binnenband

Gestart door flippie12, 07-06-2009 21:35:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flippie12

Mijn linksvoor loopt heel zachtje leeg langs de velgrand.
Laatst is ie helemaal schoongemaakt en leek het probleem over maar hij lekt toch nog steeds  :eusa_wall:
Ik zit er nu aan te denken om er een binnenband in te laten leggen.
Is dat een goed idee?
En mag dat?

@®-

#1
Niet doen, dit is levensgevaarlijk.

Een tubeless band is een radiaal band en dus liggen de koordlagen in de breedte richting. Wanneer je een binnenband monteert zal deze door wrijving extreem worden opgewarmd met als gevolg een klapband.

Als er geen schroef of iets dergelijks in je band zit zal of je ventiel lekken of de band loopt langzaam leeg langs de velgrand. Oplossing hiervoor is, ventiel vervangen en aan de binnekant van de velgrand een beetje blanke tectiel spuiten.

arjen850

dit is idd niet raadzaam..
bij elke bandenboer is een waterbak voor handen..daar kunnen ze de band inleggen en het lek exact opsporen..
mocht hij toch lekken langs de velg rand zit er hoogstwaarscijnlijk oxidatie op de velgrand..dit kun je heel simpel verwijderen door het weg te borstelen..
je kunt het allerbeste daarna de velgrand in smeren met vloeibaar rubber alvorens de band weer gemonteerd wordt..
in het naarste geval is de hiel van de band beschadigd..
succes..

gr arjen ;)

Thijssie!

Dit is vrij makkelijk op te lossen ;D

Maak eerst de velgrand goed schoon met een pneumatische staalborstel. Wanneer je de band weer monteert eerst even nieuw ventiel erin en vervolgens de hiel van de band insmeren met een lekstopper. Zelfs wanneer de hiel van de band iets beschadigd is lukt het met dit goedje om het luchtdicht te krijgen.

Wanneer je dit allemal goed doet moet de band weer lekvrij zijn :eusa_dance:

http://www.rema-tiptop.com/portal/MONTSEAL__,5931332,15220,116338.rtt

beunmaat

#4
Ik heb ook het probleem dat 2 van mijn 17" velgens langzaam leeglopen.

Nu heb ik een lektestje gedaan met sop en bij mij lekt het ook via de velgrand.
Maar echt op veel plaatsen, kan ik ook deze oplossing gebruiken??

Op de rood gemarkeerde stukken lekt hij.




Thijssie!

Wat zijn dat voor wielen??? :eusa_snooty:

Nee zonder gein, dat is makkelijk op te lossen, zoals beschreven is het makkelijk te doen door de velgrand is goed schoon te maken. Even flink wat bloed, zweet en tranen erin stoppen en dan zijn ze weer lekvrij ;D

Succes ;)

beunmaat

Citaat van: Thijssie! op 10-06-2009 15:30:46
Wat zijn dat voor wielen??? :eusa_snooty:

Nee zonder gein, dat is makkelijk op te lossen, zoals beschreven is het makkelijk te doen door de velgrand is goed schoon te maken. Even flink wat bloed, zweet en tranen erin stoppen en dan zijn ze weer lekvrij ;D

Succes ;)

Dat zijn AMG styling 2 Velgen, staan super mooi onder mijn auto.

Ik vind het de pegasus velg van mercedes haha.

Maar bedankt voor je info, ik ga het binnekort eens proberen :D

Kan ik ze gelijk opnieuw spuiten :P

monster900

In een Tubeless-band mag je NOOIT een binnenband steken...

Stel dat je het toch doet:
bij montage kun je nooit de binnenband netjes tegen de buitenband en de velg leggen, dus blijft er hier en daar wat lucht buiten de binnenband zitten.  Eens de buitenband netjes op de velg ligt, is de kans heel groot dat die lucht "gevangen" komt te zitten op een plaats waar de buitenband en/of velg niet lekt.  Ipv een mooie, ronde binnenband, krijg je dan hele rare vormen, waar je binnenband niet tegen kan.  Dit is absoluut niet gezond voor de banden en ook niet voor het rijgedrag!!!