Aandrijfassen

Gestart door Arjanestate, 08-06-2009 19:34:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjanestate

Hallo,

Ik heb sinds 3 dagen een estate uit 95, hij rijdt verder perfect, alleen tijdens het rijden hoor je een licht gebonk dat ophoudt als je de koppeling intrapt, je hoort het ook tijdens het uitrollen in de versnelling. Ik heb net even op straat gekeken wat het kon zijn en nu blijkt de rechter aandrijf as (de lange) speling te hebben, en toen ik goed keek leek het wel of er een steunlager op hoort te zitten, maar zo te zien is die foetsie.
Kun je zo`n lager nog bij de dealer bestellen, en wat kost dat? Het gaat om een 2.5i-10v handbak.
Zo niet, heeft iemand nog zoiets liggen? Ik wil het namelijk zo snel mogel;ijk voor mekaar hebben, ik rij namelijk 130 km op een dag en vooral `s ochtends in de file.
854 T-5 ROOD 1994

francois

kan je los krijgen maar is heel duur
beter op de sloop een nieuwe as halen kompleet
kost ongeveer 75 euro




BoudewijnB

WOW  :o Hebben ze je een auto verkocht zónder dat daar een lager zat??? Wat een oplichters, dat gaat écht niet lang goed denk ik! Daar komt best veel krach op te staan denk ik!

Arjanestate

Tja, in eerste instantie was er niets van te merken, misschien waren we wel afgeleid door de linkeraandrijfas, want die is naar de filistijnen en dat wist ik. Maar vandaag viel me op dat er rechts ook een geluid bij het wiel vandaan kwam, en toen kwam ik er achter dat die lagerkap er niet meer zat :-\ . Ik ga morgen ff naar de sloop een linker as halen en zo`n lagerkap voor de rechter.
854 T-5 ROOD 1994

prefect

Controleer eerst of het lager en ook het aan het blok geschroefde deel waar het lager in valt door het rammelen niet beschadigd zijn.

thuur

Knap staaltje. Het lager zit geperst op de as :eusa_shifty:

Is niet alleen de beugel weg?


Gr :o

UserID6342

mee eens Thuur !  Kan haast niet dat de as zonder steunlager oid gemonteerd zit.  Bovendien hoe moet dat steunlager van de as af, want het zit idd geperst.  Denk eerder dat ze ooit eens een asje ofzo vervangen hebben en "vergeten" zijn de beugel goed vast te zetten.  Of zelfs dat de beugel gewoon losgelopen is door bijv. molle motorsteunen / trillingen.  Kijk eerst maar eens het blok na of dat nog goed is (waar die beugel hoort te hangen).  Dan een beugel halen (of op sloop of bij dealer) en het spul weer correct monteren.

elianmars

Citaat van: thuur op 09-06-2009 00:24:09
Knap staaltje. Het lager zit geperst op de as :eusa_shifty:



Ik begrijp het hele verhaal dan ook niet  :eusa_think: :eusa_shifty:

gltman

heb complete steun hier in de schuur liggen, pb maar als je dit mist

Arjanestate

inderdaad, m`n verhaal is niet echt duidelijk als het zo terug lees, wat er dus ontbreekt is het lagerkapje die om het lager op de aandrijf as zit. die ondersteunt dus de  lager van de aandrijfas. Ik heb inmiddels het onderdeel binnen dus dat wordt ff klussen morgen.

In iedergeval bedankt voor de reactie, gltman.
854 T-5 ROOD 1994

gltman

ok succes dan moet het goed komen!

Arjanestate

Inmiddels is alles vervangen en hij rijdt weer als nieuw! Airco is ook bijgevuld en doet het ook weer!
854 T-5 ROOD 1994