Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Lampje op 14-10-2010 18:31:42
lokale enclaves, wederzijds.

Mwah.... zo wederzijds zijn die niet hoor. Er is niet echt een officiële Marokkaanse enclave in Spanje.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: reneetje op 14-10-2010 17:41:21
Citaat van: Misha

Makkelijk dus: ik voel geen enkele binding, noch een verplichting en weet bijna zeker dat ik hier over een x aantal jaren vertrek.

Als ik dit topic zo eens door lees, en jouw reactie's hierop zie, dan lijkt me dat ook het beste....

Voor iedereen !

Wist niet dat mannelijke linksmensen ongesteld kunnen worden. Fijne, op de persoon gespeelde reactie weer die werkelijk lijnrecht op de positieve discussies alhier staat.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Citaat van: Misha op 14-10-2010 18:16:02

Makkelijk dus: ik voel geen enkele binding, noch een verplichting en weet bijna zeker dat ik hier over een x aantal jaren vertrek.

Als ik dit topic zo eens door lees, en jouw reactie's hierop zie, dan lijkt me dat ook het beste....

Voor iedereen !
Fijn, zo'n volwassen reactie op de persoon, mijn complimenten wederom !

Ik kan daar altijd om lachen hoor, mannen kunnen nu eenmaal beter tegen kindergehuil heb ik laatst gelezen.
Laten we het nu eens lekker omdraaien met z'n allen.  Als we al die galbakken, etc. er nu eens fijn uittrappen, kunne we zelf lekker blijven zitten.  Hoeft er ook niemand weg en of bepaalde verwensingen persoonlijk naar z'n hoofd geslingerd te krijgen.

Lampje

Dan komen we terug in een discussie uit de tachtigerjaren: wie heeft er zin om de kantoren en ziekenhuizen schoon te maken en te poetsen?

Misha

Citaat van: Lampje op 14-10-2010 22:38:43
Dan komen we terug in een discussie uit de tachtigerjaren: wie heeft er zin om de kantoren en ziekenhuizen schoon te maken en te poetsen?
Ik niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Lampje

Komop Misha, niet zo flauw. Je stofzuigt toch thuis ook wel eens? Dan is 't passend werk :eusa_clap:

Thuis wel eens een preitje of champignonnetje schoongemaakt of gesneden?

Dan kan je ze ook plukken in de akkers.

Ik zie die arme Roemenen altijd voorovergebogen staan in onze Hollandse akkers. Respect hoor!

sander2

Voor iedereen !

Dank voor je inhoudelijk nuttige bijdrage aan deze discussie  :eusa_wall:

sander2

Citaat van: Lampje op 14-10-2010 22:38:43

We hebbben de komende jaren enorm veel allochtonen nodig.  Door vergrijzing zijn er simpelweg te weinig mensen om het werk te doen. Het zal wel een ander soort allochtoon moeten zijn dan die we tot op heden binnen haalde. Met name in de zorg en de rechterlijke macht stroomt de komende jaren tot wel 60% uit richting pensioen! Overheids breed ligt dat gemiddeld op zo'n 35% en binnen het bedrijfleven rond de 25%. Betreft wel voornamelijk functies op HBO niveau en hoger.

Lampje

Vervangen die hap voor rechtse rechters! Dat zootje ongeregeld die Wilders voor het hekje getrokken heeft terwijl het OM om vrijspraak vroeg. Dat is toch het paard achter de wagen spannen?

'Edelachtbare, ik reed 's nachts op een 5-baans A2 in mijn eentje 140 km. Ik heb nu een bekeuring van €390.'

Meneer, dat is een ernstig vergrijp. Maar als ik vragen mag, hoeveel PK en cylinders zitten er in uw auto?

'5 Edelachtbare, met maar 240 PK'

'Ik hoor het al, hamer hamer, VRIJSPRAAK!!'

The Saint

Citaat van: sander2 op 15-10-2010 07:11:40We hebbben de komende jaren enorm veel allochtonen nodig.

Hoeveel wil je er bestellen?

Ik vind het een tikkeltje (léés de nuance) oneerbiedig overkomen. Je kunt niet zomaar even een pallet buitenlanders bestellen?! Als die niet willen of kunnen komen, kunnen wij niemand verplichten!? Wij kunnen onze eigen boontjes heus wel doppen, maar moeten daarvoor de oude wereld opgeven. En veranderen in een bedrijf ligt vaak al slecht, laat staan in de natie, waar aan je dagelijkse dingen wordt gemorreld.
No shirt no shoes, no pinball

Lampje

Ik werk veel in het oosten van het land. Zie daar alleen maar autochtone schoonmakers maar toch twee niet westerse allochtonen die administratief schades bij een verzekeringsmaatschappij afhandelen. Terwijl de verhouding het in het westen compleet andersom lijkt.

Misschien zegt dat ook wel iets over de HR-afdelingen?

sander2

Citaat van: The Saint op 15-10-2010 08:28:12
Citaat van: sander2 op 15-10-2010 07:11:40We hebbben de komende jaren enorm veel allochtonen nodig.

Ik vind het een tikkeltje (léés de nuance) oneerbiedig overkomen. Je kunt niet zomaar even een pallet buitenlanders bestellen?! Als die niet willen of kunnen komen, kunnen wij niemand verplichten!? Wij kunnen onze eigen boontjes heus wel doppen, maar moeten daarvoor de oude wereld opgeven. En veranderen in een bedrijf ligt vaak al slecht, laat staan in de natie, waar aan je dagelijkse dingen wordt gemorreld.

Was zeker niet oneerbiedig bedoeld. Feit is dat we op dit moment met te weinig zijn om de toekomstige vraag op de arbeidsmarkt op te kunnen vangen. Je ziet nu al dat ziekenhuizen verpleegsters uit Polen etc halen om de capaciteit op peil te houden en dat gaat alleen maar erger worden. De beroepsbevolking neemt in aantallen af en dat zal aangevuld moeten worden om het werk te kunnen blijven doen.

sander2

Citaat van: Lampje op 15-10-2010 08:38:23
Ik werk veel in het oosten van het land. Zie daar alleen maar autochtone schoonmakers maar toch twee niet westerse allochtonen die administratief schades bij een verzekeringsmaatschappij afhandelen. Terwijl de verhouding het in het westen compleet andersom lijkt.

Misschien zegt dat ook wel iets over de HR-afdelingen?

Over het algemeen voort HR gewoon beleid uit en zijn ze te weinig betrokken bij het ontwikkelen van beleid. Zal ook iets te maken hebben met het feit dat er in het westen veel meer allochtonen wonen.

Turbobiker

Citaat van: Lampje op 14-10-2010 08:29:33
Ik pleit ervoor dat linkse rechtbanken voortaan geen buitenlandse straffen voor terrorisme meer mogen omzetten.

Wat mij betreft kan de rechtbank Rotterdam opgeheven worden, incl. notulisten, griffiers, de hele santekraam.

Zal ze eens leren voortaan na te denken...

Daarbij wil ik jou in dit geval voor een gevaar voor de rechtstaat noemen.

Zo een ongelofelijk domme opmerking eigenlijk. Weet jij hoe het zit? Jij gaat blijkbaar geheel op de stemmingmakerij af (ja, die wordt hier ter lande door de heer Wilders gecreëerd!).

Hier een gedeelte van het verhaal van 'onze terrorist': http://www.nu.nl/binnenland/2356549/wesam-al-delaema-gedwongen-bekentenis.html

In het ligt van eerdere geluiden en verhalen vind ik deze versie al geloofwaardiger dan de versie van de vrienden van Wilders, de Amerikanen.

De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: The Saint op 15-10-2010 08:28:12

Tja, oneerbiedig, maar wel geheel een feit. WIJ gaan namelijk geen putjes scheppen.
De Tussenpaus