Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Kingfisher

Citaat van: bassie81 op 03-03-2010 12:12:56
dat inieminie beetje invloed wat ik op het geheel kan uitoefenen gebruik ik maar altegraag.

VVD is het geworden vandaag omdat deze partij als enige lijkt te beseffen dat je alleen geld kunt uitgeven wat je daadwerkelijk hebt. Daar moet wat mij betreft de prioriteit liggen en binnen dat kader kunnen ze wat mij betreft mooie plannen maken en dingen realiseren.

+ 1

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

mehn

Citaat van: Claudia op 03-03-2010 09:27:17
Heb erg veel overeenkomsten met de standpunten van enge partijen als SGP en Christenunie....dus ik sla over,

Ga dan blanco stemmen :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

Citaat van: mehn op 03-03-2010 13:07:02
Citaat van: Claudia op 03-03-2010 09:27:17
Heb erg veel overeenkomsten met de standpunten van enge partijen als SGP en Christenunie....dus ik sla over,

Ga dan blanco stemmen :eusa_shifty:
Of zoek een andere partij...

Ben

Citaat van: peteRRR op 03-03-2010 09:44:05
Stem al een eeuw niet meer
Dan zie er nog aardig jong uit voor je leeftijd

UserID6342

Zojuist gewoon op een lokale partij waarvan ik de lijsttrekker goed ken gestemt.  Het is dus Gewoon Nijmegen met Jo Janssen geworden.  Laat hij het maar eens proberen waar te maken hier. VVD komt hier helaas niet goed van de grond in deze rooie zooi gemeente en helaas was Wilders en/of Verdonk hier niet vertegenwoordigd. Anders had een van hun mijn stem gekregen.

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

coyote1980

Straks ook maar eens even langs de stembus (niet stemmen = niet klagen!) - D'66 FTW!

Waarschijnlijk idem voor de landelijke verkiezingen straks.

Al hoop ik dat landelijk de complete PVV achterban dan voor een gigantische PVV zal zorgen, al is het maar om het volk eens te laten zien wat ze krijgen met dat zooitje aan het roer. Altijd het gezeik 'er wordt niet naar ons geluisterd' en 'dat de politiek maar heldere taal moet spreken'. Wat een gezever vind ik dat altijd. Er hoort gewoon een kloof tussen de politiek en de burger te zijn, wat WIL men nou echt als men weer eens met dit soort one-liners aan komt zetten? Politici die 'duidelijke taal' spreken laten gewoon een heleboel belangrijke details weg omdat dat moeilijk in 'duidelijke taal' te verworden is. Aan elke zin zitten in de politiek nou eenmaal 20 'maren' en 'mitsen', gaat een politicus dat ook nog in heldere taal uitleggen dan is hij ineens lang van stof en niet 'to-the-point'. Wilders, die is voor deze mensen inderdaad duidelijk. Gewoon dingen roepen, alle 'mitsen' en 'maren' achterwege laten, daar scoor je mee. O man de dag dat dat aan het roer komt, laat het een korte pijnlijke periode worden als de LPF, dan hebben we de PVV episode ook weer gehad.

Let op, bovenstaande is mijn persoonlijke mening, hieraan kunnen geen rechten of plichten ontleend worden ;D
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

MichielMaas

D66 gaat het weer worden.

nickk.

Citaat van: coyote1980 op 03-03-2010 14:55:10
Straks ook maar eens even langs de stembus (niet stemmen = niet klagen!) - D'66 FTW!

Waarschijnlijk idem voor de landelijke verkiezingen straks.

Al hoop ik dat landelijk de complete PVV achterban dan voor een gigantische PVV zal zorgen, al is het maar om het volk eens te laten zien wat ze krijgen met dat zooitje aan het roer. Altijd het gezeik 'er wordt niet naar ons geluisterd' en 'dat de politiek maar heldere taal moet spreken'. Wat een gezever vind ik dat altijd. Er hoort gewoon een kloof tussen de politiek en de burger te zijn, wat WIL men nou echt als men weer eens met dit soort one-liners aan komt zetten? Politici die 'duidelijke taal' spreken laten gewoon een heleboel belangrijke details weg omdat dat moeilijk in 'duidelijke taal' te verworden is. Aan elke zin zitten in de politiek nou eenmaal 20 'maren' en 'mitsen', gaat een politicus dat ook nog in heldere taal uitleggen dan is hij ineens lang van stof en niet 'to-the-point'. Wilders, die is voor deze mensen inderdaad duidelijk. Gewoon dingen roepen, alle 'mitsen' en 'maren' achterwege laten, daar scoor je mee. O man de dag dat dat aan het roer komt, laat het een korte pijnlijke periode worden als de LPF, dan hebben we de PVV episode ook weer gehad.

Let op, bovenstaande is mijn persoonlijke mening, hieraan kunnen geen rechten of plichten ontleend worden ;D

Gelukkig dat we zo goed terecht zijn gekomen met D66 een aantal jaar terug. :-X Paars was één grote bak ellende. Dit niet om de PVV te verdedigen, in zijn geheel niet. Echter, een kanttekening mag gemaakt worden, dat er ooit een schreeuwlelijk moet opstaan om de zaken die bij veel mensen spelen, hardhandig openbaar te maken, ook al is dit zonder twintig 'mitsen en maren'. Onze vrolijke vriend Wilders is nu de aangewezen persoon daarvoor. Ik ga er niet van uit dat hij iets klaar zal maken in de politiek, maar het gedraai om criminaliteit, allochtonen en de resterende 'omstreden' onderwerpen ben ik meer dan zat en deze mogen best een keer aan het licht worden gebracht.

Ruup

Nee ik ga niet, heb me er nog niet goed genoeg in verdiept om een goede keus te kunnen maken

coyote1980

Citaat van: nickk. op 03-03-2010 15:37:41
Gelukkig dat we zo goed terecht zijn gekomen met D66 een aantal jaar terug. :-X Paars was één grote bak ellende.

Tuurlijk, Paars was verschrikkelijk, afschuwelijk, misselijkmakend, maar waarom eigenlijk? Gal spuwen is leuk, onderbouwinkje zou fijn zijn.

Ikzelf vond paars een prima coalitie, beter dan CDA+XXX+XXX!

nickk.

Citaat van: coyote1980 op 03-03-2010 15:44:41
Citaat van: nickk. op 03-03-2010 15:37:41
Gelukkig dat we zo goed terecht zijn gekomen met D66 een aantal jaar terug. :-X Paars was één grote bak ellende.

Tuurlijk, Paars was verschrikkelijk, afschuwelijk, misselijkmakend, maar waarom eigenlijk? Gal spuwen is leuk, onderbouwinkje zou fijn zijn.

Ikzelf vond paars een prima coalitie, beter dan CDA+XXX+XXX!

Subsidies voor allerlei onnodige zaken, homohuwelijk, euthanasie. Zijn eigenlijk voor mijzelf zaken die me totaal niet aanstaan. Nu weet ik dat de VVD hier vrolijk verder mee gaat, behalve dan het sponsoren van afzichtelijke moderne kunst. Daarom zal het landelijk ook geen VVD worden, eerder CDA.

coyote1980

Citaat van: nickk. op 03-03-2010 16:04:17
Subsidies voor allerlei onnodige zaken, homohuwelijk, euthanasie. Zijn eigenlijk voor mijzelf zaken die me totaal niet aanstaan. Nu weet ik dat de VVD hier vrolijk verder mee gaat, behalve dan het sponsoren van afzichtelijke moderne kunst. Daarom zal het landelijk ook geen VVD worden, eerder CDA.

Ah, dat verklaart een hoop... Heb zelf juist wél positieve gevoelens bij een overheid die euthanasie toestaat, het homohuwelijk toestaat en subsidies verstrekt daar waar ze nuttig zijn. Het vanuit religieus oogpunt inperken van vrijheden staat mij tegen. Niemand dwingt gelovigen om euthanasie te plegen, alleen religieuzen verbieden anderen wél om euthanasie te ondergaan. Niemand dwingt religieuzen om homo te worden, maar vanuit religieus oogpunt is en blijft homoseksualiteit iets wat als een ziekte uitgeroeid moet worden. Zo ook koopzondagen: niemand dwingt religieuzen om te gaan winkelen op zondag, maar religieuzen verbieden het wel weer voor de rest. Nee, christelijke partijen met hun enge gedachtengoed hebben bij mij afgedaan.

Kortweg: jij hoeft geen euthanasie te ondergaan, of homo te worden, maar als een ander dat nou wel wil / is, waarom mag zo iemand niet de vrijheid hebben daarvoor?

Hans Duiven

Online stemwijzer doorlopen voor de gemeente Meppel, en dan kom ik uit op VVD.

Dus zojuist mijn stem op die partij uitgebracht.

Hans