Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Citaat van: sander2 op 11-10-2010 12:43:23
Citaat van: daytonawim op 11-10-2010 11:09:56
Pff, bij ons moest een buitendienst medewerker het doen met max 1750 euro BRUTTO !!!

Momentheel zoek ik mezelf suf naar een fatsoenlijke baan, vandaar dat ik zeker zie dat er meer
dan zat werk is voor de lagere functies op de arbeidsmarkt.

Persoonlijk ken ik wel een aantal mensen die verplicht moeten solliciteren, en ik zie ook hoe ze dat
doen, een fake briefje en een afdruk van de vacature wordt gewoon geslikt.
Daarnaast solliciteren op functie's waar je op voorhand al weet dat je niet wordt aangenomen.

Het verhaal van Joebar is ook heel herkenbaar, daar kan prima wat aan gedaan worden er zijn voldoende
mensen zonder werk die mensen Nederlands kunnen bij brengen op een werkbaar niveau.

Dat is wel heel weinig voor een BD medewerker!

Sluit me wel aan bij het verhaal van Joebar. Met name in een produktie omgeving met laag geschoold werk is het een drama om goed personeel te vinden!

In die branche overigens een heel normaal salaris hoor.

Oorzaak is de enorme concurentie, die het elke keer weer voor minder weet te doen en de opdachtgevers daar
gretig gebruik van maken om hun tarieven lekker laag te houden.

Turbobiker

Citaat van: daytonawim op 10-10-2010 22:52:40
1. grenzen dicht, ook voor werkkrachten uit het buitenland
2. opvang van vluchtelingen met de intentie terugkeer
3. echte aantoonbare (politieke vluchtelingen) een integratie traject bieden
4. alle werkegevers die geen personeel kunnen vinden moeten bij het UWV peroneel halen.
5. verplicht werken voor elke "steun trekker" m.u.v. mensen die afgekeurd zijn. ( full time, partime en seizoenswerk)
6. afgekeurde mensen her evalueren op hun mogelijkheden voor ondersteuning aan de maatschappij
7. mensen met een "bijstandsuitkering" die werk weigeren fors korten op financiele ondersteuning
8. mensen met een bijstandsuitkering thuis zitten krijgen een vorm sociale dienstplicht
9. beloon mensen die zich inzetten om te gaan werken.
10. beloon werkgevers die zich extra inzetten om mensen aan het werk te helpen.
11. mensen met een WW uitkering die aan het werk gaan voor een bedrag dat lager of gelijk ligt
      aan hun ww uitkering krijgen een afbouw regeling oude salaris naar huidige salaris over 24 maanden.

Concreet genoeg!

Overigens moet er ook iets gedaan worden aan bijstands gezinnen die willen gaan uitbreiden naar meer dan 2 kids
( klinkt mischien omstreden maar hiermee voorkom je ellende)

Sorry, maar dit lost nog niet de problemen op waar het blijkbaar allemaal om draait.

Stiekem gaat het gewoon om die derde generatie gastarbeiders die rotzooi trappen, daar ging het de meesten hier in het begin van de discussie om.

Deze punten zijn wel goed, maar daar wordt al aan gewerkt. Aanscherpen zorgt voor algemene onvrede, gaat dus niet gebeuren, zelfs niet door Wilders, mocht hij ooit eens durven te gaan regeren, want dan stoot hij zijn halve achterban tegen het hoofd...
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: joebar op 10-10-2010 22:41:29
Citaat van: Turbobiker op 10-10-2010 22:33:49
Citaat van: Marc O. op 10-10-2010 22:16:17
Prima dat je tegen Wilders bent hoor, maar kom dan wel met wat zinniger uitspraken.

Sorry, maar net als de Partij voor de Dieren heeft Wilders maar één daadwerkelijk standpunt, daar een hoop afgeleiden van en aangevuld met het gebruikelijke rechtse standpunt + wat links gedoe om iedereen tevreden te houden.

)

Dat is nou juist wat alle anti-wilders stemmers roepen...
En dat is dus pertinent niet waar...
Hij heeft veel standpunten, maar die worden niet genoemd, omdat ze of te links zijn, of tegen zijn houding lijken in te gaan...
Hij is zeer begaan met de ziektekosten, ouderenzorg, ontwikkelingshulp, enz enz...zelfs de AOW leeftijd.....( ja ik weet het), maar was het niet ons aller DRIES die riep ooit...
Ik ben zeer principieel, maar ik mag toch wel mijn menig wijzigen  :eusa_clap:

Sorry, maar dit zijn Wilders tactieken. Gewoon maar roepen dat je gelijk hebt.

Wilders heeft natuurlijk het één en ander aan zijn ene standpunt toegevoegd om voor de dag te kunnen komen. Overigens gewoon een hoop VVD-spul, maar dat is logisch, want hij is ook rechts. Compleet ongeloofwaardig maakt hij zich door ook nog eens linkse standpunten toe te voegen. Natuurlijk, ook goede punten, maar niet passend bij zijn rechtse standpunten. Daarom dus ongeloofwaardig.

En natuurlijk is hij 'begaan', hij kan goed toneel spelen. Hij is maar begaan met één standpunt, dat moge duidelijk zijn. Anders had hij heus wel een dagje in een bejaardentehuis mee geholpen ipv naar New York of Berlijn te vliegen. 'Prioriteiten' moet je maar denken...
De Tussenpaus

Daf46

Citaat van: Turbobiker op 11-10-2010 15:07:01
Citaat van: joebar op 10-10-2010 22:41:29
Citaat van: Turbobiker op 10-10-2010 22:33:49
Citaat van: Marc O. op 10-10-2010 22:16:17
Prima dat je tegen Wilders bent hoor, maar kom dan wel met wat zinniger uitspraken.

Sorry, maar net als de Partij voor de Dieren heeft Wilders maar één daadwerkelijk standpunt, daar een hoop afgeleiden van en aangevuld met het gebruikelijke rechtse standpunt + wat links gedoe om iedereen tevreden te houden.

)

Dat is nou juist wat alle anti-wilders stemmers roepen...
En dat is dus pertinent niet waar...
Hij heeft veel standpunten, maar die worden niet genoemd, omdat ze of te links zijn, of tegen zijn houding lijken in te gaan...
Hij is zeer begaan met de ziektekosten, ouderenzorg, ontwikkelingshulp, enz enz...zelfs de AOW leeftijd.....( ja ik weet het), maar was het niet ons aller DRIES die riep ooit...
Ik ben zeer principieel, maar ik mag toch wel mijn menig wijzigen  :eusa_clap:

Wilders heeft natuurlijk het één en ander aan zijn ene standpunt toegevoegd om voor de dag te kunnen komen. Overigens gewoon een hoop VVD-spul, maar dat is logisch, want hij is ook rechts. Compleet ongeloofwaardig maakt hij zich door ook nog eens linkse standpunten toe te voegen. Natuurlijk, ook goede punten, maar niet passend bij zijn rechtse standpunten. Daarom dus ongeloofwaardig.

Vlaams Belang gebruikt hier diezelfe tactieken.

M a r c

Stel nu eens dat je gewoon geen uitkering kreeg... en dat je dus geen geld had om een dak boven je hoofd en brood op de plank te hebben.... stel....

volgens mij nam iedereen dan élk baantje aan om aan de kost te komen!

Ik heb in mijn hele leven nog nóóit ene rooie cent aangenomen via uitkeringen of subsidies, ik heb ramen gelap, schoorstenen geveegd en me toen langzaam omhoog gewerkt in de transport en automotive sector om nu inmiddels al bijna 10 jaar mijn eigen bedrijf te runnen dat werk biedt aan 3 mensen.

Heb ik dan dom geluk gehad of dit afgedwongen?  Ik snap dus nooit dat gezonde mensen lang werkloos  thuiszitten....  dan wil je niet of je hebt gewoon geen 'drive'. Prima hoor, zolang je maar niet klaagt dat je het zo slecht hebt  >:(

En dat HR-mensen een overgekwalificeerde sollicitant niet aannemen kun je simpelweg voorkomen door de helft van je opleiding uit je CV te laten  ;)  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Overigens, die '***-Marokkaantjes'...

Iemand al eens in Marokko geweest? Het platte land daar? Aardigere mensen kom je nauwelijks tegen. Juist daar komen onze gastarbeiders vandaag. Harde werkers die in NL niets hadden om te tonen dat ze aardig waren. Hadden ze ook geen tijd voor. Tweede generatie hebben we ook geen problemen mee gehad.

Derde generatie. Problemen. Ligt dat dan aan de Marokkanen? In Marokko kennen ze die problemen niet. In Duitsland overigens ook niet.

Dus ligt het aan de Nederlanders, aan de politici, aan de medeburgers. En natuurlijk aan de jongens zelf. Maar de fout ligt hier, niet daar. Dus hier moet wat veranderen. Aan de Nederlanders. Onder aanvoering van Wilders lijkt mij dat nu niet werkelijk te gaan lukken. Wat als iemand die al in de aandacht staat maar blijft roepen dat alle Volvo rijders eikels zijn, agressief rijden, snijden etc., dan gaan je haren ook rechtop staan en reageer je agressiever als iemand je in het verkeer onheus bejegend...

Ga dus eens een kopje thee in het Marokkaans dorpshuis drinken bijvoorbeeld!
De Tussenpaus

mehn

Citaat van: M a r c op 11-10-2010 15:39:39
dan wil je niet of je hebt gewoon geen 'drive'.

Precies en veel van die mensen (dezelfde als uit punt 4 en 5 van daytonawim) worden naar ons bedrijf gestuurd om te werken. Dat draait in de meeste gevallen op helemaal niets uit omdat ze gewoon niet willen. Wij willen ze eigenlijk ook niet, maar we komen er niet onderuit.
Het kost ons weer véél meer werk omdat het weer allemaal administratieve problemen met zich meebrengt.

Stel nu eens dat je gewoon geen uitkering kreeg... en dat je dus geen geld had om een dak boven je hoofd en brood op de plank te hebben.... stel....

Ik denk dat heel veel van die gasten crimineel gaan worden of nog meer zwart gaan bijklussen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70geRwin

Ik heb in mijn hele leven nog nóóit ene rooie cent aangenomen via uitkeringen of subsidies, ik heb ramen gelap, schoorstenen geveegd en me toen langzaam omhoog gewerkt in de transport en automotive sector om nu inmiddels al bijna 10 jaar mijn eigen bedrijf te runnen dat werk biedt aan 3 mensen.

Heb ik dan dom geluk gehad of dit afgedwongen?  Ik snap dus nooit dat gezonde mensen lang werkloos  thuiszitten....  dan wil je niet of je hebt gewoon geen 'drive'. Prima hoor, zolang je maar niet klaagt dat je het zo slecht hebt  >:(

En dat HR-mensen een overgekwalificeerde sollicitant niet aannemen kun je simpelweg voorkomen door de helft van je opleiding uit je CV te laten  ;)  ;D

snap je idee maar vind er ook veel voor te zeggen dat je met elkaar afspreekt dat je wil delen om een minimum niveau te waarborgen in dit land. een beetje amerikaanse praktijken anders.

over de uitvoering ervan kun je wel praten, dat mag van mij best scherper.

M a r c

Citaat van: Turbobiker op 11-10-2010 15:42:01
Onder aanvoering van Wilders lijkt mij dat nu niet werkelijk te gaan lukken.

Onder aanvoering van de laatste regeringen is het ook niet gelukt.... sterker nog; toen is het onstaan....

Moeilijk probleem en dus moeilijk op te lossen....   :eusa_think:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: spekkie99 op 11-10-2010 15:45:40

snap je idee maar vind er ook veel voor te zeggen dat je met elkaar afspreekt dat je wil delen om een minimum niveau te waarborgen in dit land. een beetje amerikaanse praktijken anders.

over de uitvoering ervan kun je wel praten, dat mag van mij best scherper.

Ik pleit ook niet voor afschaffing van de sociale uitkeringen.... maar het mag wel wat minder, mensen moeten wel een motivatie hebben om weer aan de slag te gaan. Men moet een onderkomen hebben en te eten hebben, dát is belangrijk. Wil je een rijker en luxer leven, dan zul je een baan moeten nemen.

info@europeantuning.nl

pooh

Citaat van: M a r c op 11-10-2010 15:48:07

Ik pleit ook niet voor afschaffing van de sociale uitkeringen.... maar het mag wel wat minder, mensen moeten wel een motivatie hebben om weer aan de slag te gaan. Men moet een onderkomen hebben en te eten hebben, dát is belangrijk. Wil je een rijker en luxer leven, dan zul je een baan moeten nemen.

zo hoog zijn de uitkeringen niet, een ww uitkering is maximaal 1650 euro bruto, 70% van je laatst verdiende salaris gaat alleen op als inkomen niet hoger was dan ongeveer 2500 br. pm.

een bijstandsuitkering is voor een alleenstaande is iets van 680 euro netto, hoeveel lager wil je het nog hebben?

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

daytonawim

Idd, daarbij komen dan, huursubsidie, kwijtschelding van gemeentelasten, hoge bijdrage ziektekosten, extra geld bij aanschaf van huisraad, extra kindertoeslag, bijdrage schoolgeld, bijdrage sportclub enz enz.

Een jaar of 10 geleden heb ik mijn huishoudboekje gelegd naast iemand die een bijstandsuitkering (alleenstaand met 2 kids) genoot.
ergo, ik had 75 gulden netto meer te besteden per maand.

En die kreeg ook nog eens een HBO opleiding vergoed, toen ik wilde gaan verder leren schrok ik me kapot van de kosten.

pooh

tja en toch kan ik me voorstellen dat er niet rond te komen is van dat soort bedragen, en dan zijn er extra vangnetten nodig. Of moeten we de kinderen dan maar niet meer naar school laten gaan, of een moeder/vader met 2 kinderen op straat laten wonen?

Die vangnetten zijn er overigens ook voor werkenden die een laag inkomen hebben (huursubs., tegemoetkoming zorgverzekering , extra belastingteruggaves weet ik zeker, de overige dingen weet ik niet) En voor 65 plussers en mensen met chronische ziektes zijn er ook allemaal regelingen, en alles bij elkaar is het nog steeds geen vetpot.
Het zijn hoe dan ook geen benijdenswaardige situaties waar je in zit als je van die regelingen gebruik moet maken.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Ludo

ik heb ramen gelapt, schoorstenen geveegd ...

Dat had ik nog willen zien.  :evil:

;)

sander2

Nou deze getallen kloppen niet. Het max bedrag waar je eerst 75% en daarna 70% over krijgt is  €47.802,15  Kortom, het is echt niet vervelend ff in de WW te zitten,

Citaat van: pooh op 11-10-2010 16:15:11
Citaat van: M a r c op 11-10-2010 15:48:07

zo hoog zijn de uitkeringen niet, een ww uitkering is maximaal 1650 euro bruto, 70% van je laatst verdiende salaris gaat alleen op als inkomen niet hoger was dan ongeveer 2500 br. pm.

een bijstandsuitkering is voor een alleenstaande is iets van 680 euro netto, hoeveel lager wil je het nog hebben?