Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Freakybaby op 26-06-2010 22:33:29
Waar ben ik zelf voor?
- Kanslozen aan het werk schoppen. Kan je werken dan doe  je maar iets. Plantsoenen, vuilnisbakken, whatever, er is genoeg te doen.
- Kanslozen niet meer toelaten. Ook niet door huwelijksmigratie. Als ze wel toegelaten worden onder voorwaarden, en met als eis dat er assimilatie plaatsheeft.
- Retourzending en geld terug als ze niet aan de basis eisen voldoen. Nee we hoeven geen vervangende te hebben
- Kansrijke immigranten juist aanmoedigen.

Ik begrijp wat je bedoeld, maar zo globaal gesteld riekt het ook naar discriminatie en uitsluiting.

Chronisch zieken maken dus geen kans? Wat doen we met de chronisch zieken in NL? En als die nu eens eerste generatie immigrant zijn? 2e generatie? Terug sturen? En de Nederlandse chronisch zieken dan?

Neem dan gewoon een Zweeds systeem: niet werken? Geen uitkering na verloop van tijd.

Trouwens, ware het niet vanwege de 'kansloze' buitenlanders, dan werd er hier geen enkel kantoorgebouw meer schoon gemaakt...

De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: The Saint op 29-06-2010 14:10:40
Citaat van: Turbobiker op 29-06-2010 13:18:32Maar goed, blijft kleine criminaliteit en makkelijk scoren voor politici.

Kleine criminaliteit. Koppie thee is dus de maximale straf. Mss nog gympen afpakken?

Get real, berovingen van bejaarden noem ik bijvoorbeeld geen kleine criminaliteit. Het scoort alleen maar goed bij politici omdat het leeft bij veel mensen. En dus is het van belang.

Kom op, nu stap je met een hele grote stap over de echte problemen heen. Natuurlijk is een tasjesrover helemaal fout en moet die aangepakt worden. Maar wat van inbraken? Autodiefstal? Drugs? Dan ga je al langzaam naar de georganiseerde misdaad. Daar gaan in NL miljarden in om. Ik geloof niet dat de jochies die bejaarden beroven aan zulke omzetten komen.

Mijn punt blijft dat er met een relatief klein probleem krantenkoppen gescoord worden en de grote lijnen nauwelijks aandacht krijgen.

Kom nu eens met structurele oplossing, realistische oplossing, dus niet van 'Nederlanders die ooit uit Marokko kwamen' uitzetten, want dat kan gewoon niet.
De Tussenpaus

daytonawim

Citaat van: Turbobiker op 29-06-2010 13:18:32
Citaat van: spekkie99 op 27-06-2010 09:54:34
Citaat van: The Saint op 27-06-2010 09:41:32
Citaat van: Turbobiker op 26-06-2010 22:09:33

Als een probleem zeer regionaal en klein is (dan gaat het dus per definitie niet over het probleem met Marokkanen, maar dat terzijde), dan is het juist heel simpel op te lossen.

Hier generaliseer je dus, want volgens mij is er vooral sprake van Marokkaanse overlast in Gouda, een wijk in Amsterdam en pakweg Tilburg. Het is maar een heel klein probleem wat heeeeeel veel aandacht krijgt.

.

Mm, ik heb binnen 2 minuten toch een ander lijstje

Zantvoort
Gornischem
Maassluis
Nijmegen
Zaltbommel
Oosterhout
Ben Bosch
Roosendaal
Bergen op Zoom
Purmerend
Zaandam (Zaanstad)

Kingfisher

Kleine criminaliteit zorgt voor grotere irritatie en gevoel van onbehagen onder de burgers dan "grote" criminaliteit.
Kip en Ei verhaal, wat pak je eerst aan? Drugshandel met miljoenen-omzet waar weinigen last van hebben of de tasjesrovers / autoinbraak met tientjes omzet waar velen last van hebben............ wie het weet mag het zeggen maar voorlopig gebeurd aan beiden weinig tot niets.  :eusa_snooty:

The Saint

Citaat van: Turbobiker op 29-06-2010 14:18:09Kom nu eens met structurele oplossing, realistische oplossing, dus niet van 'Nederlanders die ooit uit Marokko kwamen' uitzetten, want dat kan gewoon niet.

Als dat niet kan, dan is dat fout. Overigens blijf je maar over Marokkanen spreken, ik vraag me af waarom. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat het niet uitmaakt, ALS het maar buitenlanders zijn. Als we foute Hollanders konden uitzetten, dan had dat uiteraard de voorkeur, maar zoals eerder gezegd, dat kun je de buitenlanden niet aandoen natuurlijk.

Oplossingen geef ik wel steeds (uitzetten, langer straffen etc.) maar jij ziet het niet als oplossing. Vreemd, als je een veelpleger óf vastzet voor 10 jaar, óf het land uitschopt, dan scheelt dat toch heel veel criminaliteit??
No shirt no shoes, no pinball

The Saint

No shirt no shoes, no pinball

daytonawim

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Lampje op 27-06-2010 15:32:53
Mensen met 2 paspoorten zijn migranten; 1 been in het ene land en 1 been in het andere land.

Cool ! ik ben dus migrant !
:eusa_dance:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 29-06-2010 20:22:14
Mensen met 2 paspoorten zijn migranten; 1 been in het ene land en 1 been in het andere land.

Ik vond dat accent van jou al verdacht! ;D

Misha

Citaat van: Marc O. op 29-06-2010 20:39:45

Bitte ?

Marc O.

Citaat van: Misha op 29-06-2010 20:57:22
Citaat van: Marc O. op 29-06-2010 20:39:45

Bitte ?

Ah...ik dacht dat het Ukrains was ;D

Misha

Overigens: de oplossingen zijn leuk bedacht, maar kunnen allemaal grondwettelijk helemaal niet.
Gelukkig niet overigens.

Elke tijd heeft wel wat, vroegah had je builenpest, struikrovers, ging je dood aan de mazelen, was er geen antibiotica, kon je al helemaal niet naar school voor 80% van de bevolking en werkte je 60 uur per week met mazzel.

Vervelend allemaal, maar een oplossing is er gewoon niet.
Ja, het initiatief houden en zelf verkassen naar een goede plek. Het wordt nooit meer zoals het ooit was -wat dat dan ook moge zijn-.

Is dat een defaitistische houding ? Wellicht, maar je bepaalt gelukkig nog altijd je eigen grenzen.
Voor dat ik nu neergesabeld ga worden over kansarme hardwerkende lieden die niet weg kunnen komen uit hun vroeger vrolijke volksbuurt en tegenwoordig een getto : ja, dat is een hard gelag. Maar toch hoor je die mensen er vaak veel minder over.

Onderzoek wees uit dat de typische Wilders stemmer -en dan doel ik niet op zijn volledige programma maar vooral op de migratie en Islam perikelen- een blanke man is van rond de 50 jaar, goed verdienend in een eigen huis en wonend in een buitenwijk of dorp.  Met andere woorden: heeft geen idee waarover het gaat in de praktijk.

razorx

Citaat van: Misha op 29-06-2010 21:03:44
..
Onderzoek wees uit dat de typische Wilders stemmer -en dan doel ik niet op zijn volledige programma maar vooral op de migratie en Islam perikelen- een blanke man is van rond de 50 jaar, goed verdienend in een eigen huis en wonend in een buitenwijk of dorp.  Met andere woorden: heeft geen idee waarover het gaat in de praktijk.
..

Mmh, ik begin me zorgen te maken, ben nu 47 en erg weinig migranten in de buurt.
Het aantal autochtonen in de buurt daalt ook, maar daar word ik voor geholpen.

daytonawim

Citaat van: Misha op 29-06-2010 21:03:44
Overigens: de oplossingen zijn leuk bedacht, maar kunnen allemaal grondwettelijk helemaal niet.
Gelukkig niet overigens.

Elke tijd heeft wel wat, vroegah had je builenpest, struikrovers, ging je dood aan de mazelen, was er geen antibiotica, kon je al helemaal niet naar school voor 80% van de bevolking en werkte je 60 uur per week met mazzel.

Vervelend allemaal, maar een oplossing is er gewoon niet.
Ja, het initiatief houden en zelf verkassen naar een goede plek. Het wordt nooit meer zoals het ooit was -wat dat dan ook moge zijn-.

Is dat een defaitistische houding ? Wellicht, maar je bepaalt gelukkig nog altijd je eigen grenzen.
Voor dat ik nu neergesabeld ga worden over kansarme hardwerkende lieden die niet weg kunnen komen uit hun vroeger vrolijke volksbuurt en tegenwoordig een getto : ja, dat is een hard gelag. Maar toch hoor je die mensen er vaak veel minder over.

Onderzoek wees uit dat de typische Wilders stemmer -en dan doel ik niet op zijn volledige programma maar vooral op de migratie en Islam perikelen- een blanke man is van rond de 50 jaar, goed verdienend in een eigen huis en wonend in een buitenwijk of dorp.  Met andere woorden: heeft geen idee waarover het gaat in de praktijk.

Bijna goed :-)

Helaas te veel praktijkvoorbeelden gezien in mijn omgeving ( niet zijnde woonlocatie :-) , van hoe het niet moet
en dankzij de huidige politiek er ook echt helemaal niets verbeterd maar eerder verslechterd !