Gordel verwijderen.

Gestart door MarkoC70T5, 15-06-2009 20:07:06

Vorige topic - Volgende topic

MarkoC70T5

Ik ben nu bezig mijn C70 leeg te halen en wordt een rolkooi ingelast.  Nu is me achterbank toch weg en mogen de gordels er ook uit verwijderd worden. (kan niemand meer zitten)   Maar aan de voorkant heb ik 4 punts gordels die nu nog vast zitten aan de orginel gordel steunen van de achterbank.  Dit gaat straks aan de kooi komen.
Weet iemand of ik dan de orginel gordels aan de voorkant ook mag verwijderen vindt het geen gezicht als  de bekleding weg is om die spanner en onderdelen te zien zitten. terwijl ze nooit mee gebruikt gaan worden. 

Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

sean850

probeer anders er toch iets moois voor te verzinnen dat je er iets om heen bouwt, weet niet hoe ze er bij de keuring over denken als je originele gordels weghaalt ook al werken de 4 punts gordels beter.

aan de andere kant wat er niet op zit hoeft ook niet te functioneren toch ;D maar vraag het anders bij de apk keurmeester na die kan je het het beste vertellen die zal er wel ervaring mee hebben

veel plezier ermee en heb je foto's van de rolkooi ergens ben benieuwd hoe dat er uitziet

MarkoC70T5

Citaat van: sean850 op 15-06-2009 20:39:15
probeer anders er toch iets moois voor te verzinnen dat je er iets om heen bouwt, weet niet hoe ze er bij de keuring over denken als je originele gordels weghaalt ook al werken de 4 punts gordels beter.

aan de andere kant wat er niet op zit hoeft ook niet te functioneren toch ;D maar vraag het anders bij de apk keurmeester na die kan je het het beste vertellen die zal er wel ervaring mee hebben

veel plezier ermee en heb je foto's van de rolkooi ergens ben benieuwd hoe dat er uitziet

Nee heb  op dit moment nog geen foto's wat de kooi  moet nog gemaakt worden.  Ben nu begonnen met het strippen van de achterbank en zijstukken.  Hopenlijk kan de kooi er binnen een paar weken in zitten als ze bij biesheuvel tijd hebben.  Maar dat hoor ik zaterdag.   En dan is het door sparen voor een mooie afwerking van de binnenkant.
Going broke in style. 

Johann

Firma Schroth heeft wel inbouw voorschriften ergens op de site staan. Bepaalde types hebben ook een E of ECE keur.

Je kunt in de kooi achterin een montage punt laten maken. Dit kan een buis zijn of twee tapeinden waar je ogen in kunt maken.

Aan de voorkant zou je montage punten in de body kunnen laten lassen, eventueel aan de kooi een voorziening maken of in het geval je riemen met haken gebruikt de bijgeleverde ogen met ankerplaten in de bodem van de auto maken.

Let wel goed op de hoek die de riem maakt. Denk dat je bij de C70 al met de riem richting hoedenplank moet. De steunen in de achterbank zitten eigenlijk al te laag.

MarkoC70T5

Citaat van: Johann op 16-06-2009 09:17:57
Firma Schroth heeft wel inbouw voorschriften ergens op de site staan. Bepaalde types hebben ook een E of ECE keur.

Je kunt in de kooi achterin een montage punt laten maken. Dit kan een buis zijn of twee tapeinden waar je ogen in kunt maken.

Aan de voorkant zou je montage punten in de body kunnen laten lassen, eventueel aan de kooi een voorziening maken of in het geval je riemen met haken gebruikt de bijgeleverde ogen met ankerplaten in de bodem van de auto maken.

Let wel goed op de hoek die de riem maakt. Denk dat je bij de C70 al met de riem richting hoedenplank moet. De steunen in de achterbank zitten eigenlijk al te laag.

Ik had al gehoord dat ik voor de zekerheid  ECE keuring moest zoeken.  En  Ik maak de gordels aan de kooi vast  op de zelfde hoogte als de  gaten in me stoel zodat ze horizontaal lopen.
Laat een bijna 1:1 kopie kooi maken van de 997 GT3 RS  (de uitneembare kooi)
Bij het rood omcirclede gedeelte komt de gordel vast te zitten.

Maar gaat er mij meer om dat ik de orginele zooi uit de auto wil hebben als ik alles op maat laat bekleden.
Going broke in style.