Slechter starten sinds lpg-inbouw

Gestart door robbedoes, 27-06-2009 08:21:54

Vorige topic - Volgende topic

robbedoes

Ik heb nu zo'n 3 maanden een Vialle lpi installatie in mijn V70 2,5 10v. De auto heeft inmiddels iets meer dan 180.000 op de teller staan.

Bij het starten moet ik de motor even flink doorstarten als ie koud is, het lijkt of er in het begin geen bezine uit de injectoren komt. Als de motor minder dan een uur geleden nog gelopen heeft, hoeft de startmotor maar een tikje te geven en de motor loopt.
Ook heb ik het starten geprobeerd nadat de motor vóór het uitzetten op beninze is omgeschakeld zodat de bezine injectoren in ieder geval benzine kregen.

Het euvel valt me pas enkele weken op en was dus niet direct na inbouw van de installatie aanwezig.

Heeft iemand een idee? Ligt het aan de bezine-injectoren of aan de aansturing of iets anders?   ???

R
september 2008 - heden: V70 2.5 AUT LPi november '98
april 2006 - augustus 2008: V70 2.4 170 LPi oktober '99
mei 1997 - april 2006: 240 2.3 Polar juni '92

)()()sT

Zoals in onderstaand topic te lezen is heb ik veel problemen met de koude start bij mijn LPi installatie met de 5 bruine (grotere) injectoren voor de T-5 blokken.

Ik ben 1 maand na de inbouw  teruggeweest (3 nieuwe injectoren), vorige maand (3 nieuwe) en 2 weken geleden (weer 4 nieuwe).
Momenteel houdt mijn auto zich goed, maar je gaat je er wel op focussen. Elke keer na de nieuwe injectoren was het euvel over; starten, BOEM, lopen (en zo hoort het). Nu merk ik toch weer dat hij heel eventjes een sputtertje begint te krijgen. Op zich niet verwonderlijk; die bruine exemplaren hebben toch wat problemen en het zou nog wel een keer voor kunnen komen zei de gasinbouwer. Er wordt aan gewerkt momenteel bij Vialle, dus ik ga binnenkort voor de vakantie nog maar eens langs.... ;)

Jij hebt een non-turbo zie ik, maar je symptomen komen toch wel overeen met de mijne. Je LPi-injectoren eens laten inspecteren kan ook geen kwaad.

Succes!

Ow ja, het linkje van mijn topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29477.0.html

GeertG

Of 'gewoon' de benzinedrukregelaar.........
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Gelukkig moest ik gisteren weer doorstarten  :eusa_eh:

:evil:

We gaan zo nog weg; ben benieuwd  :eusa_shifty:

pwassink

Citaat van: )()()sT op 28-06-2009 18:18:49

Ik leef met je mee ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

robbedoes

@ )()()st: jouw verhaal lijkt ook bij mij van toepassing  :(  Bedankt voor de link.

Ik vind het welhaast ongelooflijk dat je verschillende keren de injectoren hebt laten vervangen en dat die dan toch steeds weer gaan lekken.

Mijn ervaring met Vialle bij m'n vorige V70 waar ik lpi heb laten inbouwen (bij 180k) was ook niet geweldig: bij het omschakelen bleef het schokken, ook na plaatsing nieuwe ECU en zelfs een ander type ECU.

Hoewel dat moeten doorstarten geen echt probleem is, alleen een iets te rijk mengsel dus, vind ik dat doorstaren wel mega-irritant. Ik heb totaal geen zin maar zal toch binnenkort contact met de inbouwer opnemen, gelukkig redelijk in de buurt. Ben behoorlijk blij dat ik toch niet bij Mesman heb laten inbouwen gelet op de afstand die ik in een dergelijk geval vanuit Leiden zou moeten afleggen.

Robert
september 2008 - heden: V70 2.5 AUT LPi november '98
april 2006 - augustus 2008: V70 2.4 170 LPi oktober '99
mei 1997 - april 2006: 240 2.3 Polar juni '92

)()()sT

Citaat van: pwassink op 28-06-2009 18:53:38
Citaat van: )()()sT op 28-06-2009 18:18:49

Ik leef met je mee ..

En jawel hoor... morgen weer een belletje  :eusa_wall: