als het even kan een varensman

Gestart door schipperrob, 09-12-2009 16:45:43

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Citaat van: schipperrob op 09-12-2009 19:01:47
tis inderdaad een baksteen ,maar hij kan ook klein worden!!
http://i48.tinypic.com/2cqlgg0.jpg
ik denk trouwens dat de meeste volvo's een vaartocht achter zich hebben,voordat ze aan de eerste eigenaar gegeven zijn..?!

Niet doorvertellen maar "onze" roffels zijn in België gemaakt...  :eusa_shhh:  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

The Demon

Citaat van: RRRRR_Ramon op 09-12-2009 21:31:36

Niet doorvertellen maar "onze" roffels zijn in België gemaakt...  :eusa_shhh:  ::)
Dat had je niet mogen vertellen! Toch?

Marc O.

Welkom Rob.

Volgens mij heb jij een van de mooiste beroepen die er is/zijn! Lijkt me ongelooflijk gaaf om dwars door Europa te varen en de boel vanaf het water te aanschouwen. Maar goed, ik ben dan ook een bootjesgek :D

Citaat van: Wout309t op 09-12-2009 17:49:23
Hij staat toch ook op 4 wielen? Dan kan je hem er ook aan ophijsen. Aangrijpingspunt scheelt niet eens zoveel. En ze doen het idd allemaal zo;)

Klopt, alleen werkt de kracht dan in verticale richting en niet onder een hoek. Daarentegen komen er bij hard optrekken of afremmen horizontale krachten op de wielophanging die in combinatie met de verticaal werkende zwaartekracht ook weer een diagonale vector veroorzaken. Kortom, het zal zo'n vaart niet lopen denk ik.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Piere

Citaat van: Marc O. op 10-12-2009 19:32:12
Klopt, alleen werkt de kracht dan in verticale richting en niet onder een hoek. Daarentegen komen er bij hard optrekken of afremmen horizontale krachten op de wielophanging die in combinatie met de verticaal werkende zwaartekracht ook weer een diagonale vector veroorzaken. Kortom, het zal zo'n vaart niet lopen denk ik.

Dat denk ik ook, ik denk zelfs dat de hoek van de kracht bij het heffen veel kleiner is dan bij remmen+draaien enzo...
Zo komt m'n kennis van statica toch nog es van pas  :D

Anyway, welkom op het forum, veel vaar/rijplezier ermee :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Bouke

Welkom Rob

Jou auto wordt vast niet zo snel gejat ;D

marc-850

Citaat van: Turbo-Geek op 09-12-2009 16:52:29
Apart  een 850 op het water :)
Toch zegt iets mij dat het hijsen aan de wielen niet gezond is voor het onderstel ......

Ik zie dat er roofrails opzitten....  :eusa_whistle:

Welkom op het forum Rob

francois

welkom schipper

auto zal veel km varen

gr

tackle

beetje schipper gooit zijn auto toch gewoon aan boord? ;)

arjenT5R

binnenman? cool hoor je roffel aan deck  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

schipperrob

Citaat van: arjenT5R op 16-12-2009 01:14:55
klop jah een binnenman...en met dit weer  kun je ook maar beter BINNEN in je hut blijven..ik geloof dat er meer varensmensen waren op dit forum...maar niet in overvloed lees ik wel   :D

arjenT5R

Citaat van: schipperrob op 19-12-2009 21:11:08
Citaat van: arjenT5R op 16-12-2009 01:14:55
klop jah een binnenman...en met dit weer  kun je ook maar beter BINNEN in je hut blijven..ik geloof dat er meer varensmensen waren op dit forum...maar niet in overvloed lees ik wel   :D

klopt ja,
ik zit nu in noorwegen op een gastanker advies is binnen blijven  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!