Roffelloos

Gestart door nIeKm, 07-06-2009 15:59:29

Vorige topic - Volgende topic

nIeKm

Hoi daar,

Ik zal mij even voorstellen: ik ben Niek en ik wil een Volvo :) Daar komt het eigenlijk op neer. Wil me eens goed oriënteren en kijken of hier een mooi exemplaar wordt aangeboden.  Ik heb nu nog twijfels over de onderhoudskosten en schrik ook wel een beetje van de hoge kilometerstanden, maar ja, heb lang Frans gereden ;-) Ik hoop dat ik de stap binnenkort ga maken!

Groetjes
Niek

JayJ

Welkom, hopelijk vind je de voor voor jouw geschikte roffel. En wat die kilometerstanden betreft, bij 3 ton is een roffel net ingereden.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

rifwachter

Hallo Niek,

Welkom op het forum.

Veel plezier met je zoektocht.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

blauweroffel

Citaat van: nIeKm op 07-06-2009 15:59:29
Hoi daar,

Ik zal mij even voorstellen: ik ben Niek en ik wil een Volvo :) Daar komt het eigenlijk op neer. Wil me eens goed oriënteren en kijken of hier een mooi exemplaar wordt aangeboden.  Ik heb nu nog twijfels over de onderhoudskosten en schrik ook wel een beetje van de hoge kilometerstanden, maar ja, heb lang Frans gereden ;-) Ik hoop dat ik de stap binnenkort ga maken!

Groetjes
Niek

Ik schrik meer van Frans rijden ;D

Welkom!

BR

FGG

Welkom op 't Forum, Niek.

Van de km-standen moet je niet terugschrikken. Wel van een onbekende (onderhouds)historie.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ronin

Welkom Niek!

Je kunt het net zo duur maken als je zelf wilt.
Kijk goed en vergelijk neem er je tijd voor en doe geen overhaaste beslissingen en ja onderhouds historie is een must in deze.
Het meeste plezier zal je toch hebben van een volvo met turbo dat is mijn persoonlijke mening maargoed meningen verschillen gelukkig  ;)

Succes met je zoektocht!!

Ronin

eau rouge

tja Niek, dat is even wennen na die Franse joligheid.
kijk het zit zo; alles onder 150k is nieuw. Tot 300k is ingereden, misschien een schokbrekertje vernieuwen en natuurlijk de bandjes. Tot 500K begint een beetje gebruikt te raken, de stoelbekleding en het stuur worden kaaltjes. Boven 500K moet je gaan denken aan een nieuwe uitlaat en tot een miljoen kun je gewoon blijven rijden zonder motorrevisie. Mijn eerste witte 850 rijdt hier in de buurt nog steeds als een zonnetje met 650K op de teller, gaat elk weekend op en neer naar Rijswijk zonder morren.  Netjes onderhoud natuurlijk, let op de boekjes! En verder is die kilometerteller het minste van je zorgen.....   Welkom en succes met zoeken!

rifwachter

Citaat van: eau rouge op 07-06-2009 21:02:51
tja Niek, dat is even wennen na die Franse joligheid.
kijk het zit zo; alles onder 150k is nieuw. Tot 300k is ingereden, misschien een schokbrekertje vernieuwen en natuurlijk de bandjes. Tot 500K begint een beetje gebruikt te raken, de stoelbekleding en het stuur worden kaaltjes. Boven 500K moet je gaan denken aan een nieuwe uitlaat en tot een miljoen kun je gewoon blijven rijden zonder motorrevisie. Mijn eerste witte 850 rijdt hier in de buurt nog steeds als een zonnetje met 650K op de teller, gaat elk weekend op en neer naar Rijswijk zonder morren.  Netjes onderhoud natuurlijk, let op de boekjes! En verder is die kilometerteller het minste van je zorgen.....   Welkom en succes met zoeken!

:eusa_clap:
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

henry classic v70

Er zijn natuurlijk allerlei dingen waar je op zou kunnen letten maar wat wil je eigenlijk precies?
Benzine, diesel of lpg-g3
Als je bijv. voor lpg-g3 gaat dan zou ik zoeken naar een 2.5 ltr 10V
Wat ik heb vernomen van verschillende v70 kenners is dat de meest geschikte motor voor gas
En wat de mede forumleden al berichtten dat je niet moet schrikken van de hoge kmstanden
500000/600000 km is geen uitzondering
Er is overigens een topic waar verschillende kmstanden staan vermeld (van forumleden)
Succes met je zoektocht en met de ondersteuning van dit forum ga je zeker geen kat in de zak kopen
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jan piet

Welkom op dit geweldige forum, en succes met je zoektocht. Toch even een opmerking bij de enthousiaste reactie van Eau Rouge, Het kán voorkomen dat, net als mij is overkomen, bij 518.000 km de automaat ineens kapot gaat! En vervolgens geeft Volvo Nederland niet thuis en géén coulance omdat de automaat kapot is en de rest van auto nog láng niet!
Dat is eigenlijk wel een minpunt mbt de importeur, toch? :eusa_naughty:
GR, JP 8)

eau rouge

CiteerWelkom op dit geweldige forum, en succes met je zoektocht. Toch even een opmerking bij de enthousiaste reactie van Eau Rouge, Het kán voorkomen dat, net als mij is overkomen, bij 518.000 km de automaat ineens kapot gaat! En vervolgens geeft Volvo Nederland niet thuis en géén coulance omdat de automaat kapot is en de rest van auto nog láng niet!
Dat is eigenlijk wel een minpunt mbt de importeur, toch?
GR, JP

:eusa_clap: ;D

walter leever

Citaat van: eau rouge op 07-06-2009 21:45:35
CiteerWelkom op dit geweldige forum, en succes met je zoektocht. Toch even een opmerking bij de enthousiaste reactie van Eau Rouge, Het kán voorkomen dat, net als mij is overkomen, bij 518.000 km de automaat ineens kapot gaat! En vervolgens geeft Volvo Nederland niet thuis en géén coulance omdat de automaat kapot is en de rest van auto nog láng niet!
Dat is eigenlijk wel een minpunt mbt de importeur, toch?
GR, JP

Welkom op het forum.

Plus met een Turbo ga je de miljoen wel niet zo goedkoop vol kunnen maken(zijn nu eenmaal hoogvermogen wagens) :eusa_shifty:

maar je hebt wel een hele tijd kunnen genieten en da's ook belangrijk. :eusa_dance:

:eusa_clap: ;D

nIeKm

Citaat van: henry classic v70 op 07-06-2009 21:18:20
Er zijn natuurlijk allerlei dingen waar je op zou kunnen letten maar wat wil je eigenlijk precies?
Benzine, diesel of lpg-g3
Als je bijv. voor lpg-g3 gaat dan zou ik zoeken naar een 2.5 ltr 10V
Wat ik heb vernomen van verschillende v70 kenners is dat de meest geschikte motor voor gas
En wat de mede forumleden al berichtten dat je niet moet schrikken van de hoge kmstanden
500000/600000 km is geen uitzondering
Er is overigens een topic waar verschillende kmstanden staan vermeld (van forumleden)
Succes met je zoektocht en met de ondersteuning van dit forum ga je zeker geen kat in de zak kopen

Nou ik ga voor mijn werk met de trein (hier 5min. lopen en daar 2min.) dus ik rijd niet zo heel veel. Geen G3 dus, als ik er één met 2 ton op de teller koop -een goeie dan- dan kan ik daar 40 jaar mee doen begrijp ik ;-)
Ik houd van grote auto's en zo'n megakofferbak is natuurlijk ook super om de drie honden van mijn vriendin in te vervoeren, met mijn Polo is dat best wel uitdagend zeg maar :). Verder wil ik airco maar dat zit er ook vaak wel op begrijp ik, moet ik wel goed checken, is het niet ?

nIeKm

Citaat van: jan piet op 07-06-2009 21:24:13
Welkom op dit geweldige forum, en succes met je zoektocht. Toch even een opmerking bij de enthousiaste reactie van Eau Rouge, Het kán voorkomen dat, net als mij is overkomen, bij 518.000 km de automaat ineens kapot gaat! En vervolgens geeft Volvo Nederland niet thuis en géén coulance omdat de automaat kapot is en de rest van auto nog láng niet!
Dat is eigenlijk wel een minpunt mbt de importeur, toch? :eusa_naughty:
GR, JP 8)

LOl :) Nou met zo'n service ga ik toch wel weer een beetje twijfelen hoor !

henry classic v70

Ga maar eens uitrekenen hoeveel km's je per jaar rijdt dan zou je nog wel eens kunnen schrikken wat je dan aan brandstof kwijt bent.....
Als jij ong. 8000 km p/jr zou rijden kost dat nu 1132,= benzine (1,40) gem. 1:10
                                                                460,= gas      (0,46) gem. 1:8
                                                     verschil 672,=
De wegenbelasting voor lpg-g3 is 1136,= en benzine 784,= verschil 352,=
Is toch altijd nog 320,= per jaar goedkoper en daar kan je dan weer ong. 750 ltr gas voor halen en dat is dan weer 6000 km.............

Ik rijd zelf veel meer(20-30000 km/jr), dan wordt het nog aantekkelijker natuurlijk en ik hou ook rekening met de onderhoudskosten.
Ik was per jaar met een golf IV diesel (2002) duurder uit dan een v70 op gas, ook alles uitgerekend (wegenbelasting, verbruik, brandstofprijzen, onderhoudskosten, afschrijving enz)
Het is dus helemaal nog niet zo gek om op gas te gaan rijden als je meer dan +/- 6000 km/jr maakt.

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4