Je 10 jaar oude roffel nog maar 1000 euro waard!!!

Gestart door Frans 50, 05-06-2009 15:19:02

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Kreeg vandaag een kenteken gerichte mailing in de brieven bus... Onze roffel blijkt ineens nog maat 1000 euro waard te zijn.. ??? Ik kan voor onze 855 wel 1000 euro sloop premie krijgen bij de Nisan... of ik in een Nissan wil rijden.. laat staan begraven worden.

Het bericht lezende zijn straks alle auto's van 10+ nog 1000 euro waard... inruilen heeft dan weinig zin. Tenmisnte ik ga er niet vanuit dat als je roffel 3000 Euro waard is dat je er werkelijk ook 3000 (incl) oprot premie gaat krijgen.
Gaat dit dan ook inhouden dat de tweedehands roffels straks (NU) te koop zijn voor 1000 + Euro...
De mijne is nu net in gereden.. de carrosserie heeft 300.000km gelopen en mijn motor 120.000km.. (is vervangen 2008)  ;D

Ik persoonlijk denk dat die gene die nog een mooie 850 heeft straks de sjaak zullen zijn.. :eusa_wall:

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Frans...

Walter

mijne is wel gesneuveld in de slooppremie... Levert meer op dan dat ik m (met lichte schade en slechts 300000km) op marktplaats zet. helaas... Maar als ie voor de slooppremie gaat, dan gaat ie ook echt voor de slacht hoor. Komt ie niet meer op de weg. En 3000,- krijg je alleen als er 2000 korting op zit. Want de dealer kan die 2000,- inruil niet terugverdienen, de sloop geeft niets (premie komt van overheid)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Frans 50

Accoord... als je roffel echt aan het einde van zijn latijn is dan is het de moeite waard om voor de oprot premie te gaan... maar inruilen... ik denk dat daar straks mooi de klad in komt... Ben benieuwd hoe lang het gaat duren dat je voor auto's van 10+ jaren extra belasting... milieu heffing moeten gaan dokken... ze willen ons allemaal in van die sullige Priussen of Honda's hebben...  :eusa_silenced:  :eusa_shifty: :-[

Walter

was niet aan het einde, nog lang niet. Maar financieel nu wel. Op marktplaats verkopen valt ook niet mee en de handel geeft minder dan de slooppremie. En in die 2 gevallen mioet ie nog netjes zijn ook

Buurman had een Prius. Kreeg een aanrijding en toen was 1 van de generatoren kapot. auto total loss, ligt nu met al zijn accu's op de sloop. En wat denk je dat er straks gebeurt, als al die dingen uit de lease komen. Niet te sluiten gebruikt, nieuw alleen ivm de bijtelling. Op een enkele geitenwollesok na. Nee, das allemaal lejkker voor het milieu.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

rifwachter

Ik heb van Herwers ook een brief ontvangen voor de sloopregeling.

Ze bieden 750 euro slooppremie voor mijn citroen cx prestige turbo uit 1986 !

Alleen moet ik ze maar eens om uitleg vragen, ik heb een geldig taxatie rapport van deze auto hier liggen met als genoemd bedrag 11.000 euro.

gaat niet goed komen zo.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

EdenAli

Waarom wegdoen als er straks zat op de sloop liggen?
Dan zijn de onderdelen ook een stuk aantrekkelijker en wij rijden een alter 1 lijkt mij dat ie straks aardig zeldzaam gaat worden

-D©©©L-

Citaat van: Frans  50 op 05-06-2009 15:19:02
Het bericht lezende zijn straks alle auto's van 10+ nog 1000 euro waard...

Dat is natuurlijk onzin, dan snap je zelf ook wel.

Haenzel

Citaat van: VolvoMafia op 05-06-2009 16:15:27
was niet aan het einde, nog lang niet. Maar financieel nu wel. Op marktplaats verkopen valt ook niet mee en de handel geeft minder dan de slooppremie. En in die 2 gevallen mioet ie nog netjes zijn ook

Buurman had een Prius. Kreeg een aanrijding en toen was 1 van de generatoren kapot. auto total loss, ligt nu met al zijn accu's op de sloop. En wat denk je dat er straks gebeurt, als al die dingen uit de lease komen. Niet te sluiten gebruikt, nieuw alleen ivm de bijtelling. Op een enkele geitenwollesok na. Nee, das allemaal lejkker voor het milieu.

Ik ga er zomaar vanuit dat er toch aardig wat onderdelen, zeker de accu's, nog wel hergebruikt gaan worden. En voor heel veel mensen is zo'n gebruikte auto toch een goed alternatief (mits je geen sleurhut oid hebt) Het rijdt, indien juist bereden, toch lekker zuinig en je betaalt geen wegenbelasting. Het milieu-effect blijft echter marginaal. Investeren in goed toegankelijk en betaalbaar openbaar vervoer lijkt me zinvoller. Nog beter is de zeeschepen aanpakken...Als ik 's-morgens naar mijn werk rijd en de smog boven de Eurogeul voor de Maasvlakte zie (scheepvaart) en ik vergelijk dit met de smog boven het Rijnmond gebied (auto's + industrie) dan weet ik wel wat vervuilender is....Maar ja, vervoer over water heeft het predicaat milieuvriendelijk...

Ik ben trouwens niet van plan mijn Roffel in te ruilen. Ik rijd hem of ongewild plat of helemaal op.....

Simplicity

Citaat van: Haenzel op 05-06-2009 16:49:44
Citaat van: VolvoMafia op 05-06-2009 16:15:27

Ik ga er zomaar vanuit dat er toch aardig wat onderdelen, zeker de accu's, nog wel hergebruikt gaan worden. En voor heel veel mensen is zo'n gebruikte auto toch een goed alternatief (mits je geen sleurhut oid hebt) Het rijdt, indien juist bereden, toch lekker zuinig en je betaalt geen wegenbelasting. Het milieu-effect blijft echter marginaal. Investeren in goed toegankelijk en betaalbaar openbaar vervoer lijkt me zinvoller. Nog beter is de zeeschepen aanpakken...Als ik 's-morgens naar mijn werk rijd en de smog boven de Eurogeul voor de Maasvlakte zie (scheepvaart) en ik vergelijk dit met de smog boven het Rijnmond gebied (auto's + industrie) dan weet ik wel wat vervuilender is....Maar ja, vervoer over water heeft het predicaat milieuvriendelijk...

Ik ben trouwens niet van plan mijn Roffel in te ruilen. Ik rijd hem of ongewild plat of helemaal op.....

De vervoerde hoeveelheid van een zee schip is ook net iets groter als de hoeveelheid vrachtwagens die er rijden.
Ja zee schepen moeten ook milieuvriendelijker worden maar hun belasting van het milieu is nog altijd heel erg laag in vergelijking met andere transportmodi.
Slooppremie vind ik ook een beetje onzin aangezien het maar beperkt is tot 80.000voertuigen (als ik me niet vergis).
Zo sterven de oudere moderne auto's natuurlijk wel langzaam uit en kunnen ze de leeftijdgrens voor oldtimers straks weer lekker optrekken....  ;)

MICHEL306

Het is zowiezow een domme regeling, alsof de wagens van 8 jaar oud wel schoon zijn.....om maar es wat te roepen.

Dat hele millieu gedoe is prachtig hoor alleen in 1986!!! was er al bekend dat de wereld last had van bepaalde stoffen die in de lucht terecht komen, en om nu de auto daar de schuld van te geven is ook een discussie waard.
Bovendien doen er maar 26 landen mee met dit nieuwe millieu beleid, de rest van de wereld blijft vies rijden,dat helpt...
Als ze zo graag willen dat wij met nieuwe wagens rijden laten ze dan die fuc...ng bpm en andere belasting verlagen zodat we gewoon een nieuwe auto kunnen kopen zonder dit domme gedoe.

walter leever

Iedereen weet natuurlijk dat de slooppremie geen z*k te maken heeft met 't milieu,dit is gewoon een maatregel om de (ingezakte) verkopen van auto's te stimuleren. :eusa_think:

Werkt ook natuurlijk maar even en maar 1 keer(je blijft geen nieuwe wagens kopen) ;)

Als je dan ook nog weet dat 't milieu zwaarder belast wordt met 't maken van een nieuwe wagen,zeg ik:"lekker blijven doorrijden,ben je ook nog milieu vriendelijk bezig" :evil:

gewoon peter

Citaat van: walter leever op 05-06-2009 19:08:40
Iedereen weet natuurlijk dat de slooppremie geen z*k te maken heeft met 't milieu,dit is gewoon een maatregel om de (ingezakte) verkopen van auto's te stimuleren. :eusa_think:

Werkt ook natuurlijk maar even en maar 1 keer(je blijft geen nieuwe wagens kopen) ;)

Als je dan ook nog weet dat 't milieu zwaarder belast wordt met 't maken van een nieuwe wagen,zeg ik:"lekker blijven doorrijden,ben je ook nog milieu vriendelijk bezig" :evil:
Inderdaad Walter, paar jaar geleden was het duurzaam, zuinig op onze schaarse grondstoffen enz. Nu gewoon wegflikkeren, geen duurzame spullen (en als iets duurzaams is is het onze 850). Het totale beeld van onze huidige maatschappij is zuivere onvrede. Gisteren verwoord met de verkiezingen. Bij iedereen bekruipt er wel een vorm van onvrede. Kijk naar het gehandicaptenbeleid bij philadelphia, de zorg in de ziekenhuizen. Bejaardenzorg (pyjamadagen enz.). Waar gaan we heen? Wie het weet mag het zeggen. Sterkte allen

eau rouge

Oude Volvo's zijn niet milievriendelijk in hun verbruik, dat is natuurlijk redelijk duidelijk en moet je ook niet onder stoelen of banken steken. Er zijn moderne auto's die 1 op 17 benzine rijden en zuiniger dan 1 op 20 (gefilterde) diesel.  Gaan wij niet doen met een 850, over het algemeen zijn het gewoon botweg zuipschuiten.

Maar

Wij laten ook geen nieuwe auto bouwen, wij rijden namelijk in een bestaande en die gaat heeeeeel lang mee. Geen grondstofkosten dus, geen nieuw staal, plastic en energie, geen transport. Ik zou nou graag eens horen van iemand wat dat scheelt. Dus 15 jaar in dezelfde roffel in plaats van drie nieuwe auto's, daar moet een verschilletje in zitten. Hoor je nooit iemand over, want dat is niet leuk voor de auto industrie, die wil graag nieuw blik verkopen.

Slecht voor de economie, dat rijden in oude auto's? Flauwekul, Tata verkoopt zijn nieuwe autootjes in India en in China zijn er nog honderden miljoenen mensen die ook wheels willen, richt je daarop als auto industrie zou ik zeggen.

Tja en dan; hoor wie het zegt hè. Jongens die in een Cayenne turbo of een Mercedes S rijden of een gepantserde BMW (de premier). Een ex minister ruilde al na een jaar zijn Prius in, vond hem toch niet zo geschikt. Kortom, de problemen liggen niet bij een paar oude auto's op de weg, maar bij de consumptie in het algemeen. Dus neem een paar keer de trein en je hebt je stoute verbruik van je roffel allang gecompenseerd.

En intussen moet iedereen zich eens bezighouden met hoofdzaken in plaats van sloopregelingetjes die geen zoden aan de dijk zetten maar het leuk doen in het acht uur journaal.

elianmars

Citaat van: eau rouge op 07-06-2009 21:27:16
Dus neem een paar keer de trein en je hebt je stoute verbruik van je roffel allang gecompenseerd.

Hoor Lees je dat, Ronald?  :eusa_whistle: ;D

kefke2001

Allemaal Bullshit als ik het zo mag zeggen. ;D
Onze oude zuipschuiten zijn veel degelijker en sterker dan de nieuwe generatie blikken koekendozen die ze een auto durven te noemen.kijk alleen maar naar de veiligheid van de 850, die is stukken beter dan die zogezegde kreukelzones en plastic onderdelen die ze er nu opzetten.
Ok ze verbruiken wel meer,maar dat weegt niet op tegen het comfort dat je hebt en de betrouwbaarheid.Mijn vrouwtje haar groene 850 heeft er nu momenteel 435.000 km opzitten en die rijd nog steeds na een krukaslager hersteld te hebben.Welke wagens gaan hem dit nu nadoen?
Mijn oude Bmw 535 I heeft er rond de 500.000 km opzitten en die ging steeds blanco door de APK.(die 500.000 km zijn niet van mij alleen hoor :evil: ). De Bmw staat momenteel uitgeschreven wegens oldtimerproject.
Mijn Ruby red 850 heeft er nu 160.000 km opzitten en die gaat ook perfect door de APK.Dus laat ze maar es beweren dat oudere wagens niet goed genoeg meer zijn.
Ok ja ze verbruiken meer en stoten meer gassen uit dan andere wagens alhoewel ik daar mijn twijfels bij heb.
Je moet maar es achter een Volkswagen aanrijden als die op zijn gas duwt of een Ford of gelijk welk ander merk.Als je soms ziet welke wolk daar uitkomt dan denk ik dat die van ons toch ietwat properder zijn. Trouwens 90% van de roffels rijd op LPG dus die uitstoot is al schoon.
Als onze regeringen zich es zouden bezighouden met de echte problemen ipv altijd de autorijders te bestraffen met domme regeltjes en fototoestellen ;) dan zou heel misschien maar dan ook heel misschien het volk zich wat beter voelen.
Maar ja wie zijn wij dit weer om dit te zeggen he.Ze doen toch steeds hun eigen zin en wij mogen ervoor betalen :-\ .