remblokken achter aan 1 kant afgesleten, remklauw vernieuwen??

Gestart door Blitzbuggy, 10-06-2009 08:58:16

Vorige topic - Volgende topic

Blitzbuggy

Gisteren mijn remblokken achter vervangen ivm geluid dat ze op waren.

Eerst de bijrijderskant, viel mee, nog voldoende op de blokken. Toen de Bestuurderskant, binnenste remblok nog goed, buitenste kats afgesleten tot op het metaal, schijf ook aangetast.

Wilde er nieuwe remblokken inzetten en de binnenste zuiger kreeg ik niet terug!! Dus oude blok er weer ingezet,.....buitenste ging prima nieuw blok in.

Ik denk dat doordat de binnenste zuiger vast zat, de buitenste al het werk heeft moeten doen en daarom als enige helemaal af was tot metaal?

Is dit aannemelijk?

Wat te doen, is de remklauw makkelijk te demonteren en te reviseren, of is een andere nieuwe of 2ehands halen een beter id? Makkelijk zelf te doen? Kan je enkel de zuiger vervangen?

Ik hoor graag wat jullie denken en wat de kosten zijn.

Alvast bedankt.

Jacco

FGG

Je zou nog kunnen proberen om de klauw weer 'gangbaar' te maken. Daar kun je vaak al een jaartje mee verder. Maar dat blijft uitstel van het onvermijdelijke.

Ik zou vervangen voor nieuwe of gereviseerde. In geval van achter zou je kunnen volstaan met nieuwe imitatie, aan de voorzijde beter origineel. Ik ben even de naam van het bedrijf bij Eindhoven kwijt. Thuur?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: FGG op 10-06-2009 11:00:24
Je zou nog kunnen proberen om de klauw weer 'gangbaar' te maken. Daar kun je vaak al een jaartje mee verder. Maar dat blijft uitstel van het onvermijdelijke.

Ik zou vervangen voor nieuwe of gereviseerde. In geval van achter zou je kunnen volstaan met nieuwe imitatie, aan de voorzijde beter origineel. Ik ben even de naam van het bedrijf bij Eindhoven kwijt. Thuur?

In dit geval zou ik ze snel naar de kliko brengen. Gangbaar maken doet het misschien een paar weken en dan zijn je nieuwe blokken (en evt. schijven) ook al weer flink aangevreten.

Je gaat naar Scandcar en haalt gewoon een set nieuwe klauwen (L en R!). Dan even doorbijten en blokken/schijven/handremschoenen en je hebt de komende jaren geen omkijken naar je achterremmen. Schijven zou ik overigens origineel nemen. Er worden vaker sets aangeboden op eBay (blok/schijf) voor 100 euro.

Geloof me, anders blijf je klooien met die achterremmen.. :-\

Gr ;)

Blitzbuggy

Heb gisteren een bestelling gedaan bij Scandcar!! Hele rommel maar vervangen dus!

Is er ergens op internet een beschrijving hoe je remklauwen bij de 850 kunt verwisselen?

Thanks.

UserID6342

Citaat van: Blitzbuggy op 11-06-2009 08:55:36
Heb gisteren een bestelling gedaan bij Scandcar!! Hele rommel maar vervangen dus!
Is eroe je ergens op internet een beschrijving hoe je remklauwen bij de 850 kunt verwisselen?
Thanks.
Euh, met alle respect voor je... maar als je niet weet hoe je een remtang vervangen moet, is het misschien verstandiger (lees veiliger) om er dan maar meteen helemaal vanaf te blijven... je zult de 1e niet zijn die daarna zonder remmen een proefritje gaat maken.  Remmen zijn geen onderdelen om mee te hobbyen.  Dat dient goed  te gebeuren.  Just my 2 cents.

Blitzbuggy

Heb je 100% gelijk in Dirk. Heb het wel vaker bij auto's gedaan, ook remmen ontluchten(trommelremmen). Echter vind het altijd fijn om een specifieke beschrijving van een bepaalde auto er bij te hebben. Dat is alles.

Alvast bedankt , Jacco

UserID6342