uitgelijnd en toch nog naar rechts

Gestart door Jaco S, 06-06-2009 22:55:54

Vorige topic - Volgende topic

Jaco S

Ik heb me wagen vrijdag laten uitlijnen bij de dealer maar ik vind dat die nog steeds erg naar rechts wil trekken, waar kan dit nog meer aan liggen.zitten banden op van ongeveer 2maandjes uit nu, en zijn ook al 2 keer uitgebalanceerd

En me stuur staat niet helemaal recht, is daar wat aan te doen?of beter laten doen door de dealer

elianmars

Uitlijnen is sowieso niet helemaal netjes gedaan, als je stuur nog scheef staat.

Al eens geprobeerd om de wielen te wisselen en te zien wat de wagen dan doet?

FGG

Als je stuur niet rechts staat is er niet netjes uitgelijnd. Zoek eens een goed uitlijn-bedrijf, ik neem aan dat de dealer het ook uitbesteed (en er zelf ook iets beter van wordt).

Kijk ook even simpele dingen als bandenspanning na.

Balans heeft niets met naar links of rechts trekken te maken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

razorx

Trekt hij altijd naar rechts, of alleen bij remmen of accellereren?
Dat stuur is inderdaad slordig of fout,

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Lampje

Heeft niets met nalatigheid te maken.

De tweede keer bij een 3D uitlijning hebben er 4 man meegeholpen én meegekeken. Ik mocht zelf het stuur verankeren en controleren op 'rechtheid'. 5 man dus met totaal 10 ogen.

Resultaat?

Stuur stond 5 graden naar links terwijl de auto 10 graden naar rechts reed.

Laatste wanhopige actie van Profile: laten we de voorwielen omwisselen.

Probleem opgelost.

Waarom liet je überhaupt je wagen uitlijnen?

850 Ra$ing

Je kunt niet zomaar zeggen dat er niet goed is uitgelijnd, ik doe zelf ook regelmatig uitlijnen waarna het stuur toch nog iets scheef  staat.
Vaak zijn er andere dingen aan de hand zoals: lekke schokdempers, speling op stuurkogels, versleten draagarmrubbers enz, en dit los je niet op door uitlijnen.
Dus zorg dat alles wat met je wielophanging te maken heeft in orde is en daarna kan er pas goed uitgelijnd worden.

elianmars

Toen ik de stuurkogels heb vernieuwd, stond m'n stuur behoorlijk scheef. Na uitlijnen staat het kaarsrecht. Het kan in ieder geval wel.

Misha

Citaat van: 850 Ra$ing op 07-06-2009 10:08:09
Vaak zijn er andere dingen aan de hand zoals: lekke schokdempers, speling op stuurkogels, versleten draagarmrubbers enz, en dit los je niet op door uitlijnen.
Dus zorg dat alles wat met je wielophanging te maken heeft in orde is en daarna kan er pas goed uitgelijnd worden.

Ik vind dat eigenlijk ook de taak van de uitlijner, die is immers de professional op onderstelgebied en zou de klant moeten informeren over de staat van de diverse ophangingsdelen vóór  hij aan de klus begint om zo geen valse verwachtingen te wekken.

Een aannemer bouwt ook geen huis zonder de ondergrond te inspecteren.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: elianmars op 07-06-2009 10:12:56
Toen ik de stuurkogels heb vernieuwd, stond m'n stuur behoorlijk scheef. Na uitlijnen staat het kaarsrecht. Het kan in ieder geval wel.

Tuurlijk kan het, maar dan duurt het langer. Je moet dan immers een slechte kant via beide stangen goedzetten en niet alleen via de slechte kant zelf.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het