spring lock tool

Gestart door Boogie, 04-06-2009 11:00:03

Vorige topic - Volgende topic

Boogie

Hallo allemaal,

Om mijn verdamper te vervangen wil ik graag het benodigde springlock gereedschap aanschaffen. Wie heeft een adres waar ik de twee losse maten kan bestellen.
Ik heb wel een aantal complete sets gevonden, maar ben eigenlijk niet van plan om
deze dure sets te kopen. Hoop het gereedschap eigenlijk maar eenmalig te gebruiken.
Liefst omgeving Helmond of een webshop.

gr Jan

Liber0

ik heb tijd geleden een universeel setje besteld op ebay voor incl verzending 14 euro hier zitten verschillende maten in

zoek op ac of a/c disconnect tool en het regent aanbiedingen vanf 3 dollar met 8 dollar verzendkosten

Ik heb het ook wel een gedaan door een dun stripje aluminium om de leiding heen te rollen ( 1 enkele winding) en naar binnen te drukken en toen los gekregen
Je moet een ring veer een beetje groter maken om de weg vrij te maken voor de borg kraag... terug plaatsen is gewoon terug klikken

Doe er gelijk nieuwe goede airco O ringen in

Ik weet niet waar je woont /werkt maar als je in de buurt woont mag je de mijne wel ff lenen

LINK

monster900

Je kunt net zo goed een stukje van een Limonade-fles gebruiken (een gladde PET-fles dus)

effe een rechthoekje uitknippen, rond de leiding draaien, en in de "koppeling" schuiven.  Dan duw je de veer open en kun je de koppeling uit elkaar trekken (werkt zo'n beetje als een deur opendoen met een bankkaart)

Boogie

Sorry mijn late reactie,
Aan ebay heb ik nog helemaal niet aan gedacht!
De manier met de flessenhals ken ik idd,
maar ik werk liever met 'echt' gereedschap.

bedankt!

gr Jan