automaat v70 t5. al 2x eraf geweest en weer een kapotte bak-keerring

Gestart door Ronald Hager, 16-06-2009 10:02:06

Vorige topic - Volgende topic

Ronald Hager

Mijn automaat lekt.
keerring was lek nadat we een nieuw blok erin hebben gehangen.
Alles op de juiste (omgekeerde) methode gedaan. LEK!
Gisteren weer de bak eraf en ja hoor...keerring stuk.
Dit komt door een bus of ring op de koppelomvormer met een soort slotje als een puzzelstukje ben ik van mening. Ik heb deze zo dicht mogelijk op de koppelomvormer gezet tegen het cakeblik zeg maar op de as geschoven. Deze heeft lopen vreten in de keerring.
Hier heb ik even goed over nadenken en meten en doen en keerring vervangen en de boel weer in elkaar gezet.
Hij was gelijk weer lek dat ik de auto startte. Hij moet dus niet tegen het cakeblik aangeschoven worden.

Waar dan wel??? of kan ik hem eruit halen.

Ik heb er later nog over nagedacht of dat ie niet op die spleet moet om uitzetten te voorkomen maar dan denk ik weer dat een Americaan met 700pk heeft dat ook niet en deze heeft maar 240 pk!

UserID6342

Met alle respect Ronald, je verhaal is een beetje vaag zo.  Heb je misschien foto's waarop e.e.a. duidelijk te zien is wat je nu eigenlijk bedoelt want ik denk gewoon dat je de keerring dus niet goed gemonteerd hebt. 

Thijssie!

Ik zou zeggen download vadis of ga naar de dealer en vraag om een printje van alle componenten van de bak ;D In vida is dit allemaal heel duidelijk te zien....

thuur

Hals van de koppelomvormer en oliepomp zijn niet beschadigd?

Bij montage: Vet de hals van de koppelomvormer in met ATF-olie.
Zorg ervoor dat de koppelomvormer zich zo ver mogelijk in de versnellingsbak bevindt. Controleer met een lineaal, de afstand tussen het deksel en de bevestigingslipjes moet ongeveer 14 mm bedragen.

Gr 8)

Ronald Hager

Ik weet niet hoe je een foto moet plaatsen.
Hier ging het wel

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=130927

Het gaat om de ring bij de pijl.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Citaat van: Ronald Hager op 16-06-2009 10:02:06
Mijn automaat lekt.
keerring was lek nadat we een nieuw blok erin hebben gehangen.
Alles op de juiste (omgekeerde) methode gedaan. LEK!
Gisteren weer de bak eraf en ja hoor...keerring stuk.
Dit komt door een bus of ring op de koppelomvormer met een soort slotje als een puzzelstukje ben ik van mening. Ik heb deze zo dicht mogelijk op de koppelomvormer gezet tegen het cakeblik zeg maar op de as geschoven. Deze heeft lopen vreten in de keerring.
Hier heb ik even goed over nadenken en meten en doen en keerring vervangen en de boel weer in elkaar gezet.
Hij was gelijk weer lek dat ik de auto startte. Hij moet dus niet tegen het cakeblik aangeschoven worden.

Waar dan wel??? of kan ik hem eruit halen.

Ik heb er later nog over nagedacht of dat ie niet op die spleet moet om uitzetten te voorkomen maar dan denk ik weer dat een Americaan met 700pk heeft dat ook niet en deze heeft maar 240 pk!

Ik ben erg benieuwd naar je precieze montage volgorde.

Heb je de keering eerst op de juiste manier in het pomphuis geplaatst en daarna de (losse !) koppelomvormer met beleid terug geplaatst ? Of heb je dat anders gedaan ? 

Ronald Hager

Gewoon zoals het moet en het ging als een mes door de warme boter. Gewoon recht en eerst de keerring in het huis gedaan. Als laast de omvormer. Zo moet het en zo doe ik het altijd.

Ik zit alleen met een ring die ik niet kan plaatsen en deze vreet me keerring steeds stuk.

Hoppelijk is deze duidelijker. Ik heb me bast gedaan.

Het is de ring (lichtgrijs) op de as.

-D©©©L-

Ronald Hager

Keerring zit er dan perfect op, maar ik dacht dat deze bus misschien tegen de keerring aan moest om hem op de een of andere manier te voorzien van wat tegendruk ofzo...ik weet het niet.
Ik heb dit nog nooit gezien en een sukkel ben ik ook niet bepaald. Als ik niets beters kan bedenken of niemand heeft de gouden tip, dan haal ik die bus/ring eruit en douw ik die koppelomvormer gewoon op de as door de keerring.

elianmars

In Vadis wordt helemaal niet over zo'n ring/bus gesproken. Zat die ring er echt wel op toen je de boel gedemonteerd hebt?

Ik heb nog een bak liggen. Zal zo eens kijken of ik daar zo'n ring/bus kan vinden.

-D©©©L-

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 17-06-2009 10:02:02
Ik ben het nog niet eerder tegen gekomen.

Ik heb ook de bak van de R afgehaald. Daar heb ik zo'n ring/bus ook niet gezien. Vandaar mijn vraag of-ie er ooit wel gezeten heeft  :eusa_think:

elianmars

Vanmorgen heb ik de koppelomvormer even uit de bak getild. Ik kom nergens een ring tegen.