Alarm aan/uit op openen/sluiten deur

Gestart door gerryberrie, 03-06-2009 18:35:11

Vorige topic - Volgende topic

gerryberrie

Ik heb meerdere volvos, allemaal met niet originele 'originele' alarmen die er op een later moment zijn "ingeknutseld" op een behoorlijk amateuristische manier [km kabels die voledig onnodig zijn en opeens weer ophouden achter in je kofferbak ???] erg waardeloos , nu werken de alarmen ook niet [bij aankoop geen afstandsbediening of wat dan ook gekregen] dus die gaan eruit, nou vind ik het wel leuk om vanaf afstand te kunnen openen en sluiten en er een klein alarmpje in zitten die als die afgaat de motor doet afslaan ;D

nu heb ik een alarm van SPY gekocht, wel aardig tevreden over en werkt leuk en niet duur ook
[maar 1'tje, meerdere volvos, dus eerst maar uitproberen]

nou is het laten afslaan van de motor en het openen / sluiten van de deur geen enkel probleem [werkt ook al]

maar ja nu wil ik graag dat het alarm aan/uit gaat bij het openen/sluiten van de deur met de sleutel, op dit moment wil dat namelijk niet [op het mooie blaadje bij het Spy alarm staat wel dat het bij de functies hoort, maar geen schema  :-X]

nou zijn er ook geen kabels over  :-X

weet niet of iemand bekend is met een Spy alarm, of dat ik er een andere moet nemen

maarja de vraag is

hoe krijg je dit voormekaar?  ???

sean850

heb je hier al eens gekeken gaat over spy keyless entry misschien staat er wat bij

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25367.0.html

gerryberrie

Is zeker handig, maar helpt me niet verder ik zal het probleem nog wat duidelijker het probleem uitleggen [na dat topic gelezen te hebben]

deuren is hierbij deuren + kofferbak anders moet ik dat steeds erbij type ;D

alle deuren gaan dicht + open met afstandsbediening en met het deurslot geen enkel probleem

maar probleem is, dat met de afstandsbediening het alarm dan ook uit gaat, terwijl als je de deuren opent met de sleutel het alarm nog steeds ''standby'' is en zodra je dan gaat zitten gaat ie af  :P

haasje

Er komt een signaal op het originele alarmrelais (210/211) die het alarm laat uitschakelen bij het gebruik van de sleutel (deze aansluiting/pin is in een latere modificatie door volvo verwijderd). Waarschijnlijk kun je deze aansluiting gebruiken om je spy-setje in/uit te schakelen.

gerryberrie

Oke maar dan krijg je de situatie, je opent de deuren met de sleutel, alarm word uitgeschakeld en dan probeer je hem op slot te doen met je afstandsbediening...eehh nee werkt niet [alarm krijgt namelijk geen stroom meer omdat de deuren open zijn gezet met de sleutel]

en er zit GEEN pin op het spy alarmpje om het alarm aan/uit te schakelen maar dan tog nog aan te blijven voor de afstandsbediening....

haasje

Ken het spy alarm verder niet. Dit was een idee wat in me opkwam wat misschien te gebruiken was om dit te kunnen maken. plaats even een schema van je alarm, misschien dat iemand er meer meer kan.

gerryberrie

Precies en exact zoals op dit schema'tje [geleend van een ander topic]

werkt erg mooi, maar ja als je deur opent met de sleutel, denkt het setje dat de auto nog op slot zit...

haasje

Het lijkt er inderdaad op dat het niet mogelijk is met deze alarmmodules. Er zit dus niets anders op dan altijd met je ab de deuren te openen, o eventueel je aan/uit schakelaar te gebruiken.

gerryberrie

Indd erg jammer, naja het zal maar zo moeten