Houtlook stickers (interior trim kit)

Gestart door Pennyfield, 20-06-2009 12:10:23

Vorige topic - Volgende topic

Pennyfield

Hallo allemaal,

Omdat ik een hout-look in het interieur wel sjiek vindt staan en omdat ik toch wat lelijke boorgaten in het dashboard en middenconsole wil afdekken lijkt mij een houtlook plaksetje wel interessant.

Een voorbeeld van waar ik naar zoek: http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?products_id=4646{14}84

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met "plaksetjes" als deze en dan ben ik met name geïnteresseerd in de prijs/kwaliteit verhouding en of de boel natuurlijk niet al te snel loslaat ;)

Alvast bedankt!

tackle

er zijn zat nederlandse aanbieders die net zulk spul maken. Goedkoper ook nog. PB voor de site.

ren97v70

Of aanbieders uit Duitsland. Kijk dan ook zeker bij (het Duitse) ebay: Auto &Motorrad Teile en toets dan volvo in. Op de pagina kun je dan verder differentiëren (tuning & styling ---> Innenausattung)

groet, René

bkop

Hoi, Ik heb zo'n setje in m'n vorig V70 gehad. ik wet niet meer welk merk. Ik hoef het niet meer, omdat het bij warm weer (Spanje, Hongarije) bij rondingen loslaat. Bijvoorbeeld bij het knikje op de asbak achter en onder de radio dat aflegbakje in. Op het dashboardkastje paste het niet echt mooi. kortom, het kan maar origineel is mooier en stakker. Succes.

henry classic v70

Heb je dat er zelf opgeplakt in je vorige v70 en heb je toen ook de te plakken delen met een fohn flexibel gemaakt zodat de rondingen goed aansluiten?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

bkop

Yep, Die heb ik zelf gekocht en opgeplakt.

De moet bij de montage ook de föhn gebruiken om de lijm te verhitten en het materiaal zacht te maken om de rondingen te kunnen maken. dan vasthouden tot het materiaal is afgekoeld en de lijm blijft hechten (met doek of handschoen, want het wordt aardig warm).

Doordat het 's zomers natuurlijk flink heet wordt in de auto, met name in zuidelijke landen, wordt de lijm weer zacht en het materiaal ook.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Succes met je afweging.

groeten.

henry classic v70

Ik heb ze er al een tijdje inzitten........maar geen last van loszittende delen
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

bkop

Ja, dat kan, misschien een ander merk (ik weet niet meer wat voor merk of waar ik het vandaan heb) misschien niet goed ontvet.

Ik kan alleen mijn ervaring delen. Ik geen deskundige op dit gebied.

cas

zodra je het velletje van het te plakken onderdeel aftrekt begint het al uit te drogen. hou hem zo dicht mogelijk bij het te plakken oppvl. lliefst zo goed als er al op en dan achterlangs het velletje langzaam eraftrekken.

sorry voor de gebruikte woorden, probeerde het nog iets anders te formuleren, maar ging even niet  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jeff

Waarvoor hebben ze nou nog steeds die hele lichte soort hout niet nagemaakt :(
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

UserID6342

Als je wat geduld hebt en een paar Volvo sloperijen afbelt vind je het echte hout, zoals ik mijn auto hebt, ook wel hoor.  Maar dan moet je dus even in de telefoon klimmen en de sloperijen een zoekopdrachtje geven.

cas

Citaat van: Dirk342 op 07-02-2010 18:06:46
Als je wat geduld hebt en een paar Volvo sloperijen afbelt vind je het echte hout, zoals ik mijn auto hebt, ook wel hoor.  Maar dan moet je dus even in de telefoon klimmen en de sloperijen een zoekopdrachtje geven.

dr is toch zon service sloopsite, dat als je het ( onderdelenzoeker!) invuld op een formulier, het rondgaat naar een heleboel aangesloten sloperijen. dat ze JOU bellen of mailen. laat ze er  maar voor werken  ;D

UserID6342

Citaat van: cas op 08-02-2010 11:52:49
Citaat van: Dirk342 op 07-02-2010 18:06:46

dr is toch zon service sloopsite, dat als je het ( onderdelenzoeker!) invuld op een formulier, het rondgaat naar een heleboel aangesloten sloperijen. dat ze JOU bellen of mailen. laat ze er  maar voor werken  ;D
Daar heb je ook weer helemaal gelijk in, maar ik ben zelf nogal van het ongeduldige type.... als ik iets wil wil ik het ook NU :) Dus bel zelf dan wel ff...

cas

lees net dat carbon topic van michelli, het wrappen in carbon folie. lijkt me ook mooi om je dashboard daarin te doen?  :eusa_dance:

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)