Stroef schakelen

Gestart door 2.0keijzer, 17-11-2003 13:36:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

2.0keijzer

Sinds ik mijn T5R (italie) heb vind ik dat hij erg 'stroef' schakelt; ik moet echt elke versnelling met nadruk inleggen. Daarnaast kost het vaak veel kracht om de pook weer UIT de versnelling te halen, met name 5 en 3.
Als ik, voordat ik dit wil doen, even aan de pook morrel of hem eerst naar voren duw, gaat het gesmeerd, de pook uit 5 halen zonder de koppeling te gebruiken,  tijdens gas loslaten, of "dubbel clutchen" helpt ook niet.

Ik denk zelf dus niet dat de drukgroep (onvoldoende ontkoppeling) de oorzaak is, maar het mechanisme tussen de pook en de bak. Kan hier ergens iets gesmeerd worden (kabels) of heeft iemand een ander idee? De bak kraakt niet en schakelt in koude toestand niet slechter..........

Reitse

Misschien is je bakolie aan vervanging toe? Of zou het iets met synchromeshes van doen hebben... Ik hoop voor je dat het niet al te prijzig wordt...

2.0keijzer

Bak kraakt niet..........

DopdeDouwer

versnellingbak olie verversen wil idd wel helpen, bij auto vd zaak ook zelfde probleem (welis waar geen volvo) gehad en werkte goed
Vierkant Rules

Reitse

Citaat van: RogieĀ® op 21-11-2003 00:22:38
Heb van de week de bakolie laten verversen. Verschil was echt waanzinnig! Olie bleek ook heel erg vies te zijn. Zat er waarschijnlijk al 350.000 km in!
Vertel meer!! :D

BartRas

Heb je dat bij de dealer laten doen of zelf? Kwanta kosta?
there is no substitute for PK's

2.0keijzer

Gisteren de bakolie laten vervangen bij de Volvodealer.
Resultaat: alles wat ik hiervoor schreef is verdwenen!
Hulde voor de tips!
En na een rondje uitlijnen bij diezelfde dealer gaat de auto weer rechtdoor en voelt vooral, boven de 200 kmu vaster aan.
Tip: op de nieuwe A5 tussen badhoevedorp en de A4 met wind mee even de top van je auto uitproberen.
Met de teller op 245 ben ik gestopt, want toch erg gehecht aan m'n rijbewijs, de ruimte en rust is er in ieder geval!

Reitse

Citaat van: RogieĀ® op 21-11-2003 13:29:57
Dealer laten doen. Heb de rekening nog niet binnen, dus weet niet wat het geintje heeft gekost.
Rekening nu wel binnen?