Defibrillator

Gestart door Ben, 22-06-2009 15:06:44

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Ik wil voor mijn bedrijf een defibrillator kopen.
Er zijn zo veel modellen en prijzen van € 1000 tot € 3000

Wie heeft er ervaring met die dingen?

ief

Het lijkt me dat Hans wel enige ervaring heeft met zo'n apparaat.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

de boekhouder

We hebben hier een Philips hangen van rond de 1500,=

Volgens de BHV opleider die we hier vorige week hadden zijn er geen echt slechte meer. Prijs hangt oa. af van de gebruiksduur (hoeveel "stroomstoten" die kan geven zonder bij/op te laden).

We hebben 'm nog niet gebruikt (zit er ook niet op de wachten, maar wel prettig om er één beschikbaar te hebben).
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

R.Bijl

Ben,

wil wel navraag voor je doen,bij ons brandweerkorps is er recent ook 1 besteld.ik zal vragen wat voor merk en wat de prijs zal zijn....

groet
Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

denkweb

Deze club ken ik van het hulpverleningsforum:

http://www.aed.nl

En volgens mij sponsoren ze daar ook de stichting Hoogvliegers...  ;)

Esveldt

Bij ons in het ziekenhuis oefenen we met de Zoll AED plus.

Schijnt de Porsche te zijn onder de AED's. En ik moet zeggen als je daar nog mis mee plakt!

En ja, voor erg forse mensen kan je de flappen nog verder uit trekken.  8)

En nog een linkje: http://www.qrs-shop.nl/shop/product.php?productid=383&cat=121&page=1

Hans Duiven

Ik begrijp dat er een prijslimiet aan hangt, maar eerlijk gezegd zijn er helaas nog AED's op de markt, die erg lang doen over een diagnose. Daarmee neemt de effectiviteit van de AED enorm af.

Je hebt zo'n apparaat nodig als iemand ter aarde stort t.g.v. kamerfibrilleren.
Kamerfibrilleren is een ritmestoornis waarbij de hartcellen onsamenhangend ontladen en er is op dat moment geen pompfunctie meer.
Door middel van een stroomstoot onstaat er even een hartstilstand en wordt deze dodelijke ritmestoornis doorbroken.

Bij kamerfibrilleren pompt het hart niet meer, maar loopt het nog wel vol met bloed, waardoor de wandspanning toeneemt en een defibrillatie minder effectief is.
(Tijdens de diagnose mag er niet gereanimeerd worden, om ongelukken te voorkomen)
Daarom moet je bij voorkeur een AED aanschaffen die een snelle diagnose kan stellen.

Laat je dus goed informeren:Vraag dus bij leveranciers om de snelheid van diagnose.

Defibrillatie inwendig

Groet,

Hans

de boekhouder

Klopt het dat je ivm het vollopen van het hart deze beter eerst "handmatig" kan leegpompen (hartmassage) voordat je gaat defibrileren met een AED?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Hans Duiven

Citaat van: de boekhouder op 24-06-2009 22:42:23
Klopt het dat je ivm het vollopen van het hart deze beter eerst "handmatig" kan leegpompen (hartmassage) voordat je gaat defibrileren met een AED?

Dat klopt inderdaad, alleen mag je tijdens de diagnosestelling van de AED níet reanimeren. Daar zit juist de pitfall.

Hans

Esveldt

Moet je mijn inziens toch altijd mee beginnen daar een AED niet meteen naast het slachtoffer ligt.

Voordat je dat ding hebt ben je zo 2 min verder. Volgens mij is het de bedoeling om toch binnen 20 sec je ABC etc af te handelen. En indien nodig beginnen met hartmassage.

En dan nog is het maar afwachten of klappen helpt.

denkweb

Regelmatige praktijktesten op de minst geliefde medewerker kan ook nuttig zijn  ;D

¤Gea¤

Bij het bedrijf waar ik werk, verkopen we ze. Aangevuld met een gebruikerscursus in samenwerking met de arbodienst.
Voor verdere informatie stuur me maar een pb;)

Hans Duiven

Citaat van: ¤Gea¤ op 25-06-2009 20:19:44
Bij het bedrijf waar ik werk, verkopen we ze. Aangevuld met een gebruikerscursus in samenwerking met de arbodienst.
Voor verdere informatie stuur me maar een pb;)

Dus jullie verkopen ze, onze comm. dochterorganisatie verkoopt ook AED's, maar zijn ze ook goed?

Hans