Help! Probleempjes na vervangen carterventilatie

Gestart door V69, 29-05-2009 21:52:38

Vorige topic - Volgende topic

V69

Laatst heb ik mijn carterventilatie vervangen. je weet wel: de hele reutemeteut met het inlaatspuitstuk. Echter had ik het uiteindelijke verloopstuk aan luchtfilterzijde niet en waren 2 vacuum slangetjes kapot gegaan in het proces :eusa_wall:. Nou, slangen besteld en een weekje rond gereden zonder problemen. Liep alleen soms iets hoger stationair ong 1500 toeren. Oh, en het lampje van de lambdasonde ging branden.
Vandaag slangen opgehaald bij de Volvo en alles aangesloten. Echter nu loopt hij onregelmatig stationair en als ik rij en de koppeling in trap zakt hij helemaal terug in de toeren, vaak zo laag dat hij uitvalt. Als ie warm is red hij het net om nog in leven te blijven. Het toerental begint dan wat te dansen tussen 200 en 900 toeren. Proberen lambdasonde te wissen maar dit is niet gelukt.
Lambdasonde was net vernieuwd voordat ik de auto kocht een jaar geleden. Ben op het forum ook iets tegen gekomen dat het lampje van de lambdasonde kan gaan branden als hij valse lucht trekt op het spruitstuk. Ik heb toch mijn best gedaan deze goed vast te draaien. 20Nm zei de Volvomonteur en dat is dus niks.

Iemand een idee wat dit kan beteken?

Mijn dank is groot!

Ludo

Citaat van: V69 op 29-05-2009 21:52:38
Ben op het forum ook iets tegen gekomen dat het lampje van de lambdasonde kan gaan branden als hij valse lucht trekt op het spruitstuk. Ik heb toch mijn best gedaan deze goed vast te draaien.

je hebt er toch wel een nieuwe pakking tussen gemonteerd?.  ;D  ;)
de stekker op de stationair regelaar ook aangesloten?.

V69

;D Nieuwe pakking, zelfs nieuwe boutjes. En heb geen losse stekkers meer liggen.

Ludo

nou oke, goed gedaan.  :D

verder nergens vacuumlekkage?.
heb je dit topic ook al gelezen?: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17942.0.html

V69

Thanks voor de link  ;)
Ga morgenvroeg weer es ff aan de slag.

Jeroentjuh

Misschien nog ff de accupolen tijdje loshalen en ff tegen elkaar aanhouden, even de adaptie weer op nul zetten....

francois

alles op het juiste moment nagetroken
meschien een lekkkage aan het inlaat spruit stuk
trek alles nog eens na

razorx

(Vacuum)lekkages bij het inlaatgedeelte zijn goed te vinden met remmenreiniger.
Remmenreiniger is lekker brandbaar.
Spuit dat om de verdachte plek, stijgt je toerental: plek gevonden!
Succes!

V69

Sorry, ff online geweest ;D

Dag erna, niks gedaan intussen, probleem opgelost!
Krijg alleen het Lambdasonde lampje niet gewist.
Auto loopt lekker z'n 850 toeren en reageert verder prima.

Anyway thanks voor de tips en keep up the good work!

FGG

Citaat van: V69 op 14-06-2009 23:50:40
Krijg alleen het Lambdasonde lampje niet gewist.

Als je OBD-I hebt kun je zelf de foutcode wissen en dus het lampje uit doen. Mocht 't lampje dan nog branden:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V69