Punt voor punt

Gestart door falcon11, 17-11-2003 18:00:41

Vorige topic - Volgende topic

falcon11

wie kan mij vertellen hoe je punt voor punt de veren kan  verwisselen, ik zit er over te denken om hem te verlagen?

BartRas

- Punt een: Verkrijg een werkplaats handboek
- punt twee: lees het
- punt drie: doe het ;)
there is no substitute for PK's

Marc 0101.001

Achterzijde is easy; schokdempers aan de onderkant losmaken en dan de wagen opkrikken, de veer valt er dan al bijna tussenuit, onderkant de klemschotel losdraaien en veren omwisselen. Dan alles weer in omgekeerde volgorde vastzetten.

Voorzijde; als je dit nog nooit gedaan hebt niet aan beginnen, de complete veerpoten moeten eronderuit, daarnaast heb je veerklemmen nodig en moet de wagen daarna ook uitgelijnd worden. Gewoon bij een goede banden en uitlijncenter laten monteren en meteen uit laten lijnen.

Mik

Yellow Banana. Wat is de reden dat de auto direct na het vervangen van de veren dient te worden uitgelijnd?

Marc 0101.001

Knappe vent die de veerpoten weer exact hetzelfde onder de auto krijgt. De stand van de veerpoten is dus veranderd en dan staat het wiel ook anders. Uitlijnen dus.

Jeroentjuh

Citaat van: Yellow Banana op 19-11-2003 17:53:14
Knappe vent die de veerpoten weer exact hetzelfde onder de auto krijgt. De stand van de veerpoten is dus veranderd en dan staat het wiel ook anders. Uitlijnen dus.

Het belangrijkste is dat de auto word verlaagd, en dan zal de wielstand echt anders worden en is uitlijnen zeker noodzakelijk.

Guido_Smit

Citaat van: Yellow Banana op 19-11-2003 17:53:14

Dit verhaal klopt exact, je merkt ook vaak dat hierna je stuur scheef staat bij rechtuit rijden. Dan is je uitlijning dus ook veranderd !

Guido

Guido_Smit

Citaat van: falcon11 op 17-11-2003 18:00:41
wie kan mij vertellen hoe je punt voor punt de veren kan  verwisselen, ik zit er over te denken om hem te verlagen?

Om de voorveren te vernieuwen zie bv deze link van voorschokbrekes vernieuwen (werkzaamheden zijn hetzelfde):

http://www.project850.com/installguides/StrutInstallGuide/index.htm

Guido.

falcon11

Bedankt voor jullie reactie allemaal.