Topsnelheid... is dit laag?

Gestart door klaas, 25-06-2009 11:40:20

Vorige topic - Volgende topic

Thijssie!

Citaat van: rifwachter op 25-06-2009 15:47:55
mmm.....

mijn R heeft zeker de laatste 3 jaar niet harder gereden dan hoogstens 140 km/h.    ;D

Trappen met dat hok!!!! ;D

klaas

Citaat van: Thijssie! op 25-06-2009 15:53:35
mmm.....

mijn R heeft zeker de laatste 3 jaar niet harder gereden dan hoogstens 140 km/h.    ;D

en anders moeten we maar ruilen! want die van mij doet tot 140 echt super ;p

Thijssie!

Citaat van: klaas op 25-06-2009 16:04:06
Citaat van: Thijssie! op 25-06-2009 15:53:35
mmm.....

en anders moeten we maar ruilen! want die van mij doet tot 140 echt super ;p

Ik ben het ermee eens? Interesse? ;D

Ronald21

Keurig max 120   :police: met de 850 T5 en 270 dkm maar de straatstenen eruit  ;D

mvg,

Ronald

tackle

mijn 10 kleppertje haalt dik 210

thuur

mmm.....

Dan mag je je carterontluchting wel ieder jaar doen :P

Gr ;)

arjen850

wat wordt er voor de 10 en 20 klepper voor snelheid opgegeven door volvo zelf?
ik vind 210 echte kilometers echt hard voor een 10 klepper,maar misschien ligt dat aan mij..

gr arjen :eusa_think:

elmarconi

Citaat van: arjen850 op 25-06-2009 21:16:53
wat wordt er voor de 10 en 20 klepper voor snelheid opgegeven door volvo zelf?
ik vind 210 echte kilometers echt hard voor een 10 klepper,maar misschien ligt dat aan mij..

gr arjen :eusa_think:

850/V70 10V: 205 km/h
850/V70 20V: 210 km/h

bron: http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php?merk=Volvo&model=850&waar=specs
--
Autogas Inside . . .

razorx

Als hij zo lang heeft stilgestaan zou ik inderdaad een aantal zaken (laten) checken.

De mummie opmerking is zeer terecht, dus wees er voorzichtig mee.
Na zo lang stil staan worden niet alleen de levenssappen (olie, remvloeistof) minder maar keerringen en zo zijn ook niet vrolijk.

Niet om je somber te maken, maar dit is niet goed voor een auto.
Misschien dat het allemaal meevalt.

Vooral rustig opnieuw inrijden.

Controleer eerst het low cost gedeelte:
Luchtfilter
Bougies
Rotor en verdeelkap
Bougiekabels (hebben datumaanduiding 4602 betekend 46e week van 2002)
Olie

Als je dan nog problemen hebt, voor je zelf beslissen wat je wilt uitgeven en advies vragen.

Succes er mee!
Een 10 klepper hoeft echt niet sloom te zijn.

ddh

heb er nog geen last van mijn er r haalt nog gewoon de 250  ;D ;D mijn advies gewoon vaker proberen het max uit auto te halen wordt die van zelf wat losser van

Snellebaksteen

Mijn 10 haalt op de tomtom 209, op LPG, das dik 220 op de teller. Op benzine 4 kmh meer. 437.000 op de teller met een blok dat nu net 2 ton gedraaid heeft.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

jan piet

Citaat van: ddh op 26-06-2009 07:24:20
heb er nog geen last van mijn er r haalt nog gewoon de 250  ;D ;D mijn advies gewoon vaker proberen het max uit auto te halen wordt die van zelf wat losser van
Zou het gezien 5 jaar stilstand toch voorzichtig aan doen. Ook de vloeistoffen toch nog es extra verwisselen, vaak lost er door de nieuwe vloeistoffen oud vuil op dat in de filters gaat zitten. Zelfde geldt, en dat had ik mij niet eerder gerealiseerd zéker voor de automaat: én ATF én het *&^%$# bereikbare filter waar jezelf niet bijkomt. Dan inderdaad 'ns rustig inrijden, kijken of alles goed verloopt, geen rare lekkages op ingedroogde rubbers en pakkingen ( moet er even niet aandenken alleen al in je brandstofverhaal.. ) en dan es rustig gaan gasgeven. Nu heeft de auto er al 6K opzitten, dus zal eea wel meevallen, maar wissel tenminste nógmaals je vloeistoffen, je ATF en de filters, zeker je brandstoffilter!!. Denk dat je dan veel verder bent. ( Zei hij die al 'ns een A-Ford na 40 jaar stilstand terug reed uit Frankrijk ( Bordeaux) en daar 4 dagen over deed / stilstond/ kroop/ aankwam..) In de klassieker scene waar ik best al wat jaren in heb gezeten is dit allemaal niet bepaald ongebruikelijk.
Gr,JP
( Realiseer mij zojuist dat er ook in het aandrijvingsverhaal vuil en 'plakken' kan optreden ( kleppen, veren enz.) misschien ook niet onverstandig om hier 'ns een goede motorreiniger in te gooien. Wordt wéér filters wisselen...)

Misha

Citaat van: Snellebaksteen op 26-06-2009 08:37:16
Mijn 10 haalt op de tomtom 209, op LPG, das dik 220 op de teller. Op benzine 4 kmh meer. 437.000 op de teller met een blok dat nu net 2 ton gedraaid heeft.

Inderdaad, mijn vorige S70 2.5-10V deed dat ook. Duurde wel even.

Toen ik hem kocht echter was 190 wel bijna de grens, heb hem gedurende een jaar of zo verder losgereden, wat Yits al schrijft langzaamaan wat spullen vervangen. Verhaal van de som der delen en zo.

Voor een 10V helpt het openslopen van je warm/koud bocht en het afsluiten van je warme luchtklep ook nog wat, evenals het verwijderen van het plaatje dat voor de luchtinlaat zit.
Verwacht geen wonderen, maar het doet wel degelijk iets.

Mijn 850 2.5-10V automaat haalde zo rond de 195.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Bandenmaat, bandenspanning, uitlijning van de wielen...

Fi-Wi

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 25-06-2009 15:38:11
Mijn vorige en eerste Roffel was een 2.0 10v en daar haalde ik in Duitsland net de 195 km/u op TT.

Die van mij was ook heel erg lui bereden door de voorgaande eigenaar.

Voorzichtig aan vlotter gaan rijden en wat meer doortrekken doet wonderen.

Uiteraard moet wel alles in orde zijn voor je dit gaat doen.

Ik lees wel vaker dat het 10V-blok van toeren houdt. Is dat nou inderdaad ook zo?

Ik heb een V70 2.5 10V (1997) die qua accelleratie verreweg achterblijft in die zin dat ik echt een voorsprong moet hebben op een inhalende achterligger, wil ik fatsoenlijk een vrachtauto kunnen inhalen vanaf 100km/u. Ik heb hem nu ruim een jaar maar volgens mij is hij gewoon luigereden.

Hoe kan ik deze het beste inrijden? Welke toeren kan deze motor (mits warm gedraaid) nog goed hebben? Na een ritje van 20 minuten trek ik vanuit stilstand nog wel eens door tot over 3600 toeren maar kan dat straffeloos nbest nog verder?