Ander stuurwiel in c70

Gestart door pazzje, 31-05-2009 11:04:28

Vorige topic - Volgende topic

pazzje

Weet iemand of ik zonder veel (mechanische) problemen het stuurwiel van een v70-II/s80 in een c70 (bj 1998) kan zetten. Ik vind het namelijk jammer dat ik nu geen stuurwielbediening heb. Ik zal ook de sleepring moeten overzetten.
Maar voordat ik overga tot aanschaf zit ik met een paar vraagjes nl:

Kan ik de airbag gebruiken van het nieuwe stuurwiel of eventueel mijn orginele airbag(dus zonder kapje) in het stuurwiel plaatsen?

Is de diameter het zelfde?

Past de sleepring zonder al te veel problemen?

Sluit het nieuwe stuurwiel mooi aan op het stuurhuis?(vind ik erg belangrijk)

Het electronische gedeelte vind ik geen probleem. Ik weet dat ik geen can-bus heb maar het aansluiten/aansturen daar kom ik wel uit (paar flipflops/smittriggers/relais enz.

Het betreffende stuur:
).

UserID6342

Ben bang dat dit niet gaat lukken... de sleepring van een V70 etc past niet op een C70 voor zover ik weet en dan krijg je de rommel dus niet goed aangestuurd.  Je moet de airbag van het betreffende stuur mee overzetten, die kun je onderling ook niet uitwisselen 850-C70-V70 is allemaal anders  (toevallig gisteren mee bezig geweest toen ik me andere stuur ging ophalen en heb alles ervan in de handen gehad, zowel van een S/V als een C 70).  De knoppen van de bediening zitten op de airbag en worden ook als zodanig verkocht.  Diameter zijn wel hetzelfde.