als het even kan een varensman

Gestart door schipperrob, 09-12-2009 16:45:43

Vorige topic - Volgende topic

schipperrob

beste Volvo forum leden!!

nu ik dan toch in het bezit ben van een 850
wil ik mij ook maar even voorstellen,want jah als je al veel info uit dit forum heb gehaald
is het wel zo leuk om ook lid te worden/zijn!
wij(mijn vrouw en ik)varen op een schip door heel europa
nu is het eigenlijk heel toevallig dat wij in een volvo 850 zijn beland,omdat wij er helemaal niet naar opzoek waren!
jah mooie auto's zijn het altijd geweest,maar erin rijden...neej dat was in mijn ogen voor de rijken weggelegd!
omdat onze oude auto erg klein was waren we op zoek naar een ander,nu ben ik eigenlijk audi gek,
maar toen ik bij de garage deze auto zag staan en er in gereden had  waren we verkocht!
de volvo is van1996 en het is de kleinste in zn serie een 2.0 niettegestaande een geweldige motor in verhouding met de automaat.
wel is ie voor het gebruik in Duidsland eigenlijk een beetje te zwak,de motor brult het dan uit als hij de berg op moet,maar wel een lust voor het oor!!
we hadden een probleem,de auto heeft standaard stalen velgen,en aangezien wij de auto aan boord hijsen met een kraan kunnen er eigenlijk geen hijsbanden door de ogen(beetje scherp)nu heb ik daar wel haken voor,maar dat is niet alles(snel lakschade)
ik was dus opzoek naar velgen
die heb ik immidels gevonden mede dankzij een foto op dit forum!!

een van de eerste foto's

voorzijde allemaal aan boord,boven op de woning

in de autokraan met velgen,makkelijk voor de hijsbanden

bijna op zn vaste plekje
ik heb er ook nog een van mn oude liefde,die was wat rapper dan die we nu hebben

nu jah genoeg foto's zo ik zal geen trouwe beantwoorder zijn op evt.vragen,want op een schip is internet vrij onstabiel,dat wil zeggen dat de verbinding vaak ondebroken wordt.

de volvo liefde is in iedergeval overgeslagen op mn zwager,die kocht 2weken later dan wij ook een 850,alleen dan wel de t5-r,toen ik daar een keer mee heb gereden wist ik gelijk wat ik miste in mijn volvo...KRACHT

big ben

Welkom aan  "boord"  :D

Grt Ben

Turbo-Geek

Apart  een 850 op het water :)
Toch zegt iets mij dat het hijsen aan de wielen niet gezond is voor het onderstel ......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

hathü

Welkom, weer eens iets anders een Volvo die vaart.

Veel plezier ermee of ben je al op zoek naar eentje met meer kracht. ;)

petrolhead

Welkom op het forum en veel roffel plezier,

We zullen je denk ik niet veel spotten op de wal ;D

groet charles

RRRRR_Ramon

Welkom op het forum. Nu moeten we ook de waterwegen in de gaten gaan houden?  ;D

Veel veilige kilometers met de 850, mooie bak.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

schipperrob

als je de auto optil dan zou je inderdaad zeggen dat het niet helemaal gezond voor het onderstel, maarja ongeveer 95%van de schippers doet het zo,ik heb het gelukkig nooit fout zien gaan!!
een optie is een soort kooi waar je hem inrij en dan aan de kooi pakken..

Henk855

Welkom hier en inderdaad een paar U profielen met 3 tussenbalken lijkt me meer humaan voor je roffel dan hen aan zijn (draag) armen optillen. Veel plezier met je roffel.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Wout309t

Hij staat toch ook op 4 wielen? Dan kan je hem er ook aan ophijsen. Aangrijpingspunt scheelt niet eens zoveel. En ze doen het idd allemaal zo;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

rogerV701998

Welkom hier Rob,

Mooie auto en leuke intro. Die auto maakt aantoonbaar meer kilometers dan dat er op de teller staat. ;D

Gr. roger

KIM

Welkom hier!
In ieder geval is je motorgeluid gelijk aan het motorgeluid van je vorige liefde.
Ook een erg mooie auto.

Rogers XC 70 2000

Stoer.... een drijvende baksteen!  ;D
Het blijft een mooie auto he!

schipperrob

tis inderdaad een baksteen ,maar hij kan ook klein worden!!

ik denk trouwens dat de meeste volvo's een vaartocht achter zich hebben,voordat ze aan de eerste eigenaar gegeven zijn..?!

killerbee

Welkom hier  ;D
En ze zeggen wel eens lucht weerstand van een zee container  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Hoe toepasselijk  :o :o