Volvo-onderdelen-depot....

Gestart door Claudia, 02-06-2009 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

JaccoS70

Helemaal mee eens Laserblue.
Kost wat.........maar dan heb je ook wat!!!!!!
Volvo C30 1.8F  R-Design, Momentum.
ex Volvo 854 10V, V40 1.8, S70 20V en V70 T5.

Boeijke

Citaat van: Laserblue op 04-06-2009 10:13:49
Citaat van: M a r c op 04-06-2009 09:59:37
Citaat van: Claudia op 02-06-2009 19:27:36
Misschien de Roffels (het leesvoer) schrappen, en i.p.v. daar nog geld in steken dat in een nieuw initiatief doen?

Soms moet je gewoon wat proberen....

Bij de V-44 vereniging wordt het bij toerbeurt door leden gedaan.
Dat is geen 'moeten'...dat is leuk!

En aangezien de club nu al 800 leden heeft waarvan het merendeel niks (maar dan ook écht helemaal NIKS)  bijdraagt in de vorm van organisatie of hulp bij evenementen, copij voor het clubblad, etc. etc.  Zie ik al helemaal niet zitten dat we vrijwilligers gaan vinden die het onderdelendepot willen runnen.....  Iedereen heeft het toch véél te druk??  Al zou je dat niet denken als je ziet hoeveel clubleden hier dagelijks op het forum en de chat zitten....  dáár heeft men schijnbaar wél tijd voor  :eusa_doh:

vergeet niet dat een groot gedeelte van de leden ook nooit naar een clubevent gaat maar alleen de bijdrage betaalt  ;)

Ach 1x naar een sleuteldag/ET, beetje leuke klus, 15%/10% korting en voila--> contributie alweer terug verdiend.  ;)

Erik_M.

Het onderdelendepot van het V-44 wordt door iemand beheert die daar gewoon een salaris voor krijgt.... ook het pand is eigendom zover ik weet.  Is toch heel iets anders dan op vrijwillige basis.

Marc, hoe kom je erbij dat de VOD beheerder salaris krijg ?, dit is n.l. niet zo. Ook alle mensen die daar helpen doen dat op vrijwillege basis met alleen een reiskostenvergoeding. Het pand waar het VOD gevestigd is, is geen eigendom.

Even wat geschiedenis:

In 1978 bestond er in Eerbeek al een VOD (de Kattenrug was 13 jaar uit produktie en de Amazon was 8 jaar uit produktie) waar wat nieuwe en vnl. 2e hands onderdelen opgeslagen waren en verkocht werden. In 1980 is het depot gesplitst in een depot voor nieuwe onderdelen in Elshout en een depot voor gebruikte onderdelen welk in 1987 werd gevestigd in Blauwe Sluis (Maasbommel).  In een deel van het 2e hands VOD, een voormalige kippenschuur, stonden de auto's zij aan zij geparkeerd en in het andere deel stonden magazijnstellingen met onderdelen.

De auto's en onderdelen werden het 2e hands VOD te koop aangeboden door niet leden maar ook door leden van de vereniging. Het depot was 1x per maand geopend voor leden om te shoppen en/of een praatje te komen maken. Er waren 2 beheerders en een ploegje helpers. Tussendoor waren deze mensen ook met regelmaat in het depot te vinden om de met een eigen transporter opgehaalde 'buit' bij het depot te brengen en een plek te geven. Ook werden er dan, als je er toch was, auto's gedemonteerd, onderdelen opgeruimd etc. 

De leden konden daar ook zelf onderdelen demonteren.

Het 2e hands VOD is begin '90 er jaren afgebouwd en uiteindelijk gesloten vanwege de strenger wordende milieueisen.
Ook was het zo, en is het nog zo, dat medewerkers die de auto's slopen hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden volgens de milieuwetgeving !!   

In het VOD in Elshout, waar de nieuwe onderdelen verkocht worden, is een vaste manager en een vaste beheerder aangesteld. Dit zijn vrijwilligers die zich voor de verkoop van de onderdelen ondersteund weten door een vaste ploeg vrijwilligers. Op de dagen dat het depot open is voor de leden komen er, per tourbeurt uit de regio's, een aantal leden helpen met verkoop en advies.

De Volvo Klassieker Onderdelenshop (v.h. VOD) van de Volvo Klassieker Vereniging (v.h. V-44 Vereniging) bestaat dus al een tijdje. De start was met nogal wat hobbels en was niet zo goed georganiseerd zoals het nu is.

Een 2e hands depot voor Roffels (waar dus ook Roffels gesloopt worden) brengt, hoe goed het idee ook is, gezien de strenge milieuwetgeving, bestemmingsplannen etc. m.i. best risico's met zich mee.

gRoeten,
eRik

Ben

En aangezien de club nu al 800 leden heeft waarvan het merendeel niks (maar dan ook écht helemaal NIKS)  bijdraagt in de vorm van organisatie of hulp bij evenementen, copij voor het clubblad, etc. etc.  Zie ik al helemaal niet zitten dat we vrijwilligers gaan vinden die het onderdelendepot willen runnen.....  Iedereen heeft het toch véél te druk??  Al zou je dat niet denken als je ziet hoeveel clubleden hier dagelijks op het forum en de chat zitten....  dáár heeft men schijnbaar wél tijd voor  :eusa_doh:
Tel daarbij dat er steeds minder roffels overblijven (ik zie op dit forum de ene na de andere van een actief forumlid verdwijnen) denk ik dat het op lange termijn niet haalbaar zal zijn. Zoals gezegd, over een paar jaar aansluiten bij de V44 = Volvo Klassiekers Vereniging.

rogerV701998

Citaat van: Ben op 04-06-2009 22:50:35
Tel daarbij dat er steeds minder roffels overblijven (ik zie op dit forum de ene na de andere van een actief forumlid verdwijnen) denk ik dat het op lange termijn niet haalbaar zal zijn. Zoals gezegd, over een paar jaar aansluiten bij de V44 = Volvo Klassiekers Vereniging.

Er komen de laatste weken toch ook nog flink wat (jonge) leden op het forum bij.

Gr. roger

gewoon peter

Citaat van: Ben op 04-06-2009 22:50:35

Heb jaren geleden de hele onderdelenhandel van de Yamaha XS650 club op poten gezet. Nieuw clubhuis in Kamerik, alle onderdelen vanuit een particuliere schuur daar heen versleept. Stellingen gebouwd, rubriceren op onderdeel en type jaargang, in computer invoeren en prijs vaststellen. Een hele klus geweest samen met andere leden. Daarna het land door om onderdelen in te kopen en daarna weer op te slaan.
Het belangrijkste van die tijd dat het alleen voor leden was en door de club gerund werd. Heb vandaag even hun site bekeken en het ziet er nog steeds fantastisch uit. Dus mijn visie sluit wel aan bij Ben. Gewoon nog een paar jaar wachten, de echte diehards blijven over en dan i.i.g. in clubverband zoiets organiseren. En het belangrijkste een flink aantal gemotiveerde vrijwilligers. Ik hoop er bij te zijn. gr. peter

thuur

Behalve de bemanning wil ik ook wel de administratie doen. Incl. opzetten van een database compleet met prijsstelling en verkoop.

Gr 8)

Ben

Ik zeg..... op excursie naar het VOD :)

Een ruimte heb ik (240 + 210 m2 opslag) wel te huur in Bussum.

UserID6342

Citaat van: Claudia op 05-06-2009 07:31:14
Dus het kan wél!  :D
Het moet geen sloop worden....maar een opslagplaats, waar Thuur zijn deur heen brengt.....Ivo zijn blauwe velgen (want blauw is zoooo 2008).....Rudy z'n afneembare trekhaak, etc.
En nogmaals....ik denk echt dat het een meerwaarde geeft aan de club, en niet ieder clublid hoeft actief mee te doen bij het beheren van het gebeuren.
Laat dat alsjeblieft alleen doen door enthousiastelingen!
Bart heeft een paar keer geholpen bij het VOD, en zag dat echt niet als een vervelende taak.....meer als een gezellige meeting met liefhebbers, waar mensen ook gewoon een bakkie kwamen doen.
Was ook altijd gezellig bij het VOD, eerlijk is eerlijk en ja ben het helemaal met je eens dat het idd door mensen gedraait / gerund moet worden die enthousiast zijn anders is het al bij voorbaat gedoemd om te mislukken.  Nogmaals voor de bemanning enzo wil ik graag een zaterdagje (en meer) daar bij zijn hoor.  Leuk !!

gewoon peter

Citaat van: Dirk342 op 05-06-2009 08:20:23
Dus het kan wél!  :D
Het moet geen sloop worden....maar een opslagplaats, waar Thuur zijn deur heen brengt.....Ivo zijn blauwe velgen (want blauw is zoooo 2008).....Rudy z'n afneembare trekhaak, etc.
En nogmaals....ik denk echt dat het een meerwaarde geeft aan de club, en niet ieder clublid hoeft actief mee te doen bij het beheren van het gebeuren.
Laat dat alsjeblieft alleen doen door enthousiastelingen!
Bart heeft een paar keer geholpen bij het VOD, en zag dat echt niet als een vervelende taak.....meer als een gezellige meeting met liefhebbers, waar mensen ook gewoon een bakkie kwamen doen.
Was ook altijd gezellig bij het VOD, eerlijk is eerlijk en ja ben het helemaal met je eens dat het idd door mensen gedraait / gerund moet worden die enthousiast zijn anders is het al bij voorbaat gedoemd om te mislukken.  Nogmaals voor de bemanning enzo wil ik graag een zaterdagje (en meer) daar bij zijn hoor.  Leuk !!

Dirk, zou jij door de ballotage komen?   gr. peter

MichielMaas

Ik heb het idee dat het iets dichterbij komt. Ik lees dat:

- er mensen zijn die zich in willen zetten,
- er voldoende mensen zijn die onderdelen aanbieden ipv weg willen gooien
- die ervaring hebben bij andere clubs,
- die de administratie op kunnen zetten / ontwikkelen en
- een schuur wordt te huur aangeboden.

Het wordt al concreter. Wellicht is een eerste bijeenkomst met deze mensen een idee, of gaat het dan te snel ??

Volgens mij is het idee de moeite waard het verder te onderzoeken.

Emiel

Laat dit alsjeblieft doorgaan  :eusa_pray:

M'n berging moet leeg. :evil:

elianmars

Citaat van: Emiel op 05-06-2009 10:12:43

Hier idem. Ik heb al veel weggegooid, wat ik eigenlijk zonde vond, maar ik had er écht geen ruimte voor.

Wanneer kan ik de wagen vol laden? ;D

MichielMaas

Citaat van: Emiel op 05-06-2009 10:12:43

Het 850-volk roept. ;-)

Erik_M.

Het is ook erg leuk, zeg maar een soort minimeeting.  Ik heb zelf, alweer een tijdje geleden, ook geholpen bij het VOD en ook bij het 2e hands VOD. Ben met de transporter door heel Nederland meegeweest om auto's te halen of soms zelf een auto ergens opgehaald en naar het depot gereden. Was een leuke tijd.

gRoet
eRik