dakdragers voor een boot

Gestart door tackle, 03-06-2009 21:29:59

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Citaat van: Volvo-Cees op 05-06-2009 01:08:41
Op dak van de auto gaat best hoor, heb het afgelopen weekend nog gedaan. Mijn bootje weegt 30 kg, en lag op zijn kop op de dakdragers. Heb de dakdragers wel wat breder moeten maken, maar dat is zeer eenvoudig.
Goed vast zetten met een paar stevige spanbanden, ik moet alleen nog wat verzinnen op het resoneren/klapperen van de spanbanden in de rijwind.... Want daar word je helemaal gek van :eusa_think:
Door je caravan vang je toch al wind, dus dat die boot op dak ligt haalt niks uit.

http://img507.imageshack.us/img507/88/dsc00530u.th.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/4572/dsc00531.th.jpg

Jouw bootje is toch flink wat kleiner zotezien Cees

Volvo-Cees

Ik had zelf ook al zoiets bedacht met isolatieschuim, ga het binnenkort eens proberen...
Als die rubberboot leeg is blijft er alleen de bodem over, dan moet het toch wel passen lijkt mij... Alleen is het dan een beetje een raar opgerold pakketje, wat mij weer lastig vast te binden lijkt.

Marc O.

Vergis je niet dat die 80kg + best wel nadelige effecten kan hebben op je wegligging. En ik weet eigenlijk niet eens of het dak dat gewicht wel kan/mag dragen. Zal wel niet instorten, maar je loopt wellicht het risico dat je voorruit eruit klapt??
...The Nile isn't just a river in Africa...

pwassink

Citaat van: Marc O. op 06-06-2009 07:50:15
Vergis je niet dat die 80kg + best wel nadelige effecten kan hebben op je wegligging. En ik weet eigenlijk niet eens of het dak dat gewicht wel kan/mag dragen. Zal wel niet instorten, maar je loopt wellicht het risico dat je voorruit eruit klapt??

vroegah was alles beter  ;)

oude reclamefoto, alleen wat staaldraad om eea overaind te houden  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

Citaat van: pwassink op 06-06-2009 07:57:06
Citaat van: Marc O. op 06-06-2009 07:50:15

vroegah was alles beter  ;)

http://www.164club.org/press/71-002.jpg

oude reclamefoto, alleen wat staaldraad om eea overaind te houden  ;D

Ja, toen was de wegligging standaard al kloat'n en hoefde je daar niet eerst een boot van 80kg voor op je dak te gooien ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

tackle

Citaat van: Dirk342 op 03-06-2009 22:16:41
Dit wil je toch niet serieus op je dak gaan vervoeren he ?  En dan nog een caravan erachter ???  Wanneer ga jij op vakantie, dan zorg ik in ieder geval dat ik thuis ben....

het is een wiking orion 3.5 meter lang, nagenoeg volkomen opvouwbaar en speciaal ontworpen voor vervoer op het autodak. Er waren zelfs speciale dragers voor te krijgen.
Het ding weegt amper 80 kilo, en ja dat mag op het dak. Een skibox vol met skis weegt vaak al meer.
Wel eens afgevraagd wat al die mensen met hun 4 fietsen op het dak qua gewicht vervoeren?
Weegt minstens zoveel.

axelvr

Citaat van: Volvo-Cees op 05-06-2009 01:08:41
Op dak van de auto gaat best hoor, heb het afgelopen weekend nog gedaan. Mijn bootje weegt 30 kg, en lag op zijn kop op de dakdragers. Heb de dakdragers wel wat breder moeten maken, maar dat is zeer eenvoudig.
Goed vast zetten met een paar stevige spanbanden, ik moet alleen nog wat verzinnen op het resoneren/klapperen van de spanbanden in de rijwind.... Want daar word je helemaal gek van :eusa_think:
Door je caravan vang je toch al wind, dus dat die boot op dak ligt haalt niks uit.

http://img507.imageshack.us/img507/88/dsc00530u.th.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/4572/dsc00531.th.jpg

wat een vreemde dakbox?

;D

sean850

wij doen het anders gewoon zo op het werk hoor :D

gewoon met de achterkant het water in scheuren en de boot eraf gooien ;)

trouwens boot is uitgerust met 12.7 liter V8 deutz luchtgekoelde motor
280 pk 22 kN paaltrek :D maar ja deze weegt ook 6 ton

tackle

geyl bootje!
Maar ja, die krijg ik natuurlijk nooit op mijn dak.

sean850

is niet zo heel erg fijn als plezier bootje hoor zijn officieel verplicht om met gehoorbescherming op te varen en elk golfje dat je tegen komt rolt zo het motor ruim in door al die luchtroosters maar ja kan wel plankgas om je as draaien door de 2 schroeven die 360 graden draaibaar zijn :D

UserID6342

Citaat van: tackle op 06-06-2009 14:49:42
Citaat van: Dirk342 op 03-06-2009 22:16:41
Dit wil je toch niet serieus op je dak gaan vervoeren he ?  En dan nog een caravan erachter ???  Wanneer ga jij op vakantie, dan zorg ik in ieder geval dat ik thuis ben....
het is een wiking orion 3.5 meter lang, nagenoeg volkomen opvouwbaar en speciaal ontworpen voor vervoer op het autodak. Er waren zelfs speciale dragers voor te krijgen.
Het ding weegt amper 80 kilo, en ja dat mag op het dak. Een skibox vol met skis weegt vaak al meer.
Wel eens afgevraagd wat al die mensen met hun 4 fietsen op het dak qua gewicht vervoeren?
Weegt minstens zoveel.
Dat geloof ik allemaal wel, maar het ging mij niet om het gewicht maar om de vorm.  Kun je die "kiel" mee opvouwen dan ?  Dan zou ik het ding mooi in de caravan leggen.

tackle

de vorm is geen probleem bij 95 km u. Als je tenminste bedoelt dat ie opwaarts druk zou krijgen?
Kwestie van sjorren, maar inmiddels heb ik al een drager gevonden, via Wiking zelf.