Volvo-onderdelen-depot....

Gestart door Claudia, 02-06-2009 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

Leuke discussie.
Ben benieuwd naar het uitgewerkte plan, met name de financiering van de verscillende opties. De mensen zullen (zeker in het begin) het probleem niet zijn.
Regelgeving daarintegen...
Dat stukje van de VOD over de milieuvergunning vond ik erg nuttig.
Citaat van: Erik_M. op 04-06-2009 22:48:49
Het 2e hands VOD is begin '90 er jaren afgebouwd en uiteindelijk gesloten vanwege de strenger wordende milieueisen.
Ook was het zo, en is het nog zo, dat medewerkers die de auto's slopen hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden volgens de milieuwetgeving !!   
Ik weet dat de sloper waar ik wel eens naartoe ging toen ik nog een 240 had steen en been klaagde over die regelgeving. Slopen mag niet, opslaan alleen als je kunt aantonen dat de onderdelen vloeistofvrij zijn. Verzekering was een ellende omdat slopers een slechte naam hadden (zal voor verenigingspand wel weer meevallen).

Van een andere vereniging weet ik dat een beetje schuur (oude kippenschuur) toch als snel 1200 euro per maand voor 100 m2 kost, en dat is in de buurt van Veenendaal. Laat staan wat omgeving Utrecht gaat kosten). Bovendien moet je (net als bij Ben) vaak meerjarencontracten sluiten. Wil de vereniging (het bestuur) een dergelijke verantwoordelijkheid nemen?

Ik ben benieuwd. Hoe dan ook vind ik dit een betere besteding van verenigingsgeld dan een roffel met iemands vakantieverhalen (hoe leuk geschreven ook). Als we er dan ook nog een brug bij doen zodat je kunt sleutelen, ben ik helemaal blij.

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Laserblue

Citaat van: llinssen op 11-06-2009 09:34:25
Leuke discussie.
Ben benieuwd naar het uitgewerkte plan, met name de financiering van de verscillende opties. De mensen zullen (zeker in het begin) het probleem niet zijn.
Regelgeving daarintegen...
Dat stukje van de VOD over de milieuvergunning vond ik erg nuttig.
Citaat van: Erik_M. op 04-06-2009 22:48:49
Het 2e hands VOD is begin '90 er jaren afgebouwd en uiteindelijk gesloten vanwege de strenger wordende milieueisen.
Ook was het zo, en is het nog zo, dat medewerkers die de auto's slopen hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden volgens de milieuwetgeving !!   
Ik weet dat de sloper waar ik wel eens naartoe ging toen ik nog een 240 had steen en been klaagde over die regelgeving. Slopen mag niet, opslaan alleen als je kunt aantonen dat de onderdelen vloeistofvrij zijn. Verzekering was een ellende omdat slopers een slechte naam hadden (zal voor verenigingspand wel weer meevallen).

Van een andere vereniging weet ik dat een beetje schuur (oude kippenschuur) toch als snel 1200 euro per maand voor 100 m2 kost, en dat is in de buurt van Veenendaal. Laat staan wat omgeving Utrecht gaat kosten). Bovendien moet je (net als bij Ben) vaak meerjarencontracten sluiten. Wil de vereniging (het bestuur) een dergelijke verantwoordelijkheid nemen?

Ik ben benieuwd. Hoe dan ook vind ik dit een betere besteding van verenigingsgeld dan een roffel met iemands vakantieverhalen (hoe leuk geschreven ook). Als we er dan ook nog een brug bij doen zodat je kunt sleutelen, ben ik helemaal blij.

hier in het dorp (in het midden tussen Rotterdam/Utrecht/Gouda en Gorinchem in) staat een garage werkplaats met units van 200m2+ te huur voor €3.-p/m per maand ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

llinssen

Tja, die kippenschuur staat 5 minuten van de A12, wellicht dat dat wat scheelt, of ze hebben toch niet zo goede afspraken kunnen maken.

Hoe dan ook, ik ben benieuwd.
Is er al iemand die een echt bedrijfsplan aan het maken is (dit is geen aanbod daartoe)?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

antraciet

CiteerEr komt jaarlijks toch een leuk bedrag aan contributie binnen....en als je hiermee meer leden aantrekt.............

Dat is het enige Was niet als negatieve opmerking bedoeld alleen als constatering Wil niemand voor het hoofd stoten en als ik dat wel gedaan heb mijn excuses  :-[

Arjen

haasje

Citaat van: Claudia op 11-06-2009 18:14:35
Heb het al eerder getypt, ik denk dat je met zo'n iniatief mensen over de streep trekt om lid te worden, die zich nu wellicht afvragen: wat heeft het lidmaatschap van de 850-club me te bieden?

Het zou voor mij in ieder geval wel zo zijn. Zie op dit moment geen "nut" in het lid zijn van de 850 club. Bijna alle bedrijven die clubkorting geven zitten ,of niet in de buurt ,of hebben niets waar ik iets aan heb (misschien 1 uitzondering daargelaten).

llinssen

Mooie discussie, mooie plannen, maar wie gaat een business case maken?
Zou toch klaar moeten kunnen zijn voor de volgende ALV van de 850 club.

Of zouden tegen die tijd de 850s aan de slooppremie ten onder zijn gegaan  :evil: (wat misschien voor veel onderdelen bij de slopers zal zorgen)? 

mafvanvolvo

Het idee is in ieder geval goed,nu de uitvoering nog.

P.s.He Claudia kan dat niet bij jou in de schuur.

-D©©©L-

Citaat van: llinssen op 12-06-2009 13:00:43
Mooie discussie, mooie plannen, maar wie gaat een business case maken?

Ehm, jij ?!

MichielMaas

Wat is nu de volgende stap? We zijn hier gek op lijstjes, dus de vraag is even mee te denken. Een prioriteitenlijstje.
Mocht je ervaring hebben in een casus als deze graag input.

1.
2.
3.
4.

antraciet

1 inschrijving kvk
2 locatie
3 benodigde vergunningen
4 businessplan
Zonder 1 en 2 is 3 niet mogelijk 4 is niet noodzakelijk in het begin maar mocht er een stichting opgericht moeten worden of een cooperatieve vereniging wel

vanuit daar is het mogelijk om alle opties te bekijken

groet Arjen
ps mocht dit onder auspicien van de 850club/klassieker vallen is 1 niet nodig

MichielMaas

Citaat van: Claudia op 15-06-2009 23:04:11
Ik hoor net dat de klassiekervereniging op zoek is naar een locatie voor hun VOD,  nabij Utrecht.
(zit nu in Elshout)

Dé kans om aan/in te haken als bestuur...toch?
Hoogste tijd, denk ik, om eens een afspraak met de klassiekervereniging te maken.

En om eens te kijken hoe zij georganiseerd zijn en wat daar allemaal bij komt kijken ...
En om te bekijken of er wellicht een samenwerking mogelijk is, vwb locatie of meer.

Wie heeft de contacten??

Ben

Citaat van: MichielMaas op 15-06-2009 23:39:51
Wie heeft de contacten??

Daar hoef je je geen zorgen over te maken, die zijn er al enige tijd.

MichielMaas

Citaat van: Ben op 15-06-2009 23:42:10
Citaat van: MichielMaas op 15-06-2009 23:39:51
Wie heeft de contacten??

Daar hoef je je geen zorgen over te maken, die zijn er al enige tijd.

Dat geloof ik,  maar wie pakt hem op... ??

antraciet

Iemand die al voldoende kontakten heeft?

MichielMaas

Citaat van: antraciet op 15-06-2009 23:50:26
Iemand die al voldoende kontakten heeft?
Iemand die contacten heeft met de klassiekervereniging om een afspraak te maken...  :-\