Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Walter

das niet alleen Wilders hoor, heb de hele oppositie de afgelopen maanden alleen maar horen brullen zonder iets zinnigs te zeggen. Ze zeggen alleen dat het niet goed is maar hoe het dan wel moet mag je zelf uit zoeken.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

peteRRR

Geloof dat er hier nu wel snel wordt gedacht,om het systeem te veranderen moet je eerst inzicht hebben in datgene wat er
verkeerd aan is en dat moet dan eerst naar buiten of naar binnen worden gebracht om duidelijkheid te krijgen,...en daar begint de ellende al want ze voelen zich aan gevallen en gaan in de verdediging ipv te luisteren naar die ander want dat brengt consequenties met zich mee waar velen zich tegen zullen verzetten want niemand wil zijn verlies erkennen als het om de euro/systeem gaat bv.

En als er wordt gezegd minder snel bezuinigen en ook investeren om uit de/een crisis te komen hoor je daar niemand meer over,het schijnt dat ze het bezuiniging,s klusje in no time hebben geklaard waar andere in 7 weken tijd nog niet uit kwamen om maar weer in een goed plaatje te komen bij Brussel.

Het is eigenlijk nooit goed of je nu kritiek hebt of met een concreet plan komt of dat je goed nieuws komt brengen,.......ze zijn niet uit het oude systeem te slaan,.....vast geroest zit het,.....en het blijft pappen en nat houden.

Zo denk ik er over. ;D

Groet.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=XRVPUIBdE5E

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbobiker

Citaat van: Walter op 26-04-2012 16:11:40
das niet alleen Wilders hoor, heb de hele oppositie de afgelopen maanden alleen maar horen brullen zonder iets zinnigs te zeggen. Ze zeggen alleen dat het niet goed is maar hoe het dan wel moet mag je zelf uit zoeken.

Heb je gelijk in. Die Samsom begint me nu al de keel uit te hangen. En dan vraagt hij zich nog af waarom hij niet is uitgenodigd voor het overleg...

(bedoelde meer Wilders een jaar of 2 geleden, hij had geen ongelijk dat een hoop van die punten aangepakt zouden moeten/kunnen worden, maar had voor geen van die punten een normale oplossing voor handen. En dat bleek ook wel de afgelopen anderhalf jaar: vrijwel geen van zijn linkse of rechste standpunten is daadwerkelijk uitgevoerd, eerder afgevoerd)
De Tussenpaus

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 26-04-2012 16:49:40
Citaat van: Walter op 26-04-2012 16:11:40

Heb je gelijk in. Die Samsom begint me nu al de keel uit te hangen.

Ligt dan dus toch niet aan mij. Heb zo'n grafhekel aan dat enge ventje... z'n Greenpeace-verleden vind ik niet echt een opsteker :eusa_doh:

Tot nu toe toont ie de typische Greenpeace-houding: alleen maar negatieve kritiek leveren, zonder aan te geven hoe het dan beter kan.

rogerV701998

Het is ook niet mijn vriend maar ik dans momenteel ook niet van vreugde door mijn huis als ik de plannen hoor.

Zoals bijvoorbeeld 2% BTW verhoging, kom ik wel overheen. Ik vraag me echter af wat dit gaat betekenen voor de middenstand...

Ik kan toch niet aan de gedachte ontsnappen dat we hier een tekort hebben omdat we een land als Griekenland er bovenop moeten helpen terwijl ze er zelf niet op zitten te wachten. Dit gaat mij te ver, sorry.

Misha

Citaat van: Turbobiker op 26-04-2012 16:49:40
Heb je gelijk in. Die Samsom begint me nu al de keel uit te hangen. En dan vraagt hij zich nog af waarom hij niet is uitgenodigd voor het overleg...

Inderdaad, wat een eng narcisctisch ventje is dat.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

UserID6342

Citaat van: Taranis op 26-04-2012 17:25:52
Tot nu toe toont ie de typische Greenpeace-houding: alleen maar negatieve kritiek leveren, zonder aan te geven hoe het dan beter kan.
En dat mijn vriend heet nu eenmaal politiek, loos gelul in de ruimte waar ook wij over ons woordje te zeggen hebben allemaal...... Heel kort door de bocht heen gezegd, het is allemaal blablabla en daar blijft het bij.  Welke partij, club, dan ook...

coyote1980

Ze zijn eruit!

Gaat het dan toch lukken de schade van Wilders beperkt te houden? Dat zou mooi zijn. Nu moet er gewoon even grof geharkt en gesneden worden. Doet pijn, maar is niet anders.

Samsom heeft zichzelf alvast buitenspel gezet en wil nu 'via het debat proberen zaken aan te passen'. Nou, dat kan hij op zijn buik schrijven denk ik, hij heeft de boot gemist.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Jack v

Citaat van: peteRRR op 26-04-2012 10:58:12
Citaat van: Misha op 26-04-2012 10:20:27
Citaat van: peteRRR op 26-04-2012 07:46:37
Hier aan,.http://www.nu.nl/economie/2796370/prijs-voedsel-wereldwijd-8-procent-gestegen.html

Vooral zo door gaan,...het gaat toch allemaal zo goed en het valt allemaal toch wel mee.  :eusa_doh: :eusa_liar:

Groet.

Turbobiker zegt van wel. :D

Het zijn ook allemaal kleine werelden in die enorme grote wereld waarin we leven en als je positief bent hebben wij Nederlander veel
last van luxeproblemen en daar prutsen ze wellustig/greedy op los om het dan eens in de zoveel tijd met positieve cijfers de media in te gooien die dan een tijd later weer net zo hard worden overtroffen dat het eigenlijk minder mooie cijfers zijn,erger is geworden,neem het coma zuipen of de criminaliteit nou even is ook allemaal pappen en nat houden.

Nederland heeft een tijd geleden een scheet gelaten in Brussel en zit nu met de resultaten waarvan de 1 zegt meer bezuinigen is de oplossing en de ander zegt je moet ook investeren " in " maar gewoon lekker stug door gaan is het motto want aan het eind van de tunnel is er,....................juist,.........de alles oplossende euro strontput.
En waarschijnlijk ligt er voor een paar kleine werelden het goud te lonken en voor de andere dan weer het oud ijzer.
Ik ben van mening dat die euro poppenkast er eigenlijk niet had moeten komen.

Groet.

ik ben het volledig met je eens Peter dat die euroshit er nooit had moeten komen. Had een boel elende voorkomen me kunnen worden dunkt me. Vooral de invloed van Brussel is me iets te groot op hetmoment.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

coyote1980

Citaat van: Jack v op 26-04-2012 17:56:55
ik ben het volledig met je eens Peter dat die euroshit er nooit had moeten komen. Had een boel elende voorkomen me kunnen worden dunkt me. Vooral de invloed van Brussel is me iets te groot op hetmoment.

Ja, dat zagen we aan Griekenland, teveel invloed van Brussel waardoor ze een aanfluiting van een economisch beleid konden hanteren...

Hadden ze nou toen ff doorgepakt en spierballen getoond en boetes op het niet halen van begrotingsnormen gezet dan was deze hele 'euroshit' er niet geweest.

peteRRR

Hier aan,.http://www.nu.nl/economie/2796370/prijs-voedsel-wereldwijd-8-procent-gestegen.html

Vooral zo door gaan,...het gaat toch allemaal zo goed en het valt allemaal toch wel mee.  :eusa_doh: :eusa_liar:

Groet.

Het zijn ook allemaal kleine werelden in die enorme grote wereld waarin we leven en als je positief bent hebben wij Nederlander veel
last van luxeproblemen en daar prutsen ze wellustig/greedy op los om het dan eens in de zoveel tijd met positieve cijfers de media in te gooien die dan een tijd later weer net zo hard worden overtroffen dat het eigenlijk minder mooie cijfers zijn,erger is geworden,neem het coma zuipen of de criminaliteit nou even is ook allemaal pappen en nat houden.

Nederland heeft een tijd geleden een scheet gelaten in Brussel en zit nu met de resultaten waarvan de 1 zegt meer bezuinigen is de oplossing en de ander zegt je moet ook investeren " in " maar gewoon lekker stug door gaan is het motto want aan het eind van de tunnel is er,....................juist,.........de alles oplossende euro strontput.
En waarschijnlijk ligt er voor een paar kleine werelden het goud te lonken en voor de andere dan weer het oud ijzer.

Groet.

Hier nog een vergelijking van de gulden en de euro uitgaven in het dagelijks leven Jack.

http://www.sdnl.nl/hp-prijzen.htm

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Jack v

Citaat van: peteRRR op 26-04-2012 18:32:10

Groet.

Groet.

Hier nog een vergelijking van de gulden en de euro uitgaven in het dagelijks leven Jack.

http://www.sdnl.nl/hp-prijzen.htm

Groet.
stelletje gore lamzakken zijn het.
zonet op het nieuws de nieuwe bezuinigingsvoorstellen gehoord. En bij wie word het allemaal weer weggehaald...

Nou bij de gemiddelde harde werker dus, niks geen maatregelen tegen de rijkste afdeling van Nederland helemaal niks >:(

coyote1980

Citaat van: Jack v op 26-04-2012 18:56:36
Nou bij de gemiddelde harde werker dus, niks geen maatregelen tegen de rijkste afdeling van Nederland helemaal niks >:(

Tsja, een groot deel van de werkende klasse gelooft dat de VVD er voor hun standpunten is. Ik denk dat ironie er wel iets mee te maken heeft ;)

Jack v

geen bezuiniging op ontwikkelingshulp en das toch een hele grote kostenpost dunkt me.

van mijn part stappen ze morgennog uit de eu.

coyote1980

Citaat van: Jack v op 26-04-2012 19:05:48
geen bezuiniging op ontwikkelingshulp en das toch een hele grote kostenpost dunkt me.

van mijn part stappen ze morgennog uit de eu.

Op dit moment gaat er van elke 100 euro die de overheid binnenkrijgt 70 eurocent naar ontwikkelingshulp. Dat komt neer op 4,4 miljard.

Ik vind het prima om te minderen met ontwikkelingshulp, maar dan alleen wanneer het protectionisme van de Europese markt op de schop gaat. We vissen daar de zeeën leeg met mega-trawlers, trekken de grondstoffen uit de grond en betalen een of andere krijgsheer een zakcentje en verrijken ons op alle manieren. Als dat stukje ontwikkelingshulp niet meer mag dan ook de 3e wereld tegemoet komen en stoppen met uitbuiting.