linkerachterwiel loop aan ... brandend TRACS lampje

Gestart door sappie, 01-05-2009 21:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sappie


V70D

Ik heb ook voor 205/50R16 en achter 205/55R16, maar m'n tracs lampje blijft uit...... :eusa_think: :eusa_think:

BarT5

bij ij zelfde verhaal. Voor 205/50/r16, achter 205/55/r16. Geen enkel probleem.

thuur

Ik heb het ook nog niet eerder gehoord... en ik heb toch al wat "bijzondere" ABS situaties meegemaakt.


Gr :eusa_think:

sappie

misschien is het bij de S70 anders?

doordat de twee 16" perfo's van mij gericht moeten worden, rij ik nu met 15" antlia's rond aan de achterzijde. misschien doordat de rol-afwijking maar 1 cm is..... geen tracs lampje...

thuur

Laat de foutcodes eens uitlezen.

Een aantal dingen kloppen niet cq. lopen door elkaar:
- De remmen kunnen te heet worden en dat kan als een fout worden opgeslagen. De ABS controller weet niet wanneer jij de handrem aantrekt. Het gaat dus puur om de voorremschijven als gevolg van de TRACS regeling. Daarom gaat het TRACS lampje branden.

- Het zou wel kunnen dat je handrem bleef vasthangen op het moment dat TRACS actief was, vandaar ook je gevoel dat de auto niet harder wilde.
CiteerAls de achterwielen tijdens de TRACS-regeling worden geblokkeerd (bijv. wanneer de handrem wordt aangetrokken), zal de stuureenheid de TRACS-regeling afbreken om de ABS-regeling in te leiden. Het TRACS-waarschuwingslampje kan dan gaan branden, om vervolgens weer uit te gaan als de ABS-regeling wordt afgebroken.

Anders heb je wellicht per ongeluk op de schakelaar geduwd? Het is geen 'klik klak' schakelaar maar een puls schakelaar.

Verder houdt de controller gewoon alle wielsignalen in de gaten en berekent een gemiddelde snelheid. Dat impliceert dat er afwijkingen mogen zitten in de omtrek en de lengte van de weg wat ieder wiel aflegt (bocht).


Gr 8)

sappie

de auto is begin mei bij de dealer uitgelezen, niks gevonden. doordat in het boekje stond dat de remmen oververhit zouden zijn indien dit lampje gaat branden, heb ik deze laten controleren, de remmen waren volgens de dealer in orde.

zij gaven als oorzaak aan de banden met 205/55 een grotere omtrek hadden dan de voorbanden met 205/50, hierdoor ging het tracs lampje branden (overigens niet constant, maar even en daarna stopte die weer met branden).

dealer heeft 205/50 banden gemonteerd en sindsdien nergens last meer van gehad.  ;D