VERSTERKER AANSLUITEN AUTORADIO

Gestart door Paco, 07-12-2002 20:24:03

Vorige topic - Volgende topic

Paco

Nou, kheb weer een vraag...

Ik ben bezig een versterker in te bouwen achter in de auto. Nu moet ik een 10mm draad vanaf de accu naar de achterklep zien te krijgen. Op zich geen enkel probleem, alleen hoe haal ik het draad onder mijn dashboard door vanaf de accu, dus van de motorruimte naar het interieur.

Is er misschien een "voorgemaakt" gaatje ofzo wat is dichtgestopt met een rubbertje die je dan kan weghalen???

Ik hoop het maar, anders graag jullie oplossingen hiermee, want volgens mij zijn er hier wat mensen die een extra versterker hebben aangesloten.

Hoor het graag snel... heb ik weer wat te doen op de saaie zondagmiddag  :o

Groet paco

Roy V70R

Citeerlink=board=algemeen;num=1039289043;start=0#0 date=12/07/02 om 20:24:03]Nou, kheb weer een vraag...

Ik ben bezig een versterker in te bouwen achter in de auto. Nu moet ik een 10mm draad vanaf de accu naar de achterklep zien te krijgen. Op zich geen enkel probleem, alleen hoe haal ik het draad onder mijn dashboard door vanaf de accu, dus van de motorruimte naar het interieur.

Is er misschien een "voorgemaakt" gaatje ofzo wat is dichtgestopt met een rubbertje die je dan kan weghalen???

Ik hoop het maar, anders graag jullie oplossingen hiermee, want volgens mij zijn er hier wat mensen die een extra versterker hebben aangesloten.

Hoor het graag snel... heb ik weer wat te doen op de saaie zondagmiddag  :o

Groet paco

Jaja Paco, dat voorgemaakte gaatje is idd aanwezig.
Het is een geribbelde rubber tule die onder de hoofdremcillinder uitkomt.
Van daaruit kun je naar binnen of naar buiten, hij komt dan uit onder de bedradingsbundel ter hoogte van het koppelings-pedaal.
Je kunt het beste eerst even een wat dunnere stugge draad erdoorheen doen, dan kun je je 10mm draad wat makkelijker
pakken.

Suk6
Groeten roy.

P.S. vergeet niet om een zekeringhouder te plaatsen.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Johann

Volgens mij kun je beter langs de rechter kant gaan want ik denk dat je daar iets meer ruimte voor een dikke draad hebt.
Zo niet dan natuurlijk gewoon links maar je komt er zo verrekte slecht bij.

Voorstel,

Als je toch die dikke kable trekt waarom dan niet gelijk je accu naar de kofferbak??????

Roy V70R

Zit er rechts ook wel een doorgang naar binnen dan, want
die heb ik nooit kunnen vinden. ???
850 GLT - 855 T5 - V70R

Johann

CiteerZit er rechts ook wel een doorgang naar binnen dan, want
die heb ik nooit kunnen vinden. ???

Bij mijn 850 wel, bijna op dezelfde plek waar ie links ook zit.
Komt uit ergens achter de ventilatie bak.
Links lopen de turbo meter slang en de kabel boom er ook al door, rechts bij bij niets.
Er heeft hier wel bedrading van de Politie in gezeten dus het kan zijn dat dit optioneel is.

denkweb

Tweede accu dan wellicht een makkelijkere optie?? :-)

Johann

Zou ik niet doen, als ie voor weg is heb je ruimte voor een grotere airbox ;D

Johann

CiteerHe die politiekabels, wat zijn hebben die meer als gewone kabels??? :-)
Weet ik niet, zit er niet meer in maar er schijnt een kabelboom uitbreiding op de auto te hebben gezeten voor alle apparatuur.

denkweb

Snoertje voor de zwaailamp en het stopbordje lopen allebei door de middentunnel naar mijn weten, andere electronica zijn via tweede accu geschakeld onder bijrijdersstoel of middenconsole naar mijn weten...

Natuurlijk wil iedere politieregio zijn eigen aanpassingen doorvoeren dus verschilt nogal eens...

Paco

Plastic tule gevonden roy! Ging echt perfect, thanks for the tip...

Inmiddels heb ik de dikke voedingsdraad volledig weggewerkt van de accu tot helemaal naar achteren, volledig onder de vloerbedekking... was ff wat werk (hele zijkant open gehaald en jawel... in de kou) maar altijd fijn als je niks ziet zitten. Rechts de nog dikkere tulipstekker van de radio naar achteren getrokken. Ging iets moeilijker, want hier liepen al wat extra boxdraden en de kabel van de wisselaar. Ik had nog geen voorbedrading voor tweaters in mijn "achterklep-stijlen", dus zelf aanleggen.

Tweaters uit een (jawel) gele sloop t-5r estate gehaald met de kapjes met gaatjes in de stijlen.

Heb een rolhoes met hoedenplank, hierin 2 ovale boxen gemaakt. Was erg veel werk, want het was kiele kiele. Hieronder kistjes gemaakt voor een mooiere bass.

De originele speakers (portieren) vervangen door 90watt 3 weg boxen.

Tweaters op het dashboard van een v70.

Dan zoek ik nog vloerbedekking, kleur grijs. Weet iemand waar je dat kan halen? Heb het bij de auto-shops niet gevonden. Moet wel overeenkomen ongeveer met dat van de 850, dus geen ruwe bende...

Ik wil namelijk dat je niks noppes nades geen draden, boxen of wat dan ook ziet zitten.

Morgen in de kou de versterker aansluiten en alles afwerken...

Tja, dan eventueel nog een sub, wil wel snel de volle ruimte kunnen gebruiken. De rolhoes is in no-time te verwijderen.
Eerst kijken hoe het straks gaat klinken. Als het me niet bevalt wordt ik heeeeeleeeeemaaaaaaal gek!

[smiley=cwm1.gif]

Roy V70R

Hoi Paco,

Een stukje grijs tapijt heb ik laatst voor mijn DVD lade gehaald bij de sloop.
Gewoon een stuk uit het tapijt gesneden.
Heb jij een soort van hoedenplank gemaakt onder jouw rol hoes??. Kan me daar moeilijk iets bij voorstellen. ???
Ik denk dat je dan alle ruimte verloren hebt....toch.

Ben blij dat je de tule gevonden hebt.

Suk6 verder.

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Paco

Nee ik heb een originele rolhoes van volvo voorzien van een 25 a 30 cm brede "hoedenplank". Dus direct tegen de achterbank eerst de hoedenplank, en daarachter direct de rolhoes. Dit is samen een geheel, wip je er met 1 sec uit.
In de hoedenplank dus twee ovale units gemonteerd.