VVV

Gestart door Vulk, 04-06-2008 08:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Piere

Citaat van: Vulk op 18-05-2014 19:10:41

Die is echt vet.

Blijft trouwens leuk om te zien hoe moeilijk het is om het kleurverschil op foto vast te leggen he, als je niet beter weet zou je zeggen dat onze auto's hetzelfde kleur hebben :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

fpede

dat is van al dat stof van op u oprit dat het kleur verdoezelt  :evil:

was idd een leuke dag, en voor herhaling vatbaar  :eusa_clap:

elianmars

Leuk, Thomas!  :eusa_clap:

Vulk

Zo wij zijn terug van een korte vakantie in de Eifel. De 850 heeft het meer dan prima gedaan.

Het is dus met veel pijn in het hart dat ik morgen ga beginnen met de demontage van de auto. Gelukkig is er iemand die hem dan terug wil opbouwen.  ;D

Als er mensen zijn die onderdelen zoeken, dan graag een pb. Een uitgebreide advertentie volgt één dezer weken, maar first come, first served.

Overigens ga ik dit topic nu op slot doen. Ik ga het sowieso lastig hebben om VVV te demonteren dus veel reacties hierop wil ik momenteel niet lezen, gaat me emotioneel niet zo goed af nu.  :-\

Vulk

Goed, vandaag begonnen met het demonteren van het interieur van de auto.

Eerst begonnen met de achterbank. De zitting stelt niet veel voor, de leuning is meestal minder leuk.
De borgpennen kwamen er vrij gemakkelijk uit, so far so good.

Het kleine stukje kwam ook gemakkelijk los, aan het grotere deel moest ik wat harder trekken.
Plots kwam het met een klap los, kreeg ik het in mijn gezicht en ik viel achterover. Bij het vallen hield ik de leuning vast. Ik weet nog altijd niet hoe ik het gedaan heb.

Het resultaat is dit:

Ik ben er dus in geslaagd om de beugel waar de achterbank over te plooien. Na wat verder kijken blijkt het hele stuk van de auto daar verrot te zijn.  :o Hier en daar een tik met de schroevendraaier geven resulteerde in het raken van de wielkuip.

Even naar de andere kant gekeken en ja hoor:

Dat geeft dan dit onder de auto:

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Verder heb ik ook beginnend roest ontdekt aan één van de kokerbalken in de koffer:

VVV ging normaal terug opgebouwd worden, maar na het ontdekken van dit euvel denk ik dat het niet meer zal gebeuren.

Intussen ziet hij er zo uit:

Sbv

is er bij de VVV ooit schade geweest in het verleden ?

Vulk

Voor zover ik weet niet. Toen ik hem kocht was de bekleding achter wel nat herinner ik mij.

)()()sT

Goh, wat raar ???
Daar heb ik nog nooit roest gezien bij deze wagens...

Sbv

Citaat van: )()()sT op 27-08-2014 16:57:32
Goh, wat raar ???
ik dus ook niet

MikeyQR

Zo dan die is best verrot! :eusa_sick:

Citaat van: Sbv op 27-08-2014 18:04:39
Citaat van: )()()sT op 27-08-2014 16:57:32
Goh, wat raar ???
ik dus ook niet

Ik wel, dit was op mijn Ex BS T-5R ook het geval maar dan beginnende fase van buiten af.
Ik heb toen alles roest vrij gemaakt (was nog lang niet zoals de VVV) en met roest omvormer behandelt en goed in de tectyl gezet, dus die roest niet meer. ;)

Vulk

De achterste wielkuipen verwijderen om te checken op roest stond nog op mijn verlanglijst.

MikeyQR

Citaat van: Vulk op 27-08-2014 18:24:28
De achterste wielkuipen verwijderen om te checken op roest stond nog op mijn verlanglijst.

Ja ik moest het doen want ik had nieuwe liggen, en toen kwam ik de roest tegen.
Komt vaker voor dan je denk bij de 850's.

Zou de curry ook maar eens na kijken op die plekken. ;)

Vulk

Ik ben instant gaan kijken naar die plek, langs binnen ziet  het er nog helemaal prima uit.
De achterste bumper moet sowieso gespoten worden (of de hele auto) dus als de bumper er dan af is moeten de wielkuipen er ook maar even uit.

)()()sT

Ik ga er vanuit dat m'n saffron dat niet heeft  :azn:

Vulk

Goed, het is afgelopen met VVV.

Piere heeft gisteren VVV opgehaald samen met zijn vader. De auto is getransporteerd naar Piere zijn sleutelschuur!
Daar wordt hij terug opgebouwd voor een vriend. Er komt o.a. een 2.3 T-5 blok in en de auto zal volledig gewrapped worden.

Dit zijn de laatste foto's, vanaf vandaag ben ik geen eigenaar meer van VVV.  :-\
Welke koosnaam hij binnenkort krijgt van de nieuwe eigenaar weet ik nog niet.

Ik ben zeer blij dat hij terug opgebouwd wordt en dat ik hem nog wel eens zal zien, misschien kan ik er nog eens in sturen.

Dag maat! :)