Topsnelheid... is dit laag?

Gestart door klaas, 25-06-2009 11:40:20

Vorige topic - Volgende topic

klaas

Hoi

Ik heb een 2,5 20v automaat uit 1994, laatst heb ik hem uitgelaten in Duitsland en het viel me een beetje tegen hoe hard ie ging.
Op de tomtom 186 km/h.. Ik had een beetje gehoopt dat hij 200+ zou gaan.

Op zich natuurlijk geen groot probleem, maar ik ben toch wel benieuwd wat anderen halen met deze uitvoering. Misschien moet ik toch eens gaan sparen voor nieuwe injectoren?

gr,
Klaas

klaas

)()()sT

Hoelang heb je hem al?
Is ie niet lui gereden? Een 20V. automaat heeft echt tijd nodig om de 200 aan te tikken, dat weet ik wel.

Hoe is het met je onsteking e.d. gesteld?

jan piet

Heb zelf een tijd ( ongeveer 270.000 km) een 20V gehad. Die was dermate snel, dat ik écht de teller uit liep. heb dat op t forum al vaker aangehaald. Even los van de vraag of het écht verstandig was: ben binnen 3 uur van Den haag naar Disneyland geknalt. :eusa_sick:
Inderdaad is de opmerking van Joost érg belangrijk: hoe lang heb je'm en rijdt je normaliter zelf altijd rustig: forget it dat ie gaat. :eusa_think: Rijd je daarentegen redelijk / stug door: dan gaat ie echt wel!  :eusa_shhh:
Het is wél zo dat je 'm behoorlijk op toeren moet houden. Ook Freakybaby heeft die ervaring, gaat heel dik over de 200 heen. Op de TOMTOM deed 'mijne' overigens net over de 220.
gr, JP 8)

Pino143

Mijn 20V aut. haalde in mei in Duitsland de 198 kmh op de TomTom. Hij is jaren lui gereden door mn pa dus het duurt bij mij ook nog ff voordat ie op de 200+ zit. Ik ga binnenkort naar de Nordschleife dus dan ga ik het nogmaals proberen.

Gr

jan piet

Zie nu pas dat je een automaat hebt, dat scheelt allicht...

klaas

Ik heb hem vanaf februari.. Daarvoor heeft hij bijna 5 jaar stilgestaan.

Laatst zeker wel 10 mins volgas zitten wachten, hoger dan 186 kwam hij niet. Misschien nog een paar van die runs doen om hem los te rijden?

Ontsteking heb ik verder weinig aan gedaan, nieuwe nokkenassensor, dat wel.

V70 classic

Citaat van: jan piet op 25-06-2009 11:57:36
Zie nu pas dat je een automaat hebt, dat scheelt allicht...

Maar dan betekend dat hij mijn TDI aut niet kan volgen  :eusa_shifty: .
Dat kan niet goed zijn  :eusa_think: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

jan piet

Citaat van: klaas op 25-06-2009 12:01:22
Ik heb hem vanaf februari.. Daarvoor heeft hij bijna 5 jaar stilgestaan.

Da's een soort van mummie!! Maar hoeveel heb je er zelf inmiddels mee gereden dan? Mag hopen dat zaken als olie, remolie en wellicht koelvloeistof vervangen cq minimaal gecontroleerd zijn op 'houdbaarheid'? Wat heeft ie überhaupt gelopen?? Las je er net 5000 kilometer mee hebt gestuurd kan ik mij voorstellen dat ie nog 'niet gewend' is. Dat je een TDI automaat, als ie wel regelmatig loopt niet bijhoudt verbaasd mij niks. Als die goed loopt haal je ongechipt de 210 op de TT en 220 op de teller als ie kan uitlopen... Of't op termijn verstandig is da's dan weer een ander verhaal....
GR,JP

klaas

Ja alle voeistoffen heb ik vervangen, brandstof filter ook.
Zelf heb ik er nu 6k mee gereden ongeveer.
CiteerAls die goed loopt haal je ongechipt de 210 op de TT en 220 op de teller als ie kan uitlopen...
Ja precies 210 was mn hoop ook toen ik duitsland in reed. 186 viel me lichtelijk tegen

M a r c

Auto is 15 jaar oud...  hoeveel kms heeft ie achter de kiezen?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

klaas

Citaat van: M a r c op 25-06-2009 14:33:14
Auto is 15 jaar oud...  hoeveel kms heeft ie achter de kiezen?

370.000 km

je bedoelt dat het zou kunnen komen door verminderde compressie of andere slijtage?
Hoe zit het met de LMM, als deze niet meer 100% goed is... wat zijn dan de verschijnselen?

Johann

Pas er wel even mee op. Als de auto als een oude sok gereden is dan zal ie lekker dicht zitten met aanslag. Dit spul zou ineens los kunnen komen als je er gelijk plankgas mee gaat. Eigenlijk zou je de motor over een periode van misschien wel 1000 km langzaam opnieuw moeten inrijden. Gewoon geleidelijk steeds iets steviger gaan rijden.

En natuurlijk het genoemde randgebeuren in orde maken, zowiezo de simple dingen die normaal ook onder service vallen zoals de pluggen, filters, ontsteking etc.

Geert-Jan

Mijn vorige en eerste Roffel was een 2.0 10v en daar haalde ik in Duitsland net de 195 km/u op TT.

Die van mij was ook heel erg lui bereden door de voorgaande eigenaar.

Voorzichtig aan vlotter gaan rijden en wat meer doortrekken doet wonderen.

Uiteraard moet wel alles in orde zijn voor je dit gaat doen.

Mijn huidige 2 liter weet ik nog niet, nog niet in Duitsland geweest en hier durf ik het niet meer, hij zal ongetwijfeld harder lopen ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

rifwachter

mmm.....

mijn R heeft zeker de laatste 3 jaar niet harder gereden dan hoogstens 140 km/h.    ;D
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo