Probleem bij het tanken

Gestart door Robby72, 05-06-2009 18:31:35

Vorige topic - Volgende topic

Robby72

Kenners,

Ik heb de zoekfunctie meermaals laten lopen maar kan er niets over vinden,

Ik heb nl het volgende probleem:
Als ik ga tanken met mijn s70 2.5d dan krijg ik het vulpistool niet in "automatisch afslaan" geplaatst. Ik heb al meerdere pompen/ merken aangedaan maar de automatische stand krijg ik niet. Dit heeft als gevolg dat mijn volvo nooit met een volle tank aan het cruizen is (vrij ergerlijk!).
Hoe weet het vulpistool dat de tank bijna vol is, en bijgevolg moet afslaan? Ligt het aan mijn wagen of aan de pompen waar ik ga tanken ( al verschijdenen aangedaan maar lukt nooit). Ook ben ik met het vulpistool aan het experimenteren geweest nl: dieper, schuin houden, er bijna uit etc.. maar die bijna "mytische" auto. afslag stand krijg is nooit

Indien het aan de auto kan liggen, wat kan de oorzaak zijn:
  - ontluchting tank
  - tankdruksensor
  - .....????

Wie o wie kan op deze vraag een antwoord geven?

)()()sT

Citaat van: Robby72 op 05-06-2009 18:31:35
Als ik ga tanken met mijn s70 2.5d dan krijg ik het vulpistool niet in "automatisch afslaan" geplaatst. Ik heb al meerdere pompen/ merken aangedaan maar de automatische stand krijg ik niet. Dit heeft als gevolg dat mijn volvo nooit met een volle tank aan het cruizen is (vrij ergerlijk!).

Als ik dit lees is mijn eerste gedachte: ligt toch gewoon aan het vulpistool? En als je de hendel vasthoudt, slaat ie dan steeds af? Ik heb namelijk ook wel vaker tankstations gehad waar je de hendel vast moet houden omdat het "lockje" niet werkt.
Tegenwoordig moet ik de knop ook vasthouden, maar da's bij gas  ;D

Marc O.

Volgens mij is die automatische stand in NL verboden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Thijssie!

Lijkt me gewooon het vulpistool eigenlijk. Als je in het vulpistool kijk kan je zien dat er een afscheiding in zit, wanneer de tank bijna vol zit loopt deze afscheiding vol en slaat het pistool ''af''.

Ontluchting lijkt me niks mis mee want dan zou het pistool júist wel afslaan...

succes ermeee :)

Henkie P

Het is inderdaad het vulpistool, bovenin de tuit zit een klein pijpje, dat is de nozzle (hoop dat ik het goed geschreven heb) deze zorgt ervoor dat zodra er vloeistof in dat pijpje komt het pistool automatisch afslaat.
Als je dus in het vulpistool kijkt moet je niet gelijk de hendel indrukken  ;D

jan piet

Automatische stand is in NL inderdaad verboden met het oog op morsen, ooit meegemaakt?? :eusa_wall:
Eenvoudig en perfect te saboteren door het 'schroefdraad' van de tankdop tussen de handel die je inknijpt en 'de beugel' van het handvat te steken. Afslag werkte bij mij 259.000 km perfect. Nu moet ik net als J()()st, blijven duwen op d egasknop..
Gr, JP

Simplicity

Citaat van: jan piet op 05-06-2009 20:32:28
Automatische stand is in NL inderdaad verboden met het oog op morsen, ooit meegemaakt?? :eusa_wall:
Eenvoudig en perfect te saboteren door het 'schroefdraad' van de tankdop tussen de handel die je inknijpt en 'de beugel' van het handvat te steken. Afslag werkte bij mij 259.000 km perfect. Nu moet ik net als J()()st, blijven duwen op d egasknop..
Gr, JP

Dat duwen op de gasknop is ook te verhelpen: tankstation met bediening, pinnen en dan terug in de auto gaan zitten  :eusa_dance:

jan piet

Citaat van: Simplicity op 05-06-2009 20:36:48
Citaat van: jan piet op 05-06-2009 20:32:28
Gr, JP

Dat duwen op de gasknop is ook te verhelpen: tankstation met bediening, pinnen en dan terug in de auto gaan zitten  :eusa_dance:

Adresadresadres!!!  :D
Gr,JP

)()()sT

Bij Avia in Opgrimbie hangt een spanband om beide pompen, en ik zag Freek laatst ook tanken zonder op de knop te drukken  :eusa_think:

Ik wist helemaal niet dat het automatisch afslaan verboden is hier in NL? Maar goed, ik tank dan ook vrijwel nooit benzine in ons landje ;)

Simplicity

Esso Hasselt België
In benzine en diesel niet de goedkoopste maar in gas wel, zit altijd 4 cent lager als andere pompen, laatste keer zelfs op 0,280€... en dat met bediening  :eusa_dance:

5T058

Nu weet ik weer waarom ik zo graag tank in België. ;)

Robby72

Het ligt dus aan het pistool...
Ik vind dit echt klote omdat  ik bijna altijd 15 a 20l te weinig in de tank doe. Als ik vertrek aan de pomp, dan zie ik mijn meter klimmen maar hij stopt net boven de 50 :eusa_doh:
Ik stop meestal als ik een gorgel begin te horen, maar dan kan er blijkbaar nog wel 15l in. klote dat de meeste pompen in België het systeem niet beter onderhouden. In mijn ogen is dit echt handig, en veilig

pimsam

Ik snap het probleem niet helemaal. Waar ik ook tank, (NL, B, F) na het afslaan van het pistool, trek ik dit er bijna helemaal uit en prop er nog 6 tot 10 liter bij. Dit is met  name afhankelijk van het schuimen van de diesel. Ik probeer altijd tot het randje te gaan om mijn actieradius toch nog tegen de 900 km te krijgen.
Dus waarom stop je als het pistool de eerste keer afslaat?

Joris_Scholte

Citaat van: pimsam op 07-06-2009 23:26:00
Ik snap het probleem niet helemaal. Waar ik ook tank, (NL, B, F) na het afslaan van het pistool, trek ik dit er bijna helemaal uit en prop er nog 6 tot 10 liter bij. Dit is met  name afhankelijk van het schuimen van de diesel. Ik probeer altijd tot het randje te gaan om mijn actieradius toch nog tegen de 900 km te krijgen.
Ik ook. Ik ben zo'n neuroot die altijd in eenheden van 2.5 liter wil tanken. Dus als ie afslaat op 60.14, steeds het vulpistool er in en uit, en blijven afvullen tot 62.50, zo vol mogelijk.

thuur

Citaat van: Joris_Scholte op 08-06-2009 01:03:48
Citaat van: pimsam op 07-06-2009 23:26:00
Ik ook. Ik ben zo'n neuroot die altijd in eenheden van 2.5 liter wil tanken. Dus als ie afslaat op 60.14, steeds het vulpistool er in en uit, en blijven afvullen tot 62.50, zo vol mogelijk.

Dat is inderdaad neurotisch.. Ik tank altijd in hele liters (meestal xx.00 ;D) maar dat is puur voor de FreeBees.

Gr :D