injectoren

Gestart door zyra, 28-05-2009 23:36:36

Vorige topic - Volgende topic

zyra

In mijn 850 uit 95 zitten injectoren met blauwe ringetjes.

Nu lijken deze injectoren wat te haperen als ik een stukje op gas heb gereden. Injector reiniger helpt niet en wil nu dus kijken of ik nieuwe injectoren moet gaan kopen.

Nu heb ik een sloper staan uit 94 met injectoren met een zwart ringetje, kan ik deze injectoren verwisselen met elkaar om te testen?

de injectoren met blauwe ringen zitten in een 850 2.0 10v
de injectoren met zwarte ringen zitten in een 850 2.5 20v

Hopelijk hebben jullie antwoord voor mij

mvg desire

thuur

Het ringetje wat je ziet zitten als de injectors nog gemonteerd zijn zijn stofkapjes. Deze zijn later (x70) komen te vervallen, blijkbaar voegt het weinig toe.

De kleur van de injectors zelf is wel bepalend voor de hoeveelheid benzine wat ze kunnen inspuiten. De ECU is voorgeprogrammeerd op een bepaalde hoeveelheid benzineinspuiting per injectorpuls. Als je de injectoren wijzigt klopt dit niet meer. Te kleine injectoren zorgen ervoor dat je motor te arm loopt, te grote = te rijk. De lambdaregeling zal wel iets opvangen, maar optimaal is het zeker niet. Het programma is te veranderen (chippen) maar zal de prijs van een goede set injectors overstijgen.

Ik zou dus uitkijken voor injectoren van een 20V en geen andere.

Gr ;)

Ludo

Citaat van: zyra op 28-05-2009 23:36:36

Nu lijken deze injectoren wat te haperen als ik een stukje op gas heb gereden.

benzine injectoren die haperen, als je gas rijd. ???

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 29-05-2009 12:13:45
Citaat van: zyra op 28-05-2009 23:36:36

Nu lijken deze injectoren wat te haperen als ik een stukje op gas heb gereden.

benzine injectoren die haperen, als je gas rijd. ???

die van mij haperen volledig als ik op gas rij, bij jou niet dan  ;)

Desire bedoelt vast haperen bij op benzine rijden na een lange poos op gas te hebben gereden.

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 29-05-2009 19:01:28
die van mij haperen volledig als ik op gas rij, bij jou niet dan  ;)

nee, gelukkig niet.  ;)

Citaat van: spekkie99 op 29-05-2009 19:01:28
Desire bedoelt vast haperen bij op benzine rijden na een lange poos op gas te hebben gereden.

zo zou je het ook kunnen lezen ja.  ;D

zyra

zo bedoel ik het ook :D

op dit moment is er weer iets met de verdamper van het lpg systeem aan de hand.. zometeen de verdamper maar uit de sloper trekken en inbouwen in die andere voor zover dat mezelf lukt ;)

inmiddels is de injector reiniger er helemaal doorheen gegaan en ga het nog even proberen op benzine, misschien had die reiniger wat langer de tijd nodig om ze goed te kunnen reinigen :) omzetten doe ik dus maar niet ;)

Groetjes Dees