kachel radiateur

Gestart door zyra, 10-06-2009 16:53:03

Vorige topic - Volgende topic

zyra

waar vindt ik de kachelradiateur?

ik heb een lekkage in het koelvloeistof systeem, de radiateur en alles al vervangen, nu blijft eigenlijk de enigste optie nog de kachel radiateur over. Deze kunnen we alleen niet vinden.. hij zou ergens moeten zitten achter het dashboard, maar zeker niet achter het dashboard kastje, de radio en het bakje eronder en de asbak is er uit en ook daar achter zien wij hem niet.. De bovenkant van het dashboard is eruit maar ook daar kun je niet naar beneden kijken..

wie kan mij aanduiden waar hij zit en hoe we daar bij kunnen komen?

mvg Desire

UserID6342

Zit in het witte huis wat je ziet als je beide onderplaten van het dashboard wegschroeft.  Maar zou je ook aan de binnenkant moeten ruiken / merken aan natte matten, beslagen ruiten, etc.  Succes, Dirk

zyra

ik heb geen natte matten of beslagen ramen.. maar wat kan het nog meer zijn als alle slangen zijn gecontroleerd, de radiateur is vervangen, het tankje is gecontroleert op lekken etc..

Hij verbruikt ook alleen maar water wanneer ik de kachel aan heb gehad en er dus water door de kachelradiateur moet gaan.. Als ikd e kachel uit laat verbruikt ie geen druppel water..

UserID6342

Verdenk dan eerder je koppelingen naar de kachelradiateur toe, maakt verder niet veel uit, in die witte bak zit het radiatortje en die moet aan de rechterkant dus losgemaakt worden.  Dan kun je het in principe al zo zien.

haasje

je auto zou niet meer moeten gaan verbruiken als je kachel aanstaat, simpelweg omdat de kachelradiator altijd in het circuit zit, of je je kachel nu wel of niet aan hebt staan. Je heb een auto met lpg, lekt je lpg-verdamper niet?

zyra

Nee de lpg verdamper hebben wij al vervangen om dezelfde reden maar ook de reden in mijn andere topic onder lpg installaties ;) de verdamper is dus uitgesloten van lekage en het andere probleem..

Ik ga kijken of ik het allemaal kan vinden ;)

Arjanestate

Zou het niet kunnen dat je in een andere richting moet zoeken? Misschien is je koppakking wel lek, dat kan ook een aanwijzing zijn voor mysterieus waterverlies. Soms merk je het niet eens dat ie lek is, totdat ie begint te roken uit de uitlaat of aan de kook raakt. (dat laatste had ik dus vorig jaar in Kroatie, das niet leuk voor de vakantiestemming :-\ )
854 T-5 ROOD 1994

thuur

Citaat van: Arjanestate op 11-06-2009 23:15:47
Zou het niet kunnen dat je in een andere richting moet zoeken? Misschien is je koppakking wel lek, dat kan ook een aanwijzing zijn voor mysterieus waterverlies. Soms merk je het niet eens dat ie lek is, totdat ie begint te roken uit de uitlaat of aan de kook raakt. (dat laatste had ik dus vorig jaar in Kroatie, das niet leuk voor de vakantiestemming :-\ )

Met een 850 ???

Gr :o

antraciet

denk t niet 6-6 een estate gekocht volgens de berichten

zyra

ik heb geen station gekocht hoor :D maar de koppakking is het zeker niet, zowiezo gaan die niet snel kapot bij een 850, en niks duid erop dat het de koppakking zou zijn.. We willen gewoon die radiateur bekijken en zonodig vervangen...  alleen eerst even zorgen dat ie weer normaal op LPG blijft rijden want hij is erg vreemd aan het doen op LPG :D die water lekkage is nog niet zo erg wat dat betreft ;) de kachel gebruik ik nu toch amper tot nooit :D

Ludo

Citaat van: zyra op 12-06-2009 00:41:37
eerst even zorgen dat ie weer normaal op LPG blijft rijden want hij is erg vreemd aan het doen op LPG :D die water lekkage is nog niet zo erg wat dat betreft ;)

word er niet meer gelezen.  ???  :eusa_wall:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34239.0.html

Arjanestate

Citaat van: antraciet op 12-06-2009 00:07:10
denk t niet 6-6 een estate gekocht volgens de berichten

Haha nee, dat was met mijn vorige auto, een Ford Sierra.
854 T-5 ROOD 1994

san

Grrr,nog geen half uur geleden even op de slippertjes met de Volvo naar de Praxis en op de terugweg kreeg ik me een partij gloeiend heet water over mijn voeten heen.Denk dat de warmtewisselaar het heeft begeven,in 2007 al eens een nieuwe geplaatst (gekocht bij CCS Helmond) incl de nieuwe O-ringen voor de slangen naar het schutbord.Kan dit zo snel weer kapot gaan,had voor donderdag een afspraak staan bij Dennis voor een riem en pompwissel die gaat dus niet door  >:(
Gaan we weer..... >:(

reneetje

Citaat van: san op 19-07-2010 21:23:10
Grrr,nog geen half uur geleden even op de slippertjes met de Volvo naar de Praxis en op de terugweg kreeg ik me een partij gloeiend heet water over mijn voeten heen.Denk dat de warmtewisselaar het heeft begeven,in 2007 al eens een nieuwe geplaatst (gekocht bij CCS Helmond) incl de nieuwe O-ringen voor de slangen naar het schutbord.Kan dit zo snel weer kapot gaan,had voor donderdag een afspraak staan bij Dennis voor een riem en pompwissel die gaat dus niet door  >:(
Gaan we weer..... >:(

Ja , dat kan en nog veel sneller kan ook  :o
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

san

Zo net klaar met de wissel van de KR,heb vanmiddag een KR bij CCS in Uden gehaald plus 2 zwarte ringetjes.heb wel alles los gehad,incl. de buisjes naar het schutbord toe.Die gele en zwarte ringen daarvan heb ik hergebruikt en de nieuwe zwarte ringen heb ik aan de kant van de KR geplaatst.
Kattebakzooi erin en drogen maar,leek wel een zwembad.Kijken hoelang die het nu volhoudt  :eusa_pray: