Weet jij al wat je krijgt voor Vaderdag?

Gestart door Lampje, 16-06-2009 15:39:15

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Aanstaande zondag is het al weer vaderdag! Je weet wel, die belachelijke feestdag verzonnen door de commercie. Om te kijken wat de winkeliers dit jaar aan 's lands vaders proberen te slijten heb ik een onderzoekje laten doen door een stagiaire die iets goed te maken had.

Ik heb haar gisteren de hele dag onder dwang RTL7 laten kijken (die zender wordt door RTL geprofileerd als 'mannenzender') en de tijdschriften van Sanoma Men's Magazines laten lezen (met mannelijke bladen als Panorama en Playboy). Aan het eind van de dag lag er een keurig memo op mijn bureau met de resultaten van het onderzoek. En die zijn schokkend. Hier de drie belangrijkste vaderdagadverteerders:

1. Gillette vertelt in haar vaderdagcommercials trots dat hun 'Fusion' scheermesjes vijf messen hebben en dat er 'wel 20 patenten' op zijn aangevraagd (das toch al vier per mesje), voor een nóg beter scheerresultaat. En, zo vermeldt de advertentie, de scheermesjes zijn ook zeer geschikt om
de 'bikinilijn' te scheren.
2. Parfumwinkel Douglas laat een metroman onder een songfestival-achtig muziekje heen en weer springen om daarna de prijzen van allerhande geurtjes te bespreken.
3. Cosmeticafabrikant Nivea bombardeert de mannenbladen met paginagrote advertenties voor gezichtsbruiningssmeersels en 'vocht inbrengende lotions'.

Wat is er in godsnaam gebeurd met mannen? Als ik de memo goed begrepen heb zijn, volgens de media, de vaders van tegenwoordig bikinilijnscherende, ronddartelende wezens met een babyhuidje en bruin hoofd. Na het lezen van dit schokkende onderzoeksresultaat heb ik direct een persbericht naar het ANP gestuurd om te vertellen dat we vinden dat deze commercials rieken naar smaad: "The Gadget Company acht de genoemde stereotyperingen van vaders - zoals de heer Moszkowicz het zou verwoorden - infaam en abject."

P.S. Dit is niet mijn tekst maar verzonnen door iemand anders. Maarruh, wat heb jij nou gevraagd voor Vaderdag of weet je toevallig wat je krijgt?

Rogers XC 70 2000

FGG

Onze kinderen zijn resp. 9, 8 en 6. Dus voor Vaderdag hoef ik niet meer te verwachten dan een tekening of een of ander knutselwerk.

V.w.b. de commercie die inspringt op de verzorging voor de man:
Tijdens de autorai werden bij de in- enn uitgang tubes weggegeven. Bij het naar binnen gaan heb ik er 1 gegrepen en in m'n zak gestopt, bij het naar buiten gaan ben ik even bij de dame gestopt:
Ik: "Deze kreeg ik ook bij de ingang. Wat is 't?"
Zij: "Een verzorgende creme voor de man."
Ik: "Wat zou ik moeten verzorgen wat ik voorheen niet verzorgde?"  :eusa_eh:
Zij: "Dit is speciaal voor de vermoeide huid."
Ik: "Waar zou mijn huid vermoeid van moeten worden?"
Zij: "Van scheren bijvoorbeeld."
Ik: "Doe maar mee, dan. Ik heb nogal eens last van een vermoeide voorhuid." :eusa_whistle:

Affijn, twee tubes meegenomen om het toch een kans te geven. Het spul is van L'Oreal, meer weet ik eigenlijk niet zo. Ik heb 1 tube gedurende een aantal weken op m'n bakkes gesmeerd. Ik denk om de andere ochtend een kwak erop of zo. Voordat ik aan de tweede tube begon had ik meer puisten in m'n gezicht dan ooit tevoren.
Ik heb altijd al aangegeven dat het dichtsmeren van je porien met zulke middeltjes gewoon niet goed kan zijn, deze proefperiode onderstreept die bewering.

Vrouwen trappen er ook constant in: eerst troep op je bek smeren, vervolgens 's avonds met een 1 of andere schuimende emulsie diezelfde troep er weer af halen. En dan blijft een producent maar volhouden dat beide producten goed voor je zijn. Als je nou gewoon niets op je huid smeert hoef je je huid ook niet te reinigen en te ontdoen van die handel.

Het tweede tubetje staat onaangeroerd in de kast. Liefhebbers?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

t5karel

Zal wel weer een bekladde/beplakte brievenstander of pennenbak zijn :-\  :eusa_dance:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

)()()sT

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 16-06-2009 15:49:39
ik denk en hoop.... S.E.X.  ;D

Roger, dat had ik nou nooit achter jou gezocht  :eusa_naughty:

;D

FGG

N.a.v. de post van Claudia:

Ik krijg idd alleen wat van de kids. Ik ben Ira's vader niet.

Rogers XC 70 2000

;D.... niet.... dan ken je me toch niet goed....  ;D

De kleine is te klein om iets te kopen/maken.... dus moeder moet maar iets cadeau doen... iets in de trand van "kleine moeite, groot plezier"  ;D

Rogers XC 70 2000

Joris_Scholte

Tja, ben geen vader (hoop t ook de eerstkomende 2000 jaar niet te worden) dus ik verwacht niet zoveel te krijgen voor Vaderdag. 8)

kyro

1 van de kids heb zich verl*lt  :eusa_drool:  :eusa_pray:

GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

bassie81

bassie81

gele folie voor over je kenteken zodat je niet meer geflitst wordt???

bassie81