xenon verboden nu???????????????

Gestart door boordertje, 09-06-2009 19:06:11

Vorige topic - Volgende topic

Theostek

Citaat van: Lampje op 09-07-2009 12:31:17

Zal me niets verbazen als er straks een Europese wet komt die verbied auto's uit te leveren zonder derde remlicht, zonder airco, zonder ABS, zonder airbags of zonder Xenon!

Die Europese wet is er al Lampje, in Belgiƫ heb je een afkeur als het lampje van de van de airbag/abs brandt! in Nederland (nog) niet..wordt wel vermeld op het rapport.
( heb afgelopen week nog een klant gehad met een VAG auto die was afgekeurd, omdat het lampje brande van de airbag)
Met de Xenon heb je al een rode kaart! mits de keurmeester de regels naleeft, laat staan opvolgt.
Er wordt dan ook gezegd dat de flikken je hiervoor niet een pv voor kunnen opmaken, maar wanneer ze een technische controle nodig achten! krijg je het prentje toch wel.
Met betrekking tot het airco gebeuren? ook daar gaat verandering in komen..
Vanaf 2011 krijgt geen enkele nieuwe auto nog een europese goedkeurring indien het voertuig is voorzien van een a/c installatie werkend op R134a.
9 jaar later wil de regering heel de R134a verbannen hebben.
In 2010 gaat in Nederland de tweede faase van kracht op de keurrings eissen, die was voor dit jaar gepland! gezien het korte tijdsbestek is deze voorlopig van de baan.
Dan zal via de EOBD een keurring gedaan gaan worden! indien dan bijvoorbeeld een storing aanwezig is in het airco circuit! is er een afkeur..

Alles wat niet mag wordt toch gedaan, en daar worden regels/wetten op gemaakt!
Die zich daar niet aan houdt of nastreeft zal de gevolgen moeten dragen.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Misha

S70 is afgelopen donderdag APK gekeurd, met C70 lampen en Xenon.
Geen enkel probleem.

Oja, gekeurd bij de officiƫle Volvo dealer.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Volgens de laatste info van een xenon leverancier gelden alle nieuwe regels uitsluitend bij wagens die > 96 zijn
Geen idee of dit overeenstemd met datgeen men verder roept, dat is wat ik meekreeg .

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: pwassink op 12-07-2009 13:12:17
Volgens de laatste info van een xenon leverancier gelden alle nieuwe regels uitsluitend bij wagens die > 96 zijn
Geen idee of dit overeenstemd met datgeen men verder roept, dat is wat ik meekreeg .

Dit was mijn beeld ook.
Ook geen problemen bij de APK gehad. Al zegt dat ook niet alles.