niet genoeg druk

Gestart door francois, 17-06-2009 21:28:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

francois

heb van daag de koppeling cilinder vernieuwt
dacht hem even te ontluchten  :(
alles  geprobeerd maar geen druk bellen in de pot als ik de koppeling in druk
met een compressor druk op de pot gezet 1.5 bar nog niks  :(
toen de leiding los gehaalt op de cilinder en pompen maar met druk er op ging een beetje
toen cilinder vol gespoten met rem olie en we hebben een beetje druk
nu grijp de koppeling vrij vroeg aan ongeveer 5 cm al
wie heeft een goed ideee of kan me helpen

vr gr francois

Thijssie!

#1
Moet je dan niet gewoon pompen tot je een ons weegt? ;D

Bij mn zus was het remvloeistofreservoir helemaal leeg waardoor de koppeling niet meer werkte.... een halfuurtje pompen en vervolgens deed ie het weer prima :eusa_whistle:

UserID6342

remolie in schone oliespuit doen, slangetje eraan knutselen, slangetje op ontluchtingsnippel onder op werkcilinder, olie omhoog pompen in remoliereservoir, nippel dichtdraaien, rotzooi opruimen en rijden weer.

francois

hebben de olie helemaal verwijderd deze was net stroop  :eusa_doh: waardoor er niet genoeg druk opgebouwd
kon worden .Na het vervangen aantal keren gepomp en we haden genoeg druk
even door blijven pompen en perfect probleem opgelost  :eusa_dance:
blijf even zo rijden en vervang dan alle remvloeistof remmen en koppeling


vr gr francois

pwassink

Houden jullie met alle gepomp er wel rekening mee dat je dan vaak druk bezig bent de hoofd-clinder te slopen ?

In een oude (rem)vloeistof zit vaak vocht, die hoofdcilinder heeft bij een gevuld luchtvrij rem/koppelingsysteem altijd
een bepaalde zowat vaste (slijtage daargelaten) slaglengte. Dat in de vloeistof aanwezige vocht zal in de cilinder
een randje aanslaan / corroderen net op t punt waar de normale slag ophoudt en ook verderop achter die slaglengte.
Door nu als een dolleman de rem of koppelings hoofdcilinder tot aan de aanslag door te treppen bij ontluchten
of "doorpompen" druk je de hoofd-zuiger met zijn redelijk iele kunstof afdichtigingen vele malen stevig over dat aangeroeste vlak.

Om de ruwheid in de cilinder te vergelijken met een stukje schuurlinnen 80 is wat overdreven, maar zet wel aan tot denken ?  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MICHEL306

#5
Citaat van: pwassink op 20-06-2009 09:59:13
Houden jullie met alle gepomp er wel rekening mee dat je dan vaak druk bezig bent de hoofd-clinder te slopen ?

In een oude (rem)vloeistof zit vaak vocht, die hoofdcilinder heeft bij een gevuld luchtvrij rem/koppelingsysteem altijd
een bepaalde zowat vaste (slijtage daargelaten) slaglengte. Dat in de vloeistof aanwezige vocht zal in de cilinder
een randje aanslaan / corroderen net op t punt waar de normale slag ophoudt en ook verderop achter die slaglengte.
Door nu als een dolleman de rem of koppelings hoofdcilinder tot aan de aanslag door te treppen bij ontluchten
of "doorpompen" druk je de hoofd-zuiger met zijn redelijk iele kunstof afdichtigingen vele malen stevig over dat aangeroeste vlak.

Om de ruwheid in de cilinder te vergelijken met een stukje schuurlinnen 80 is wat overdreven, maar zet wel aan tot denken ?  :eusa_think:
Dat is dan ook de reden dat je je remvloeistof elke 2 a 3 jaar moet vervangen....water is echt levensgevaarlijk in je systeem, het gaat namelijk koken bij heftig remgebruik en zoals iedereen wel weet is elke vorm van gas, of dat nou lucht of stoom is, samendrukbaar en dus doen je remmen dan ineens niks meer.
Dat je door pompen je hoofdremcilinder zou slopen....heb ik persoonlijk vraagtekens bij maar wellicht is dit uit ervaring dat dit genoemd wordt?

dan weer even on topic, inderdaad vreemd dat je de zooi niet goed ontlucht krijgt, wellicht dat een vriendelijke garagist je een tip kan geven hoe dit op te lossen, maar misschien is het beter om alle vloeistof te laten vervangen?
Dat kost niet de hoofdprijs en verse rem olie kan nooit kwaad  toch?

reneetje

Citaat van: MICHEL306 op 20-06-2009 10:20:19
Citaat van: pwassink op 20-06-2009 09:59:13
Houden jullie met alle gepomp er wel rekening mee dat je dan vaak druk bezig bent de hoofd-clinder te slopen ?

In een oude (rem)vloeistof zit vaak vocht, die hoofdcilinder heeft bij een gevuld luchtvrij rem/koppelingsysteem altijd
een bepaalde zowat vaste (slijtage daargelaten) slaglengte. Dat in de vloeistof aanwezige vocht zal in de cilinder
een randje aanslaan / corroderen net op t punt waar de normale slag ophoudt en ook verderop achter die slaglengte.
Door nu als een dolleman de rem of koppelings hoofdcilinder tot aan de aanslag door te treppen bij ontluchten
of "doorpompen" druk je de hoofd-zuiger met zijn redelijk iele kunstof afdichtigingen vele malen stevig over dat aangeroeste vlak.

Om de ruwheid in de cilinder te vergelijken met een stukje schuurlinnen 80 is wat overdreven, maar zet wel aan tot denken ?  :eusa_think:
Dat is dan ook de reden dat je je remvloeistof elke 2 a 3 jaar moet vervangen....water is echt levensgevaarlijk in je systeem, het gaat namelijk koken bij heftig remgebruik en zoals iedereen wel weet is elke vorm van gas, of dat nou lucht of stoom is, samendrukbaar en dus doen je remmen dan ineens niks meer.
Dat je door pompen je hoofdremcilinder zou slopen....heb ik persoonlijk vraagtekens bij maar wellicht is dit uit ervaring dat dit genoemd wordt?

dan weer even on topic, inderdaad vreemd dat je de zooi niet goed ontlucht krijgt, wellicht dat een vriendelijke garagist je een tip kan geven hoe dit op te lossen, maar misschien is het beter om alle vloeistof te laten vervangen?
Dat kost niet de hoofdprijs en verse rem olie kan nooit kwaad  toch?


Niet door het pompen sloop je hem, maar tot aan de aanslag trappen kan funest zijn. Met ontluchten gewoon korte  trapjes op het pendaal geven , maar niet verder als half intrappen tijdens het pompen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Emiel

Citaat van: reneetje op 20-06-2009 11:05:47
tot aan de aanslag trappen kan funest zijn

Hoever druk jij je koppelingspedaal dan in? :eusa_eh:

reneetje

Citaat van: Emiel op 20-06-2009 16:04:11
Citaat van: reneetje op 20-06-2009 11:05:47
tot aan de aanslag trappen kan funest zijn

Hoever druk jij je koppelingspedaal dan in? :eusa_eh:

We hebben het hier over het ontluchten........ :eusa_wall:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

arjenT5R

zie het probleem ook niet zo volgens mij trap je je koppeling altijd helemaal in,
anders als bij het rempedaal... dus waar maken jullie je druk om? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!