Apex of Weitec?

Gestart door V3lv3T, 14-06-2009 23:13:21

Vorige topic - Volgende topic

V3lv3T

Hey mensen,

Ik kom natuurlijk eigenlijk van het 40 forum, maar ik denk hier zijn nog meer mensen, weer meer kans op antwoord, aangezien het eigenlijk niet echt x40 specifiek is :)
Het gaat erom dat eind deze maand mijn vering aan de beurt is voor vervanging, en ik deze dus meteen wil verlagen.
Nu heeft Apex het voordeel dat het ong €25 goedkoper is, en dat mijn eigen garage die gewoon bij de leverancier kan krijgen.
Het voordeel van Weitec is weer dat het een zusterbedrijf is van KW, zoals jullie vast zullen weten.
Nu gaat het mij er dus om, of iemand mij kan vertellen wat feitelijk het verschil is, in o.a. kwaliteit tussen de 2.

Alvast Bedankt :)

Nickje

Hoi,

Even putten uit de verhalen van het BMW forum waar ik altijd op zat.

Weitec: Prima prijs/kwaliteit verhouding. Geen topkwaliteit echter ook geen topprijs. Prima voor dagelijks gebruik.
Apex: geld eigenlijk hetzelfde voor echter schijnt Apex behoorlijk stug te zijn. Minder geschikt voor gewoon dagelijks gebruik dan Weitec.

Alles is van horen zeggen.

Gr. Nick

wepster

Citaat van: V3lv3T op 14-06-2009 23:13:21
Hey mensen,

Ik kom natuurlijk eigenlijk van het 40 forum, maar ik denk hier zijn nog meer mensen, weer meer kans op antwoord, aangezien het eigenlijk niet echt x40 specifiek is :)
Het gaat erom dat eind deze maand mijn vering aan de beurt is voor vervanging, en ik deze dus meteen wil verlagen.
Nu heeft Apex het voordeel dat het ong €25 goedkoper is, en dat mijn eigen garage die gewoon bij de leverancier kan krijgen.
Het voordeel van Weitec is weer dat het een zusterbedrijf is van KW, zoals jullie vast zullen weten.
Nu gaat het mij er dus om, of iemand mij kan vertellen wat feitelijk het verschil is, in o.a. kwaliteit tussen de 2.

Alvast Bedankt :)

ik heb zelf een weitec set onder de volvo zitten en moet eerlijkheids halve toegeven het is een set veren met schokbrekers (kompleet dus )
mijn ervaring is dat de wegligging zeer tevrede stellend is (oke in kombinatie met een veerpootbrug) en dat ik kwa comfort zeker geen klagen heb ik vind hem zelf na een verglijk met een volvo met apexen rustiger en comfortabeler dan de apexen (kan ook tussen mijn oren zitten hoor ;D  )
kwa prijs zal het niet veel uitmaken maar het is meer een persoonlijke voorkeur die doorslag gevend is

)()()sT

Ik heb Apex, en die zijn redelijk stug. Zat echter laatst in een 850 met af-fabriek verlaging i.c.m. met 17" wielen en die vond ik niet echt veel soepeler.

Apex blijft wel aardig nazakken, mijne ligt aan de voorkant toch aardig laag voor enkel veertjes  :eusa_dance:

Chris

Citaat van: )()()sT op 01-07-2009 20:08:44
Ik heb Apex, en die zijn redelijk stug. Zat echter laatst in een 850 met af-fabriek verlaging i.c.m. met 17" wielen en die vond ik niet echt veel soepeler.

Apex blijft wel aardig nazakken, mijne ligt aan de voorkant toch aardig laag voor enkel veertjes  :eusa_dance:

Welke 850 was da? :eusa_think: :P

razorx

Ik denk dat de vraag iets gecompliceerder is.

het gaat om de combinatie tussen veren en schokbrekers.
Samen vormt het een trillingskring, met als het goed is, de juiste demping.

Saskia haar roffel heeft Apexen met Bilstein demper uit de 4 serie.
Ervaring: Ja het rijdt stug. Bochten een volledig plezier, snelweg geen punt. Dribbelweggetjes vervelend.

Ondanks de stugheid vind ik het heel fijn rijden.
Mijn estate met een standaard onderstel, nivomats achter geeft wat meer een comfi gevoel

Het is maar wat je wil.

Ik denk niet dat de veren van beide merken het snel zulen begeven. Hebben allebij toch wel een zekere reputatie.
Ga meer voor de combinatie veren schokbrekers.
Bilstein en Apex zijn samen een bewezen en niet te dure combinatie.

Vergeet niet dat Volvo zelf ook heel mooie alternatieven heeft.

bupozaanstad

Ik heb er een set Apex onder zitten en ik moet zeggen dat het mij super bevalt, mooi laag op zijn poten en toch redelijk confortabel rijden. Ook voor de prijs hoef je het niet te laten ;D Foto is gemaakt op de dag van verlagen en hij is inmiddels na 5500 kilometer nog iets verder gezakt.

http://www.stroevemotorsport.nl/index.php5?page=product&actie=productdetail&cat=36&p=1&productid=147641&plist=1&merk=2&model=566

M a r c

een goede verlagingsveer zakt niet meer na 5500 kms....  als ie dan nog steeds zakt wil dat ook zeggen dat het karakter van de veer weer verandert is.

Een goede veer monteer je en dan staat ie eigenlijk meteen op de correcte hoogte, zakt de eerste dagen wellicht nog een paar mm en dan is het klaar. Kwestie van veren kiezen die uit hoogwaardig materiaal zijn gemaakt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Ik gooi mijn Intrax er onder uit. Zakken ook te ver door.

Heb net een setje Apex gekocht.
De Tussenpaus

nickk.

Rij al jaar en dag met Apex, prima spul hoor. Stuk goedkoper dan Intrax, Eibach of H&R. En verlagen doen de meeste mensen toch voor de looks, dus hoe lager, hoe beter :eusa_dance: