automaat vraag

Gestart door lionart, 23-06-2009 11:29:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lionart

Ik heb een volvo 850 t5 uit 1994 en ik merk dat als de auto schakelt van de eerste naar detweede versnelling dat ie nogal hapt (als je bergijpt wat ik bedoel) in ieder geval meer dat de andere versnellingen is dat normaal?
Voor de rest geen rara geluiden of iets dergelijks

FelixB

855R & C70 T5 cabrio automaat

lionart

WAT? klinkt als een vloekwoord

Ga je mond flushen! :D

(Geintje)

Wat betekent flushen? en belangrijker nog kan ik het zelf en wat kost het?

Thijssie!

Flushen is niks anders dan de bak doorspoelen met nieuwe olie... ;D

Hier staat hen nodige uitgelegd:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7449.msg111720/topicseen.html#msg111720

-D©©©L-

Citaat van: lionart op 23-06-2009 11:29:20
Ik heb een volvo 850 t5 uit 1994 en ik merk dat als de auto schakelt van de eerste naar detweede versnelling dat ie nogal hapt (als je bergijpt wat ik bedoel) in ieder geval meer dat de andere versnellingen is dat normaal?
Voor de rest geen rara geluiden of iets dergelijks

Ja, het schakelen van 1 naar 2 is beter voelbaar dan de rest van de stappen.

lionart

als alleen het alleen het vervangen van de versnellingsbak olie is dan kan ik dat zelf wel,je hoeft niet met de tuinslang het systeem door te spoelen zoals ik wel eens heb gedaan bij koelsysteem of iets dergelijks.

wat voor olie gaat er in de bak van een t5?

Thijssie!

Citaat van: lionart op 23-06-2009 23:08:52

wat voor olie gaat er in de bak van een t5?

Dexron III is de voorgeschreven olie voor de 4-traps automaat :)

lionart

Ik weet niet of het komt doordat ik eerder genoemde ook had geconstateerd maar vanochtend reed ik op de snelweg en leek hetwel of hij een beetje in de war was met z'n versnellingen en bij het schakelen ging elke keer het oranje pijltje heel kort branden.
Verder klapte hij een paar keer goed hard in de volgende versnelling, als ik niet veel gas geeft dan heb ik het idee dat hij het wel netjes doet maar zodra ik "normaal" rijd dan lijkt het wel of hij in de stress schiet..... :(

Thijssie!

Als ik jouw was zal ik even proberen de software uit te laten lezen, misschien staat ie in een noodloop of iets dergelijks... En als ie zo hard erin knalt moet je maar is proberen te flushen, wanneer hij het dan nog doet ben je toe aan een nieuwe bak :eusa_wall:

V70geRwin

Citaat van: lionart op 30-06-2009 10:14:52
Ik weet niet of het komt doordat ik eerder genoemde ook had geconstateerd maar vanochtend reed ik op de snelweg en leek hetwel of hij een beetje in de war was met z'n versnellingen en bij het schakelen ging elke keer het oranje pijltje heel kort branden.
Verder klapte hij een paar keer goed hard in de volgende versnelling, als ik niet veel gas geeft dan heb ik het idee dat hij het wel netjes doet maar zodra ik "normaal" rijd dan lijkt het wel of hij in de stress schiet..... :(

Hoe is het met de foutcodes?

Uitlezen doe je met dat kastje onder de motorkap, hoe en wat staat wel op t forum.
Evenals de foutcodes die er uit komen en wat het betekend.

lionart

Ik zal eens gaan zoeken naar dat kastje, heb dat nog nooit gedaan/ gevonden.
Zodra ik ze heb post ik ze wel ff.

klaas

#11
weer een gevalletje PNP SWITCH/Schakelstandenschakelaar/Schakelstandensensor (of hoe je dit ding ook wilt noemen)?
dat oplichten van het oranje pijltje op vreemde momenten (lees: niet in 3 of L/winterstand) is een indicator dat je automaatschakelaar wel eens iet meer helemaal goed zou kunnen zijn.

Jans Duiven

Citaat van: klaas op 02-07-2009 13:03:27
weer een gevalletje PNP SWITCH?
dat oplichten van het oranje pijltje op vreemde momenten (lees: niet in 3 of L/winterstand) is een indicator dat je automaatschakelaar wel eens iet meer helemaal goed zou kunnen zijn.

Dat denk ik ook.

Overigens zou ik laatst een PNP switch vervangen van een 854 T5. Toen bleek dat de bevestigingsbouten op de bak enigzins los zaten  ???  Dus even testen nadat ik de bouten weer had vastgedraaid. Probleem opgelost en de pook schakelde ook weer strakker.

Hans

lionart

#13
ok, eindelijk uitgelezen:
a1 313 onjuist signaal schakelstandsensor
a2 325 geheugenstoring (alleen bij model 94) ?????
a3 141 storing pedaal sensor
a7 122 sensortij motor temp te lang
b1414 afzuig ventilator binnen temperaturr bestuurderskant vastgelopen
b5111 geen bfoutmeldingen


dit is wat ik er van heb kunnen maken, nu maar een opzoek naar de foutmeldingen.

V70geRwin

A1 = van de automaat = PNP switch  ;D