Remcylinders

Gestart door Arjen Brink, 02-07-2009 21:02:52

Vorige topic - Volgende topic

Arjen Brink

Hallo allemaal, ik was een poging aan het wagen om mijn remblokken achter te vervangen. (volvo 850 2.5 16v uit '97)
Toen ik echter probeerde de cylindertjes terug te drukken kwam er in de gene aan de buitenkant geen enkele vorm van beweging. Vervolgens ging ik kijken wat er gebeurde als ik op de rem ging staan, en toen kwam de binnenste weer netjes naar buiten, maar de buitenste kwam wederom geen beweging in. Is dit normaal of is het zoals ik denk dat dat cylindertje gewoon overleden is? Ik hoor het graag, want ga volgende week vrijdag op vakantie.

Groeten, Arjen

thuur

Snel beide remklauwen vervangen! Vervang meteen de handremschoentjes, je bent toch bezig.

Scandcar is nog steeds de goedkoopste zover ik weet.

Gr 8)

Arjen Brink

Nog andere opties toevallig? Wil nou juist op vakantie gaan en daar me geld uitgeven:P

nickk.

Je kan de zuigertjes reviseren. Is niet heel lastig, de zuiger eruit duwen, de boel netjes weer netjes maken en met een revisiekitje(heb ik nog liggen, als je interesse hebt pbtje) De boel weer terugzetten. Gaat bij een vriend al zeker 1,5 jaar goed.

Arjen Brink

Ben nu met de andere kant bezig, en zie dat daar de remblokken volledig verschillend versleten zijn, de ene is echt aan vervanging toe, en de andere lijkt nauwelijks versleten. Vervolgens als ik op de rem trap gebeurt en weer vrij weinig met beide cylindertjes, komt dit doordat ik nu aan beide kanten aan de achterkant de blokken heb verwijderd, of zijn dan beide cylindertjes kapot en heb ik gewoon laatste tijd bijna alleen maar met me voorremmen geremd?

En dan nog een vraagje, ik heb net met Auto RIMA gebeld, heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Want hij heeft wel goedkoop 2e hands remklauwen voor mij, dus zou graag even horen van mensen die ervaring hebben met dit bedrijf:)

Groeten Arjen

thuur

Ik snap niet dat je niet even bij Scandcar op de site kijkt. Voor het geld van een nieuwe klauw kun je echt niet gaan rotzooien met 2e hands spul of revisiesetjes..

Gr :eusa_think:

Arjen Brink

Nou het zit zo, ik moet die onderdelen morgen in huis hebben eigenlijk, ze moeten er voor het einde van het weekend opzitten.

thuur

Citaat van: Arjen Brink op 03-07-2009 11:54:11
Nou het zit zo, ik moet die onderdelen morgen in huis hebben eigenlijk, ze moeten er voor het einde van het weekend opzitten.

Ik weet niet waar je woont, maar dan kun je het beste even langsrijden in Moergestel.

Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 03-07-2009 12:02:59
Ik weet niet waar je woont, maar dan kun je het beste even langsrijden in Moergestel.

en dan ben je in 1 keer klaar.
Met die 2é hands meuk  :eusa_shhh: , is het nog altijd de vraag, of je wel (veilig) op je vakantiebestemming aankomt...

UserID6342

Monteer aub geen 2e hands troep als remdelen, zo duur is dat spul nieuw allemaal niet en wat jij wilt is levensgevaarlijk.  Gewoon verstandig zijn, nieuw monteren en op vakantie een biertje minder drinken !!

Arjen Brink

Hartelijk bedankt allemaal voor jullie reacties! De klauwen en blokken zitten er inmiddels op en ze werken prima volgens mij. Maar toch vraag ik me af of het normaal is dat het ontluchten echt heel snel klaar was. Ik reed voor dat ik de volvo had in een oude mini, en daar was het ontluchten altijd een rampenklus. Dus vandaar dat ik wat raar stond te kijken toen ik na 5 minuten eigenlijk wel klaar was met ontluchten. Kan het kloppen dat het zo snel gaat?

Groeten

thuur

Tis geen Mini..

Gr ;D