heeft gebruik gemaakt van de capaciteiten zal ik maar zeggen.

Alvast bedankt voor de reakties,

Spartamet

Reitse

Met de zoekfunctie zal je al heel wat tegenkomen denk ik. Een chauffeur die van de mogelijkheden gebruik gemaakt heeft -> aandrijflijn?

george

Citaat van: spartamet op 11-11-2003 22:41:23
Beste forumleden,

* De huidige eigenaar gaf aan dat vanwege de standaard dubbele uitlaat een trekhaak (liefst afneembaar) niet mogelijk is. Weet iemand of dat ook zo is?

* Heeft deze auto nog de visco koppeling als de eerste AWD's of al de nieuwe Haldex koppeling die electrisch ingeschakeld wordt bij gripverlies van de voorwielen?

Alvast bedankt voor de reakties,

Spartamet

ik heb en originele volvo trekhaak met afneembare kogel onder mijn auto liggen.

Viscokoppeling.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Rudi

Citaat van: spartamet op 11-11-2003 22:41:23
* Wat zijn kenmerkende problemen met deze auto? De verkopende eigenaar heeft gebruik gemaakt van de capaciteiten zal ik maar zeggen.

Spartamet

Deze auto heeft geen problemen...o stom was ik bijna de remmen vergeten ;D
Dr.Go-Fast...

Walter

Het gebeurd inderdaad nogal eens dat de remmen gaan trillen, zijn eigenlijk onderbemeten voor de auto. Upgraden kan geen kwaad, is volgens mij een rendabele investering. Helaas zijn er geen achterschijven beschikbaar.

De trekhaak is geen probleem. De dubbele uitlaat is in principe hetzelfde als de enkele bij oudere AWD's, alleen met een extra uitgang. Ik weet natuurlijk niet wat het geval is als er een sportbrullertje onder zit.

Zeker als de eigenaar 'm op zijn lazer heeft gegeven (maak ik uit jouw verhaal op) dan zou ik echt wat aandacht aan de aandrijflijn besteden. Als je bij het sturen een ratelend geluid hoort zit het probleem waarschijnlijk in de cardanas. Als men niet regelmatig de wielen gewisseld heeft (ivm het gelijkmatig afslijten van de banden) dan kan de visco best op zijn donder gehad hebben. De Haldex vind je pas vanaf de S60 AWD (en toen ook de andere modellen), dus alle Classic V70's hebben een Visco. En die wordt te warm als er te veel verschil in de banden zit, geeft weerstand in dat ding. Technisch verhaal...

Maar dit alles moet je zeker het plezier aan zo'n auto niet laten vergallen. Want die wegligging...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

BartRas

Standaard had deze geen dubble uitlaat, deze zit bij een R awd rechts (ipv links bij alle andere behalve XC) en als extra kon je ook links een pijp krijgen.
there is no substitute for PK's

Johann

Citaat van: BartRas op 13-11-2003 08:53:46
Standaard had deze geen dubble uitlaat, deze zit bij een R awd rechts (ipv links bij alle andere behalve XC) en als extra kon je ook links een pijp krijgen.

MY2000 had standaard een dubbele uitlaat.

BartRas

Citaat van: Johann op 13-11-2003 10:51:50
Citaat van: BartRas op 13-11-2003 08:53:46

MY2000 had standaard een dubbele uitlaat.

Is dat dan ook met 265PK?
there is no substitute for PK's

Rudi

als je goed op de bandendiameter let kan er weinig met de visco gebeuren volgens mij,die AWD werkt trouwens best aardig want ik heb nog nooit verschil in diameter gehad.

Nu wel een mm verschil trouwens 8)
Dr.Go-Fast...

spartamet

Hartelijk dank voor jullie reacties,

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en besloten de auto te kopen. Volgend weekeinde heb ik de sleutel, als de verkoper z'n XC 90 T6 eindelijk krijgt.
To be continued...

Groeten, Spartamet

denkweb

Trekhaak moet volgens mij altijd wel te modificeren zijn om passend te worden.... beetje creatieve metaalbewerker vragen..

Hans Duiven

Citaat van: spartamet op 16-11-2003 22:03:29
Hartelijk dank voor jullie reacties,

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en besloten de auto te kopen. Volgend weekeinde heb ik de sleutel, als de verkoper z'n XC 90 T6 eindelijk krijgt.
To be continued...

Groeten, Spartamet

Euh, is het een groene R met zwartlederen bekleding en geweest van een Italiaanse-koffieapparaten en espressohandelaar?

Hans

spartamet

Nee, het is een blauwe van een huizenhandelaar...

Guido_Smit

Dat had ik wel gedacht.
Dankzij de tip van een clublid (PieT5) met de link en foto op het forum (wat hier eigenlijk meestal helaas niet mag), weer iemand blij kunnen maken  ;D.

spartamet

Je maakt mij een tikkeltje nieuwsgierig, kun je dit toelichten?