alternatieve carterventilatie een idee ?

Gestart door Ronald21, 10-06-2009 21:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Ronald21

En waarom sluiten we geen mooie aftermarket oilcatchtankjes aan bij onze volvo's

Op een makkelijk te bereiken plek

Met een aansluiting voor carter en kopventilatie

Met een peilglaasje/slangetje voor de hoeveelheid olie die zich heeft verzamelt in het tankje.

Een mooi klein filtertje erop opdat de uitlaatgassen uit carter en kop  kunnen ontsnappen ins blaue hinein ( niet plaatsen bij oew interieur ventilatie)

En nee, aub niet aankomen met milieueisen of APK, het blok moet schoon blijven en volle pk's leveren zonder veel onderhoud. Anders moet je ook geen cats weghalen/leeghalen, downpipes vervangen.

Heel nieuwsgierig nu.

mvg,

Ronald

Ronald21

Laserblue

d'r zijn d'r hier toch meerdere die het hebben?  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

walter leever

Ronald21

Vertel eens roffelaars , wie heeft dit al want ik vind het volvo design en het onderhoud/risico dat daar bij hoort NOK.

Zou wel mooi zijn als je deze aan kunt sluiten zonder het spruitstuk te verwijderen maar dat zal er wel niet in zitten; kopventilatie gaat nog maar de carterventilatie is moeilijk te bereiken.

mvg,

Ronald

Ronald21

johan283

Citaat van: Ronald21 op 11-06-2009 18:41:13
Vertel eens roffelaars , wie heeft dit al want ik vind het volvo design en het onderhoud/risico dat daar bij hoort NOK.

Zou wel mooi zijn als je deze aan kunt sluiten zonder het spruitstuk te verwijderen maar dat zal er wel niet in zitten; kopventilatie gaat nog maar de carterventilatie is moeilijk te bereiken.

mvg,

Ronald

Heb je het al geprobeerd uit te voeren??

Ronald21

Walter gaat het uitvoeren

Heeft 'n mooi tankske net binnnen .

ET heeft het ook al vaker uitgevoerd mocht ik vernemen tijdens mijn bezoek

In mijn vw bus had ik'm ook.

mvg,

Ronald

-D©©©L-

Ik zit me even af te vragen wat de reden kan zijn om een opvang te moeten plaatsen i.p.v. een olieafscheider.

walter leever

Citaat van: Ronald21 op 31-07-2009 11:21:12
Walter gaat het uitvoeren

Heeft 'n mooi tankske net binnnen .

ET heeft het ook al vaker uitgevoerd mocht ik vernemen tijdens mijn bezoek

In mijn vw bus had ik'm ook.

mvg,

Ronald

Heb vandaag mijn tankje inderdaad mogen ontvangen,we gaan 't is uitvogelen en dan volgende week uitvoeren. ;)

Hier heb ik alvast een plaatje van 't tankje:

Gr,walter

combinedforces

walter leever

Citaat van: combinedforces op 31-07-2009 18:04:18
I like! Quanta costa? Und wo?

Ik denk dat Marc ze ook kan leveren(deze weet ik niet  :eusa_think: ),maar de mijne komt van

www.fullcartuning.com   en kost 79 euries.

gr,walter

nicodejong

Ronald21