Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Het komt er voor mij niet op neer dat de snelheid omhoog gaat, maar dat de boetes lager worden :eusa_whistle:

Reitse

Citaat van: Marc O. op 03-02-2011 09:37:42
Het begint met 4 stukken snelweg om vervolgens te worden uitgebreid. Jullie lijken wel een stel klagende PvdA'ers :evil: ;D
Sprak de naïeve PVV'er :evil:

Voor je het weet is er een onderzoek met een klein torretje dat bij 130 psychisch in de stress raakt en weg is de snelheidsontperking...

Marc O.

Citaat van: Reitse op 03-02-2011 11:10:02
Het begint met 4 stukken snelweg om vervolgens te worden uitgebreid. Jullie lijken wel een stel klagende PvdA'ers :evil: ;D

Voor je het weet is er een onderzoek met een klein torretje dat bij 130 psychisch in de stress raakt en weg is de snelheidsontperking...

Ik een PVV'er?  :eusa_snooty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

jrkalf

Klagende mensen ook altijd. Iedereen verwacht dat als de kamerleden iets voorstellen dat het morgen gebeurd is. Het probleem zit hem, excuus voor het voor de schenen trappen, bij de ambtenarij er achter.

Een minister kan hoog en laag springen, maar de ambtenaren achter hem vertragen hem enorm met onderzoeken en procedures. Dus 4 wegen om mee te beginnen met minder dan een half jaar onderzoekstijd is vrij netjes....

Er komen er vanzelf meer. Nog 3,5jr te gaan!

shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Reitse

Moet je er wel even bij zeggen dat veel van de onderzoeken en procedures door kamerleden verplicht zijn gesteld ;)

sander2

Citaat van: Reitse op 03-02-2011 11:16:11
Moet je er wel even bij zeggen dat veel van de onderzoeken en procedures door kamerleden verplicht zijn gesteld ;)

:eusa_clap:  klopt als een bus. Neemt niet weg dat het ambtenarenapparaat erachter zo ongelooflijk traag is dat zelfs eenvoudige procedures nog allejezus lang in beslag nemen. Ik kom 2 keer per week bij Rijkswaterstaat en alles gaat daar traag, zelfs de lift!

jrkalf

Ik zou niet durven te beweren dat voorgangers ze het niet opgedrongen hebben...

Ik ben blij met de combinatie zoals hij nu in de kamer zit. Veel zakelijker en de tijd van tolereren (pappen en nathouden) is voorbij, er worden weer noodzakelijke beslissingen genomen. En voor de duidelijkheid: Immigratie beleid zal me een worst zijn, dat is maar een kleine post op de gehele begroting.

Mark Rutte, prima vent. (anagrammetje op mark rutte: Kamer trut)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Marc O.

Citaat van: sander2 op 03-02-2011 11:26:58

:eusa_clap:  klopt als een bus. Neemt niet weg dat het ambtenarenapparaat erachter zo ongelooflijk traag is dat zelfs eenvoudige procedures nog allejezus lang in beslag nemen. Ik kom 2 keer per week bij Rijkswaterstaat en alles gaat daar traag, zelfs de lift!

;D :eusa_clap:

UserID6342

Citaat van: elianmars op 03-02-2011 09:52:02
Het maakt voor mij toch geen hol uit. Ik rijd nooit 130.
Hier idem, zit er altijd boven.  En tsja, als je dan een bekeuring krijgt voor te hard rijden, moet je ook niet zeiken is mijn standpunt daarin.

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 03-02-2011 11:10:59
Citaat van: Reitse op 03-02-2011 11:10:02

Ik een PVV'er?  :eusa_snooty:
Dat was/ben ik ;D

Marc O.

Verbaasd (maar in dit topic past het beter ;)) dat een land als Egypte in zo'n korte tijd zo enorm verdeeld kan raken. Erg benieuwd hoe dit gaat aflopen en wat voor een regime er na Mubarak gaat komen. Ik vrees dat een Moslimbroederschap-regering ook weinig goeds gaat brengen (in ieder geval niet voor de vele Kopten die er leven).

Marc O.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8927473/__Khamenei_wil_islamitisch_regime__.html

Daar heb je het al. Misschien is Mubarak zo slecht nog niet voor Egypte. Hij zorgde in ieder geval voor de broodnodige stabiliteit in die regio.

Citaat van: Khamenei
Dertig jaar lang is dit land in handen geweest van iemand die geen vrijheid wil en de vijand is van degenen die naar vrijheid streven

Yeah right, "vrijheid" zoals ze die in Iran kennen zeker? :-X

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 04-02-2011 09:49:11
Verbaasd (maar in dit topic past het beter ;)) dat een land als Egypte in zo'n korte tijd zo enorm verdeeld kan raken. Erg benieuwd hoe dit gaat aflopen en wat voor een regime er na Mubarak gaat komen. Ik vrees dat een Moslimbroederschap-regering ook weinig goeds gaat brengen (in ieder geval niet voor de vele Kopten die er leven).
+ 1. Denk ook niet echt dat die regio daar op te wachten zit...

Misha

Citaat van: Marc O. op 04-02-2011 09:49:11
Eigenlijk boeit het me niet zo, als de lokale shoarmatent hier (gerund door egyptenaren) maar blijft.

De Kopten boeien me eigenlijk ook niet, net als de broederschap, eender welke broederschap.
:eusa_think:

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rogerV701998

Vanochtend ben ik braaf mijn stem gaan uitbrengen. Mijn vrouw is de hele dag weg en had op haar stempas aangegeven dat ik namens haar mag stemmen.

Ik kom er op het stembureau achter dat ik haar stempas vergeten ben. Ik breng mijn stem uit en ga thuis (ik woon praktisch naast het stembureau) de stempas van mijn vrouw en haar paspoort ophalen om namens haar een stem uit te brengen.

Zit er zo'n manneke achter de tafel in het stembureau die vraagt: "bent u niet zojuist ook al hier geweest?" "Dat klopt" zeg ik braaf waarop ik te horen krijg dat ik niet namens mijn vrouw mag stemmen. Ik had dit namelijk gelijk met mijn stem moeten doen...  :eusa_eh:

Voor zijn ogen heb ik de stempas van mijn vrouw verscheurd en hun een goede opkomst gewenst.

En maar zeuren over een lage opkomst bij verkiezingen. :eusa_sick:

Edit: lees zojuist op internet: "Belangrijk: degene die voor u een stem uitbrengt, kan dit alleen doen op het moment waarop hij of zij zelf stemt."

Je moet het maar weten...