Raamfolie

Gestart door antraciet, 12-06-2009 23:31:46

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Nou: deels over nagedacht. Waar moet je je forumsticker laten indien je je ramen hebt laten coaten? Onder de coating of boven de coating. In het laatste geval: wat zie je er nog van?

@ Marc: dat is een goeie, daar vragen we specifieke garantie om. Ik geloof niet dat hij de goedkoopste is, overigens...

Citaat van: animalT5R op 25-06-2009 23:06:05
Citaat van: Lampje op 16-06-2009 21:07:04
Jullie hebben allemaal gelijk ;D Zo, dat lucht op :D

Nu back on-topic:

Verder kan hij voor de geblindeerde auto's een gratis clubsticker aanbieden als iemand hem het logo in E.P.S (encapsulated post script) aan kan bieden.

En met die actie schiet je wel onder de vleugels van het forum door...al over nagedacht?

Lampje

Citaat van: R.Bijl op 25-06-2009 23:29:02
mijn zus doet ook aan autobelettering en plakt ook ruitfolie,je zou het bij haar kunnen proberen en kijken of de prijs je aanstaat...

www.mbreclameendesign.nl

Hoi Robin,

Ik heb het nagevraagd bij Mariëtte en het grootste verschil is de hogere prijs maar wél een certificaat voor bij de APK.

Ik heb andere prijzen:

4x kost € 1000.-           zegge € 250.- p.s.

5x kost € 1240.-           zegge € 248.- p.s.

6x kost € 1465.-           zegge € 244.15 p.s.

7x kost € 1650.-           zegge € 235.70 p.s

8x kost € 1800.-           zegge € 225.- p.s

De A-style mee tinten incl. officieel goedkeuringscertificaat € 85.- per auto.

Ik heb een hele domme typfout gemaakt aangezien de 199€ van Kevin INCLUSIEF BTW was en niet exclusief.

Financiëel is Mariette fors duurder, helaas...

BarT5

Kevin geeft ook een certificaat voor de APK en de politie als de voorzijruiten volgens de geldende richtlijn zijn getint.

Hij gebruikt uitsluitend SunTek folie. SunTek Nederland heeft samen met de KLPD gezocht naar een folie die, geplakt over een fabrieksmatig getinte ruit, NIET boven de richtlijn van minimaal 50% doorlatendheid komt.

Na de B-stijl maakt het niet uit wat je plakt, al schilder je ze helemaal dicht, MITS je een rechterbuitenspiegel hebt. Daarvoor heb je dus GEEN certificaat (nodig).

Lampje

Bump. Zaterdag over een week gaat het gebeuren.

We zijn nu met 3 personen, wie wordt de 4e?

Ik zal jullie dan de korting doormailen zodra de 4e, 5e etc. persoon inschrijft.

Lampje

Ik ga voor de 15% folie vanaf de B-stijl.

Vanaf A-tot B-stijl neem ik 30% met APK-certifikaat.

Neem contant geld mee want zijn pin-apparaat staat er weliswaar maar de contracten met de bank zijn in aanvraag.

De eerste twee auto's worden om 08:30 verwacht. Kom alsjeblieft optijd want het is retedruk bij hem (mooi weer vermoedelijk?).

@®-

Citaat van: )()()sT op 16-06-2009 16:16:13
Jeff: als je het zelf wilt proberen:
ik heb bij mijn vorige 850 zelf de folie gehaald bij Halfords, kostte niet echt heel veel, ik meen € 20,- per rol en had voor de estate 1,2 rol nodig  ;D
Ik had 2 rollen, en we zijn toen nog begonnen aan de S60 van Armin.

Let wel: Armin heeft het geplakt, tis een lastig werkje aangezien de ruit bol is en je alle naden weg moet poetsen met een haardroger ofzo.

De folie was 30% doorlatend meen ik, dus geen 30% reductie... Ik weet het niet meer  :eusa_shifty:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/IMG_1169a.jpg

- in spiegelbeeld aan de buitenzijde afmeten;
- raam natspuiten met glassex ofzo;
- stickelvel eraf en nat op de ruit plakken, zo kun je nog schuiven....

En dan met de haardroger de naden eruit föhnen aangezien ie door de warmte krimpt.

SUCCES  :evil: ;D
:eusa_shhh: :eusa_shhh: :eusa_shhh: :eusa_shhh:

Niet mijn truc verklappen!!!!!

;D ;D ;D

M a r c

Glassex ofzo...  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

@®-

Citaat van: M a r c op 03-07-2009 20:13:02
Glassex ofzo...  :-\
Ik gebruik altijd ruiten reiniger (glassex kan ook), een echte ruitenplakker gebruikt een activator voor de lijm die erop zit

Citaat van: )()()sT op 16-06-2009 16:16:13

Let wel: Armin heeft het geplakt, tis een lastig werkje aangezien de ruit bol is en je alle naden weg moet poetsen met een haardroger ofzo.
Nu weet ik waarom jij dat kapsel hebt, het was namelijk een verfbrander.

;D ;D ;D

tackle

even een kleine toelichting, je MAG NIETS op de voorste zijruiten en de voorruit aanbrengen dat het zicht belemmerd. Ook geen coating folie die wel lichtdoorlatend is.

viking_in_shorts

Hoe zit het dan met die groene band aan de bovenkant van mijn voorruit?

Guido S70

Citaat van:  Het Openbaar MinisterieMag ik mijn autoruiten verduisteren?

Nee, dit is niet toegestaan. Alleen de achterruit mag voorzien zijn van een folie of coating, mits het voertuig beschikt over een rechterbuitenspiegel.

In het Voertuigreglement (artikel 5.2.42) staat het helder omschreven: de voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet voorzien zijn van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Hierbij valt te denken aan folies die de lichtdoorlaatbaarheid beperken, aldus een nota van toelichting.

Ook coatings zijn niet toegestaan. Bij de toelating van motorvoertuigen (typegoedkeuring) wordt de beperking van de lichtdoorlaatbaarheid binnen zekere grenzen gehouden.

Bron

viking_in_shorts

Dank je voor de quote. Maar wat is dan het antwoord op mijn vraag?

Ludo

Citaat van: viking_in_shorts op 06-07-2009 19:11:56

Dat staat zowel in de quote, als in het toelichting van tackle.  ;)

viking_in_shorts

Citaat van: Ludo op 06-07-2009 19:15:08
Citaat van: viking_in_shorts op 06-07-2009 19:11:56

Dat staat zowel in de quote, als in het toelichting van tackle.  ;)

Dus die groene band boven aan mijn raam mag niet? En dan bedoel ik het stukje in rood binnen in de quote.

Citaat van: Guido S70 op 06-07-2009 18:48:17
Citaat van:  Het Openbaar MinisterieMag ik mijn autoruiten verduisteren?

Nee, dit is niet toegestaan. Alleen de achterruit mag voorzien zijn van een folie of coating, mits het voertuig beschikt over een rechterbuitenspiegel.

In het Voertuigreglement (artikel 5.2.42) staat het helder omschreven: de voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet voorzien zijn van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Hierbij valt te denken aan folies die de lichtdoorlaatbaarheid beperken, aldus een nota van toelichting.

Ook coatings zijn niet toegestaan. Bij de toelating van motorvoertuigen (typegoedkeuring) wordt de beperking van de lichtdoorlaatbaarheid binnen zekere grenzen gehouden.

Bron

Ludo

nee het gaat om deze stukjes:

Citaat van: tackle op 06-07-2009 18:20:54
je MAG NIETS op de voorste zijruiten en de voorruit aanbrengen dat het zicht belemmerd.

Citaat van: Guido S70 op 06-07-2009 18:48:17
niet voorzien zijn van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

Anders kan iedere fabrikant in gebreke gesteld worden, i.v.m. de originele zonnekleppen.