Volvo-onderdelen-depot....

Gestart door Claudia, 02-06-2009 19:09:44

Vorige topic - Volgende topic

johan283

Citaat van: Claudia op 05-05-2010 21:51:37
Citaat van: Ben op 12-09-2009 21:04:09
In het geruchtencircuit heb ik gehoord dat er mogelijk gesprekken zouden kunnen gaan plaatsvinden.
Maar zoals bij vrijwel alle verenigingen duren dat soort dingen altijd lang, heel lang.

:eusa_whistle:

Lang genoeg nu!

:eusa_whistle: We zijn nog aan het denken en denken

Ben

Ik heb er ook niets meer over gehoord.

antraciet

Even opgraven hoe zit het hiermee?

gr Arjen

cas

denk dat het wat omslachtig is niet?

waarom op 1 grote uiteindelijk 1 onoverzichtelijke hoop. die gecontroleerd en goed uitgestald moet worden. er moet een administratie op worden gezet en een dienstregeling.

waarom gewoon niet het te koop topic aanhouden, en overal in nederland kleine mini depots!
beter overzicht, geen gedoe met geldtransacties, en is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen manier van handelen. forumstransport vergemakkelijkt het vervoer, en de tnt bestaat nog.

voor spoed.... tja. kost het wat meer en hebben we de dealert en andere leveranciers.  :eusa_angel:

Ik zie Dirk al met een zeecontainer aankomen met onderdelen  ;D  , maar even serieus. Dit lijkt in mijn ogen overbodig, en zie het meer als creeeren van onnodig werk.

is er echter een actieve vereniging, waar al vaak mensen bijeenkomen, met een ruimte. dan is het een ander verhaal. dus een combi van een garage. maar dan zou het wijzer zijn om het te doen voor leden van alleen die garage. Ook dat is weer een (moeilijk) geval appart.

dit is mijn MENING....  ;)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Wilvo

Ik schop hem ook maar weer 'ns.

Heb dit topic pas ontdekt, en het klinkt goed. Zit er niet meer brood in het af en toe gezamelijk opkopen van een OVLOV en dan de onderdelen te stallen? Dan kunnen die tegen een mooie clubprijs verkocht worden.

Je hebt mijns inziens niet zo'n hele grote ruimte nodig voor de onderdelen. Met wat handige rekken ipv het "die Ludolfs" stapelsysteem kun je functioneel houden wat er binnenkomt. 4 bakken relais 103 lijkt me bijvoorbeeld wel voldoende :P

Een forummer (is dat echt een woord?) kan zijn auto dan wel doneren, dan wel verkopen tegen een hogere dan normale sloopprijs en doet daarbij afstand van zijn onderdelen. Iets bijzonders gaat volgens mij toch wel op MP.

Als het goed blijkt te lopen, komt er vanzelf genoeg geld binnen en kun je eventueel groeien.

Ik zelf werk wisselende diensten, waaronder ook in het weekend. Ik zie mijzelf niet zo snel het magazijn bemannen. Auto's slopen, pardon, auto's demonteren kan ik als de beste ;D

Overigens lijkt mij het clublidmaatschap wel een pre om continue cashflow te kunnen garranderen.

antraciet

Citaat van: Wilvo op 09-01-2011 00:51:47
Overigens lijkt mij het clublidmaatschap wel een pre om continue cashflow te kunnen garranderen.

want?

rifwachter

Citaat van: antraciet op 09-01-2011 00:55:04

want?

Als over een paar jaar er een dealer belt, en voor 10.000 euro zijn gehele voorraad 850 wil verkopen.

Ik zie het niet gebeuren dat leden van het forum dit zomaar op tafel leggen.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

BBS

Ik heb het topic nu ook pas gelezen en vind het eigenlijk een leuk idee.
Maar waarom zou je niet over het land verdeelt ergens een paar "garageboxen" huren en daar wat onderdelen in leggen van de leden.  Het betreffende lid legt zijn onderdeel daarin met een vraagprijs en wanneer het onderdeel verkocht wordt, krijgt het betreffende lid zijn knaken....

Ik denk dat wanneer je een advertentie hier in de omgeving plaatst er reacties genoeg komen waar je voor een schappelijke prijs iets kunt huren...Je kunt toch kleinschalig beginnen, en dan later nog altijd uitbreiden naar wat groters.

Zo maar een ideetje,
Volvoloos....

Misha

Het zou toch allemaal best mooi zijn..

Toch krijg ik bij dit topic een beetje dit gevoel :

http://www.youtube.com/watch?v=CS6BX-gcJqw

En dat is jammer.
Zou het niet een idee zijn om te trachten het onder te brengen bij het VOD van de V44 vereniging ? Die hebben een mooie plek, en zijn op het gebied van ervaring en professionaliteit erg ver.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

arjen850

Citaat van: rifwachter op 09-01-2011 09:22:53
Citaat van: antraciet op 09-01-2011 00:55:04

want?

Als over een paar jaar er een dealer belt, en voor 10.000 euro zijn gehele voorraad 850 wil verkopen.

Ik zie het niet gebeuren dat leden van het forum dit zomaar op tafel leggen.

:angel: :-[ ;D

Wilvo

Wat ik bedoelde is dat er maandelijks huur afgedragen moet worden voor een pand. Ik vraag me af of je dat kunt zonder de inkomsten van de club. Ben overigens momenteel geen zelf lid.
Heb de 850 pas anderhalve maand en zie het nut van de club op dit moment voor mezelf niet zo. Misschien dat iemand me kan overtuigen?
Een gezamelijk depot zou voor mij overigens wel een reden kunnen zijn om lid te worden. Samenwerken zoals Mischa zegt kan natuurlijk ook slim zijn.

Boeijke

Citaat van: BBS op 09-01-2011 10:18:05
Maar waarom zou je niet over het land verdeelt ergens een paar "garageboxen" huren en daar wat onderdelen in leggen van de leden.  Het betreffende lid legt zijn onderdeel daarin met een vraagprijs en wanneer het onderdeel verkocht wordt, krijgt het betreffende lid zijn knaken....

Ik denk dat wanneer je een advertentie hier in de omgeving plaatst er reacties genoeg komen waar je voor een schappelijke prijs iets kunt huren...Je kunt toch kleinschalig beginnen, en dan later nog altijd uitbreiden naar wat groters.

Zo maar een ideetje,

Wie gaat die huur betalen??
Wie gaat de bemannig doen??
(dan vergeet ik gemakshalve maar ff alle dingen die nodig zijn om het legaal te maken, dus om het een officiele "winkel" te maken)

pwassink

Citaat van: Boeijke op 09-01-2011 21:05:59
Citaat van: BBS op 09-01-2011 10:18:05

Zo maar een ideetje,

Wie gaat die huur betalen??
Wie gaat de bemannig doen??
(dan vergeet ik gemakshalve maar ff alle dingen die nodig zijn om het legaal te maken, dus om het een officiele "winkel" te maken)

Partij autoonderdelen in een garagebox, als de gemeente het al niet direct opruimt zijn er vast wel plaatsen genoeg
waar het op een andere manier direct en volledig wordt leeggehaald door "vrijwilligers" 

V44-depot  is een hele nette goed geregelde oplossing, dat zou miz wel een optie zijn
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

rifwachter

Als dit onder een club zou moeten vallen houd dit in dat de contributie met bedrag X omhoog zal moeten gaan, dit bedrag komt dan ten gunste van een magazijn. Eerst zal er een ruimte gehuurd moeten worden waar alles netjes, en geregistreerd zal moeten worden opgeslagen.
Er zal inkoop plaats moeten vinden met het geld dat door de leden is ingebracht.

Er zal iets winst gemaakt moeten worden op de onderdelen die verkocht worden, dit geld zou dan ook gelijk weer voor de inkoop commissie beschikbaar moeten zijn om zo spullen te kopen of eventueel na te laten maken.  Er zal hier een behoorlijke waarde kunnen ontstaan, wat ook inhoud dat je dit verzekerd wilt hebben.

Er zal een goede boekhouding gevoerd moeten worden. Ook kunnen de spullen alleen verkocht worden aan leden, voor eigen gebruik, anders wordt je als club BTW plichtig.

Er komt nog wel wat bij kijken, het is niet "even een garage box huren".

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

fredtref

Zo iets bestaat toch al Dirk342 ;D