storing cg wisselaar na waterschade ?

Gestart door darius, 20-06-2009 10:35:38

Vorige topic - Volgende topic

darius

:eusa_wall: :eusa_wall:Na domme actie van mezelf  :eusa_wall: :eusa_wall: Water in de auto gekregen. De wisselaar begon met het geven van een code op het display een c en allemaal eeeeeeetjes.
Later helemaal geen contact meer te maken. Nu kan ik weer contact maken maar de cd,s worden niet geladen (er zit er volgens mij een vast in). Hoor de wisselaar een tikkend geluid maken. De cd houder wil er ook niet uit ?

Wat moett ik doen en is dit nog te redden ? Ik denk dat de wisselaar zelf niet nat is geweest maar wel alle kabels (omdat na het bitaccen van de onderzijde de afvoer rubbertjes niet terug open gemaakt zijn ). In het bakje onder de cd wisselaar stond water, zodoende.
Ik heb de kabels losgehaald en gedroogd maar verder dan het instellen van een cd en een track kom ik niet. Ook de cd die erin zit wil niet afspelen.

Groet Darius
No show, only go.

combinedforces

Kun je het ding niet openmaken en gewoon een tijd te drogen leggen op de vensterbank? Ondertussen alle kabelaansluitingen afdrogen en insmeren met iets als zuurvrije vaseline (heel klein beetje dan). Radio even van de stroom af wil misschien ook nog wel helpen...

thuur

Als je de 6 cd wisselaar bedoelt:

Open het schuifje. Kijk in de wisselaar naar de voorkant (waar het schuifje nu staat, daar net achter dus). Onderin zit een wit tandwieltje. Als je dat even beweegt met een lange schroevendraaier dan pakt hij meestal wel weer op.

Gr 8)

darius

Citaat van: thuur op 21-06-2009 15:21:53
Als je de 6 cd wisselaar bedoelt:

Open het schuifje. Kijk in de wisselaar naar de voorkant (waar het schuifje nu staat, daar net achter dus). Onderin zit een wit tandwieltje. Als je dat even beweegt met een lange schroevendraaier dan pakt hij meestal wel weer op.

Gr 8)

Dat ga ik eens proberen ,merci
No show, only go.

kefke2001

Hey Darius

En werkt de lader al ? Anders heb ik nog eentje liggen voor je  ;)

haasje

ik geloof niet dat darius de wisselaar nog nodig heeft